lördag 10 december 2011

Bra och konstiga presenter.

Idag, på sin födelsedag, förlupte matten hemmet! Tidigt på morgonen skjutsade jag och hussen henne till en attans stor buss som hon försvann in i!
Sen var hon hela dagen och kollade på andra hundar, FAST hon har en sån fin hemma! Hon satt och njöt sig tårögd över alla fina freestyleframträdanden, FAST hon har en egen freestylehund! Hon kollade på andra rallyhundar, FAST hennes alldeles egna hund låg hemma och ville gå rallybana med henne!


Mitt i alltihop glufsade hon i sig värsta hund-cupcaken för att fira sig själv....


... och det gjorde hon minsann tillsammans med Freja och Astas matte OCH kamelernas matte! Som tur var var alla brudarna kvar hemma, annars hade jag blivit galen av avundsjuka! Träffade Zelda och Nemis matte gjorde hon också, men småtjejerna var inte heller med på mässan.


Sent på kvällen kom samma buss tillbaka hem med matten. Hon hade köpt ett rackarns TÄLT till mig! Har jag nånsin önskat mig ett eget TÄLT? Nänemensan, inte så vitt jag kommer ihåg. Men nu har jag fått ett lik förbaskat. Bara att boa in sig och gilla läget antar jag.


Ett supersnyggt halsband fick jag också. Det är handsytt i läder med guldkedja! Perfekt passform och bekvämt som bara den! Bra present för en grabb i sina bästa år!


Men...detta måste vara ett misstag. En ROSA klicker!! Till mig? Men attans, om det var slut på dom blå kunde du väl ha låtit bli att köpa någon alls, läxade jag upp matten upprörd. Den där får du klicka med i fickan, bestämde jag.


Det bästa hon hade med hem från mässan, det kastade hon snabbt som blixten in i en garderob och stängde dörren mitt för nosen på mig. Det var en stoooooor kasse som luktade gudomligt. Den var fylld med grisöron, knorrar och hundratusen gratispåsar med godis och sånt. Men eftersom jag suktat efter matten och matvägrat hela dagen så skulle jag få lov att käka en skål tråk-mat innan vi dök ner i godiskassen bestämdes det :-(


Matten och hussen, däremot! Ja, kolla själva. Inte måste dom käka middag innan dom högg in på tårtan inte. Fast jag fick åtminstone pulverisera omslagspappren.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha matten fnissar ihäl sig åt din blogg. Du, fick du ett tält? Förmodligen ska ni ut och tälta när snön smält bort. Min matte kom hem med en vass sax och en stor klump med krita. Konstiga mattar vi har. Men de tycks ha haft roligt ialla fall. Snyggt med rosa klicker, hihihi. Vi har en blå.

Storolillnosarna sa...

Haha!Du är rolig du. Okej, vi förstår din besvikelse att du måste äta upp middagen innan du får alla gottisar, men.... vadå matvägra? Vad är det? Kan man verkligen låta bli att äta? Pudlar kan, säger Wilbur, men ESS?
Tältet kommer bli super sen när ni ska ut på rallytävlingar o sånt. Hm.. tur att iaf tältet är blått... :)
Ganska orättvist att dina människor får hugga in på gottisar utan att först äta middag, fast å andra sidan så är det ändå din mattes födelsedag. Så då får man!

Ann-Margret o Vinja sa...

STORT GRATTIS till matten på födelsedagen :) Vad kul för henna att få åka och titta på en massa hundar och träffa trevliga bloggvänner också :) Låter som en super trevlig födelsedag :)

Fast lite taskigt var det nog att du fick stanna hemma :( Men matten hade ju massa gottis med hem till dig så jag antar hon blev förlåten ;)
Men jag undrar verkligen hur matten tänkte där med en roa klicker till dig.....

Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Hmm, ska ju vara rosa klicker....

Ludde sa...

Men visst är det där tältet stort nog för TVÅ hundar? Och visst är rosa klickers till för tjejer! Kanske matten har tingat en lite tjejvalp som hon kommer hem med till dig så småningom. Och du - gratta henne så väldans mycket från mig och flocken... Kramis!

Sofie sa...

vilket underbart fint tält du fick. Där kan du ju även bjuda in polare om du har lust ;) Jag tror att du gillade det också. Halsbandet som du har fått stod vi också och tittade på de gör väldigt fina saker. Brukar vara inne och drömma på deras webbsida ibland. Jag förstår att du var snygg i det.

Ja det var jättekul att ses.

Katarina sa...

Tänk genus, Rudi! Rosa är väl en färg som alla andra...? Fast varför ditt nya fina tält är blått, kan man ju undra....
Jag har också ett tält, ska du veta - det sover jag i på natten. Väldigt mysigt!
Krm från Nanna

PS Grattis till matten!!!

Emma o Malte sa...

Grattis på mattens födelsedag!!! Det verkar vara en attans bra födelsedag hon haft med massa roliga saker och paket! Vi förstår att du inte blev glad när du fick vara hemma.
Men tänk ändå att hon köpte hem presenter till dig, när det var hon själv som fyllde år :-) Det tyckte vi var riktigt fint gjort.
Och sånt där tält har jag också, och det är superduper roligt att busa i! Så prova det Rudi!

Eva sa...

Först GRATTIS till matten!
Se'n ett litet vänskapligt tips: tugga INTE sönder blixtlåset på tältet!!!
Det gjorde jag när matte köpte ett som nog är lika stort av afghan-matten... INTE BRA kan jag avslöja... Men det hade ju bott två TJEJER i det tältet så det luktade ju och smakade liksom jättejättegott! Vad ska en stackars grabb göra, om jag får fråga???
Lite taskigt av matten att åka ensam dock. Vi höll vår hemma, men då var hon heltjurig istället. Hade gärna träffat din o de andra säger hon. Suck!
Rosa klicker? Supersuck!!! Stackars dig!
PUSS!
Assar

Sigge sa...

Jaha, så du ska ut och tälta i Julitaskogarna framöver förstår jag!
Rosa klicker, ha ha dagens underhållning!!!!!

Grabbarna boys sa...

Ibland är livet bra märkligt...... men vilka massa presenter du fått då!!!
Och du får väl lära dig att blunda varje gång din matte klickar med den rosa klickern!!
Vov från grabbarna boys!

Anonym sa...

Man kunde ju tro att det var din födelsedag , va grejer där var till dej!'Den rosa klickern hade vår matte velat ha hon gillar rosa skarpt.
Så nu kommer hon nog att leta rosa klicker, hälsa Matten din Grattis fårn oss, å ha de nu gott.

// Ricco & Alfons & Towe

Siriosmilla sa...

Vilket härligt tält du fick! Vi har också tält och vi gillar dem jättemycket! Däremot blev vi väldigt avundsjuka på din klicker, en ROSA! Det skulle vi vilja ha. Jäklar, vad duktiga vi skulle vara om matten klickade med en rosa klicker!!!!

Skällisarna genom Kristina sa...

Tja du Rudi. Människorna lär man sig aldrig att förstå sig på!
"Skällisarna"

becca & olga sa...

Jag åt också en sådan där cupcake hund :D fast de var nästan lite för söta, men gulliga var de :D

Vi i Kasperian sa...

Ett tält? Undrar om det är vinterbonat? Eller om matten planerar redan nu för värsta tältlivet i sommar?
Hihi, den där klickern - jag har en blå. Och en svart också, för matte trodde att den blå hade kommit bort. Nu är visst båda borta, säger hon... Annars kunde du ha fått en av mig. Den svarta hade passat bra.
Och så grattar vi matten din i efterskott, ser smarrigt ut det där hon åt. Men VAD var det hon skyfflade in i garderoben!!??? Verkar nästan lite snålt va??? ;)

Salza sa...

Åhh.. fick du en hel stooor kasse med godis??? Ja, i garderoben då, men ändå...?? Vilken lyckans guldgosse du är... :)

Hanna aka Lilla My sa...

Asså, du är ju såpass manlig, att lite rosa bara är fint. Sen förstår jag inte att hon lämnar sin snygga rally/freestylehund hemma. Nästa år får du allt hänga med till Hufvudstaden och visa upp dig!

Nospussar från Tila

Hillman sa...

Då bugar jag då och säger grattis till matten i etterskott. Va fjuskigt att du inte fick följa med för då hade du kunnat få extra mycket godis, hihi.

Jag tycker tältet ser häftigt ut, som ett stort hus nästan i alla fall, sen gillar jag halsbandet som du fått, riktigt lyxigt. Klicker ska ju inte du använda och då gör det ju inget att den är rosa för din matte är väl tjej eller hur, hihi.

Däremot tycker jag att du skulle fått smaka på tårta matten hade ju kunnat ta bort chokladen eller vad det är som den är toppad med, hihi.

Taxpussisar i mängd.