tisdag 27 december 2011

Diverse och Afrika-hundar.

Idag har jag först inspekterat vad stormen ställt till med tillsammans med hussen och sen när matten kom hem ville hon också se. Så jag guidade två gånger. Här hänger telefonledningen i människoögonhöjd.

Och kolla här, här hänger en annan ledning på samma dumma nivå!

Efteråt gick jag förbi hemma hos Casey. Hon kom som en stormvind mot mig förstås! Men var är Gina, undrade jag förvånad för hon brukar också springa mot mig? Vill du se, frågade Casey ivrigt? Följ mig! Så visade hon mig att Gina stod bunden, undra på att hon inte kom springandes! Men det gjorde matten när hon fattade varför Gina stod bunden. Och jag fattade lika fort! Men jag hann inte få till det... Attans nära!

Trogna läsare vet ju att lill-matten flög ner till Senegal och var där i många veckor. Hur har hundarna det i Senegal, undrade jag när vi träffades i jul? Dom har det attans bra, svarade hon, och så visade hon foton därifrån. Det här är dom fyra hundar som bodde i familjen lill-matte hälsade på hos.

Här ska dom just få mat! Sånt gillar jag att se. Dom fick fiskrens. Det låter exotiskt, tycker jag.


Det här var vilda, fast tama hundar som också bodde på stranden i Senegal. Den lilla är en valp. Hur leker senegalesiska hundar då, det har jag ofta funderat på? Så här, sa lill-matten och visade jordens bästa lekfilm!

11 kommentarer:

Humlespunk sa...

Åh vilka fåniga telefonledningar till att hänga i ögonhöjd. Där gör de ju ingen nytta, kan man tycka.

Skönt att vi för en gångs skull klarat oss från trasiga telefonledningar. Att vara telefon- och internetlös är inte roligt. Nästan så det är raka motsatsen till roligt, faktiskt.

Anonym sa...

Hur gör fåglarna nu då när ledningarna hänger i ögonhöjd? Då kan de ju inte sitta där. Utrikeshundar förstår vi oss inte på, varför är det inte snö där?

Älsa o Ästher sa...

usch otäckt när det stormat så träden lagt sej ner=(
Men vad roligt att se afrika vovvarna busa =) och den där stranden skulle vi viljat springa på=) men antagligen skulle vi inte gilla värmen därnere!

Eva sa...

Storm är inget bra!
Skönt att ni tydligen har el i alla fall.
Synd att matten din var så snabbtänkt och dito fotad:(
Väldigt kul lek de hade de där två!
PUSS!

Emma o Malte sa...

Lite läskigt med telefonledningarna sådär hängandes mitt vid vägen! Tänk om någon missar dom när de kommer i världens fart.
Vad skönt att hundarna där i Senegal har det bra!

Ann-Margret o Vinja sa...

Men vad mycke träd och ledningar som det blåst ner hos er :( Attans mycke att fixa sen.

Ser att all eran snö är borta också :( Alla bilder man tar nu ser ju ut att vara höst. Undrar om vi får nån vinter i år.

Skönt att hundarna i Senegal har det bra :)
Kram

Grabbarna boys sa...

Denna gång slapp vi stormen och det var då tusan vad den ställt till med.
Kul att se att hundarna i Senegal leker precis som vi hundar här hemma i Sverige!!
Vov från grabbarna boys!

Totti sa...

Hundarna i Senegal var märkvärdigt lika svenska hundar, tycker jag. Tänk att de leker likadant där som här. Det skiljer nog inte så myclet mellan världsdelarnam, varken när det gäller folk och fä.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Det maste ha blast rejalt i Julita under helgen. Skojigt att se de valnarda senegalesiska hundarna leka.
Nu har ocksa Rudi vidgat sin fanclub till Dhaka i Bangladesh.
De hundar jag sett hittills har varit ratt skabbiga och inte sett sa friska ut tyvarr.

Hillman sa...

Det var attans va hundfilmer du har visat, inga dåliga grejer här inte. Hundarna i Senegal såg ut att ha jädrans skoj i sanden, säkert mycket varmare och skönare än våran sk vinter, hihi.

Taxpussar.

Unknown sa...

Tacka lillmatte för foton o film från Senegal! Jättekul att se!