tisdag 6 december 2011

Yttepyttekorta dagar.

Tisdagar är en av mina favvodagar för då kommer matten hem till oss mitt på dan och så går vi till skogs tillsammans hon och jag.

Idag var det tisdag så då gjorde vi det. Drog iväg på långstyrning alltså.

Det var hårt i marken, men någon snö...nä, det har vi inte gjort oss förtjänta av tydligen.

Efter bara ett par timmar gick solen ner. Man hinner ju knappt ut förrän det är kväll nuförtiden.

Jag placerade mig på en stadig timmerstock och väntade ut solen.

Det tog inte många minuter så var det mörkt omkring oss. Då gick vi hem...

...och kollade vad hussen handlat i stan...julkalkonen...jo, jag tackar jag...då blir det juldagslunch i år som alla andra år!

12 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Då skulle du se hur JAG har det då, med en matte som liksom vänt på dygnet!!! Får vara glad om hon ens hinner få på sig kläderna innan solen går ner. Typ...
Fast världens tunnaste pudersnölager har jag i alla fall fått och skuttat runt på idag! :)

Snygg, riktigt tjusig faktiskt, är du där du sitter och poserar!

Salza sa...

Ja nu hinner man knappt vakna innan det är mörkt ute igen :( och när det är mörkt kan man inte gå i skogen, säger matte... hon kan inte hålla reda på sina ben då påstår hon... tråkigt!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Korta dagar är trist men det vänder snart!!

Grabbarna boys sa...

Då har vi en liten fördel med att bo här nere i söder, för här är det inte mörkt förrän runt 16.00tiden!!
Men matten har all sin tjocka släkt uppe i norr så ibland finns längtan minsann upp dit.
Men vi säger som Nelson, snart vänder det.
Ha en bra dag.
Vov från grabbarnaboys!

Emma o Malte sa...

Hu vad ni ser ut att ha det mörkt hos er!! Men snart vänder det ju igen och blir ljusare ute!!
Det var ingen dålig kalkon din husse handlat, får du smaka något av den tro?!

Anonym sa...

Såg att ni fått lite snö nu!
Ja då e det bara fram med pulkan!


Ricco & Alfons & Towe

Wille sa...

Ni fick väl yttepyttelite ni med i morse antar jag, men det var värst vad den försvann bort fort.
Jo du den fluffiga tösen ska det bli kul att leka med senare. Jobbigt att vänta bara, men som sagt den som väntar på ngt gott...........
Tillsd ess får vi väl se till att hålla matte i topptrim, som idag då vi såg till att det blev en lång promenad med en massa bus också ! Faktiskt sken solen just då, men nu har det rullat in stora svarta moln, så det kommer nog snö i natt eller i morgon säger matte. Jag hoppas hon får rätt jag !

Eva sa...

Jag tror nog att tisdag är din mattes favoritdag också! När hon får åka hem tidigare till dig så vore det ju konstigt annars;D
Jag är ju så knäpp att jag GILLAR mörkret och inte alls tycker om att det vänder snart. Mörker är myyyysigt!
PUSS!

Ludde sa...

Låter mycket bättre med skogspromenader än med stadspromenader. Hoppas att du får ha både öron och tassar ifred för tråkigheter. Jag får halka omkring med min silverdoja bäst det går på trottoarer och gångvägar här hemma. Tyvärr åker nog tratten på när bandaget åker bort i helgen... Kramis!

Hillman sa...

Kalkon, har jag aldrig ätit inte vad jag minns i alla fall, men tjäder eller orre har jag smaskat i mig. Kanske om vi har tur och hussen kan fixa en, då blir det nog tjädergryta här, det är väldans smaskens, hihi.

Hoppas du får lite snö de närmaste dagarna, så det blir lite ljusare hos dig. Här ligger det lite fjussefjun på backen men det skulle bli mera i morgon, bra för då kanske den häringa griskylan försvinner.

Taxpussar.

becca & olga sa...

Det var i mig ingen liten fågel! :D

Ann-Margret o Vinja sa...

Nej inte är det långa dagar alls nu för tiden :( Är det sen mulet så känns det som det aldrig blir ljust.

Vilken jätte pippi hussen köpt, får ni så många gäster till middag i jul, eller är resten till dig ;)

Ja nog är det himla spännande att få vara med vid valpning. fast lite pirrigt är det allt också för man vet ju aldrig om nått händer. Men denna gång gick det jätte bra :) Det ända var ju att den första som var ytte pytte liten.

Kram