torsdag 15 december 2011

Rallyminne.

Med posten kom ett minne med filmerna från mina första två rallytävlingar. Rocky och hans matte skickade dom till mig. Det var i oktober och jag längtar massor tills det blir tävling igen. Det var ju jordens kul ju!


Så här såg första banan ut. Lätt plätt! Om matten inte hade lyckats missa en skylt och diskat oss förstås...


Ni ser där på långsidan när jag råkar nosa lite på marken, då knatar vi bara förbi en skylt medan matten försöker få mig att sluta nosa. Så kan man bli diskad fast man får 88 poäng när det är rallySå här snurrig såg bana två ut. Fast den var också plättlätt.

Utom vid 1-2-3 steg bakåt, för då fick jag hjärnsläpp, och sen fick matten hjärnsläpp så just det blev inte så proffsigt utfört. Men annars var jag attans bra och fick godkänt på 75 poäng. Nu blev jag tävlingssugen....det är långt till nästa gång.


Fast i morgon blir det hur kul som helst, för då ska vi på rallytävlingskurs hela långa dagen! Om matten bara blir frisk först, för idag har hon snurr i huvudet och kan knappt stå upp.

12 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Du är ju hur bra som helst på rally.
Eftersom din matte envisas med att bli diskad och så, kanske jag kan få vara din co-driver på nästa rally.
Nelson

Emma o Malte sa...

Vad ni är duktiga!! Fast det visste ni ju redan för vi har ju sagt det så många gånger :-) Men vi blir så inspirerade av er!

Humlespunk sa...

Förtjusande! Och du verkar ha samma problem som Humlehunden här hemma. Dvs en trams-matte som virrar till det. Hade du och Humlehunden fått styra och ställa själva, så hade ni lätt knipit guldet. Always. Tror jag, då. Åtminstone så är det så i Humlehundens fall.

Vi i Kasperian sa...

Jaså. Jaha. Det ÄR sådär man ska uppföra sig.
Titta Kasper, säger matte, titta!!!
Titta själv, säger jag! Titta på Rudis matte! Det är SÅ man ska uppföra sig!!!
Och så där håller vi på. Blir nog ingen rallylydnad för oss... ;)

Ann-Margret o Vinja sa...

vad kul att få se lite film från eran Rallytävling :) Vad duktiga ni är. Men hur attan vet ni vad man ska göra vid alla skyltar, sen att komma ihåg hela banan.....Skulle jag nog aldrig komma ihåg.
Men det skulle vara kul att testa nångång. Kanske du och matten skulle kunna visa mig och Vinja när vi ses nästa gång.

Lycka till på Rallytävlingskursen :)

Kram

Ludde sa...

Det där är nog inget för MIN husse. Skulle din matte vilja prova med TVÅ hundar någon gång, för att få dubbla poäng, så kan du väl säga till. Ni ser ju superproffsiga ut! Hoppas att ni får kul på kursen! Kramis!

Buttons sa...

Sånt där kan jag oxå.............VA!!!kan du inte alls säger matte..........Johodå men bara då jag vill och om jag har lust..........men jag vill inte har ingen lust. Skojjar bara, blir aldrig så proffsig som du. Men allvarligt talat Rudi, försök få din matte at vila lite mer, så hon inte snurrar bort sig värre än vanligt i skogen. Tur hon har dig som kan hålla lite ordning..........blötpussar och GOD JUL önskar vi båda

Salza sa...

Så roligt att få se hur duktiga du och din matte är, Rudi! :) Och det ser ut att vara hur kul som helst... tänk som det blev vår snart ändå, matte säger att vi ska prova på att tävla i rally då. ;)

Anonym sa...

Super duktiga Rudi du e bara bäst
vi gillar å läsa om dej.

Vill önska dej å din familj en trevlig 4:e Advent.

// Ricco & Alfons & Towe

Hillman sa...

Jisch, har matten fått flunsan, här har jag en matten som nyser och hostar, men annars är det ok.

Du är ju väldans duktig på det där med rally, fast du inte har nån bil, hihi.

Taxpussar.

Grabbarna boys sa...

Vi håller så klart med......du är superduktig på rally vilket även matten din är!!!!
Hoppas du haft det bra på kursen!!
Vov från grabbarna boys!

Sigge sa...

Skönt att matten mår så mycket bättre att ni kom iväg idag.
Min läste på FB ;)
Den där rallyludnanden skulle gå åt skogen.
Matte skulle med största säkerhet gå vilse blnad skyltarna o sen skulle vi hamna i disken