söndag 4 december 2011

Störd.

Tidigt i morse när det var svart utomhus gick matten och jag upp och så åkte vi till Kungsör. Det var dags för kurs igen. Och vet ni, den här gången liknade ingen annan gång! Vi hundar skulle bli störda hela tiden! Och då skulle vi visa att vi var stadiga fast vi blev störda oavbrutet! Svårt! Men kul!



Vi gjorde massor av konstiga övningar. Ibland skulle man ligga plats medan någon krälarde runt med ens öppna godispåse precis bredvid och la ut korvsnuttar runt nosen på en. Men man fick inte låtsas om dom, för då fickmanintekorv!


En annan gång skulle man gå fritt följ med matten och andra gick och störde och gav kommandon som man inte fick lyssna på, utan vänta på mattens kommandon. Annars fickmanintekorv. Sen låg jag plats och hundarna på båda sidor om mig körde inkallning med värsta farten, men man fick inte låtsas om dom för då fickmanintekorv. Speciellt för mig fixade man fram en Ruta, som jag fick springa i explosionsfart till fast andra sprang runtomkring och härjade och störde massor och applåderade högt!


Ibland när man skötte sig och gick fot, så hörde man att nån annans matte kom hasandes precis i bakhasorna, men det fick man inte låtsas om för då...En del släpade stolar och satte sig i vägen för en, andra låg på golvet när man kom förbi och kanske reste sig. Andra stängde dörren jättehårt eller kastade bollar runt fötterna på en när man gick fritt följ. Attans ofta bröt vi och lekte och busade så man inte skulle bli alldeles uttröttad i skallen. Vi höll på i fyra timmar, fast då hade vi pinkpaus mitt i och jag sov som en stock hela eftermiddagen. Rackarns roligt uttänkt idag, det var det!

PS. Såklart fick jag massor av korv, och pannkaka och makaroner! Jag var superstadig!

18 kommentarer:

Storolillnosarna sa...

Det där lät som en intressant, rolig o krävande kurs. Hur mkt fickingenkorv blev det för din del? Eller vi kanske ska fråga: FICK du nån korv? Var korvpåsen lika full när ni åkte hem som när ni åkte dit eller var den jätte-tom?

Team Nelson / Ordringen. sa...

Jag blir skakad när jag förstår att du blev störd.
Nelson Bond

Emma o Malte sa...

Sånadär kurser tycker vi är lattjolajbans!!! Och för dig var det väl inga problem så duktig som du är :-)

Anonym sa...

Ojojoj, det där lät svårt men inte omöjligt. Matten tränar inkallning med oss ungefär på liknande sätt. Lillmatte står och busar med favvopipen men vi måste välja att springa till den som blåser i pipan annars....! Asta misslyckas hela tiden men inte jag, hehe./Freja

Vi i Kasperian sa...

Jag skulle nog ha blivit helt utan korv jag, men som en mycket kompetent STÖRARE skulle jag däremot ha varit en väldigt uppskattad deltagare... ;)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vad roligt att läsa om din störningsträning. Du är ju superduktig som klarar av allt.

Lizzieonline ... sa...

Haha !! Välkommen in gänget säger jag bara ;-)) Min matte och hennes kompisar brukar oxå hålla på att fåna sig på det där viset och så påstår dom att det är nyttigt lära sig att stå emot att störningar !?!?

Ibland undrar man hur dom vill ha det egentligen, men det är väl bara att spela med och låtsas som om det regnar eller så, för då brukar mattarna bli rätt nöjda !!

Har´e bäst och hoppas att det verkligen var tomt och innehållslöst i din belöningspåse när ni åkte hem !!

Pözz <3<3<3 !!!

Ludde sa...

En sån sk*tkurs skulle aldrig jag gå på. Jag skulle ju svälta ihjäl! Förstår inte hur du klarar sånt där. Du måste vara en naturbegåvning... Kramis!

Ann-Margret o Vinja sa...

Låter som en kanon bra träning, även om den var lite störd ;) Nyttigt med störningsträning och säkert väldans jobbigt också. Har tyvärr aldrig varit duktig med sån träning med Vinja, skulle kanske behövas där också.

Såklart du fick en massa korv, du var säkert duktigast av dom alla idag :)

Kram

Totti sa...

Men om Lydia hade stått där och viftat med svans och ögonfransar, då kanske du hade offrat korven?
Skämt åsido, så låter det som en jättenyttig kurs. Ska tipsa matte om det där med störningsträning. Det är nåt som hon brukar glömma bort. Jag vill också ha korv för att inte bry mig...

Hector sa...

Säger samma sak som Kasper, jag skulle nog ha blivit helt utan korv jag, för jag vill ju gärna leka, busa och stoja med de andra. Men det är säkert en nyttig kurs, men jag skulle aldrig bli godkänd, och korven, den skulle nog inte komma alls den.

Katarina sa...

Tur det inte var jag som var på den kursen. Jag hade nog inte fått en endaste korvbit...
/Nanna

[Anna] sa...

Snacka om superbra och rolig träning :)) Men tror ingen vill kräla i snön för oss inte ens om dom blir mutade med korv :/

Hanna aka Lilla My sa...

Fy vad störigt om manintefårkorv. Hoppas det inte störde allt för mycket.

Nospussar från Tila

Hillman sa...

Usch, det lät jobbigt det där, jag blev trötter av att bara läsa om vad du pysslat med, hihi.

Taxpussar.

Eva sa...

Assar undrar om han kan få vara med som störningsmoment nästa gång? För han tror att om inte ni som tränar får korv så måste ju NÅGON äta upp den...
Antar förresten att inga tjejer var med? Annars bidde det väl ingen korv till dig...;D
Jooodå! Jag tror faktiskt att du klarade det alldeles superduperbra!
PUSS!

Salza sa...

Härligt! Såna kurser gillar vi! :) Fram för fler såna till alla hundar... :)

Unknown sa...

En sådan kurs skulle vi också vilja gå!