lördag 17 december 2011

Kursat i Kungsör.

Kolla! Kolla! Så här ser det ut i Julita i kväll! Jordens mysigaste väder! Snörullarväder! Äntligen!
Fast ni kanske hellre vill höra om mina äventyr sen sist? Igår kväll blev jag inlåst i tältet för första gången...då fick jag ett grisöra att gnaga på, så det gjorde ju inget att dörren stängdes tyckte jag. Ganska mysigt och lugn och ro att njuta öra.

Så tidigt i morse när vi skulle till Kungsörshallen och gå på tävlingsrallylydnadskurs hela dagen, så sa jag: Då tar jag med mitt tält, det blir praktiskt och bra! Jag hittade ett fint hörn i hallen där jag slog upp tältet. Min närmsta granne var en goldentjej :-) som rynkade på näsan åt mig varje gång jag spanade in henne :-(

Det var knökfullt med mattar och hundar i hallen idag. Jag skötte mig exemplariskt bland alla hundar. Matten var så stolt! Dessutom var det attans roligt att gå en hel hög med banor. Dom på slutet hade mattarna byggt själva. Dom blev bra.

När det var förmiddagsfika tyckte jag att det blev rackarns ensamt att sitta i tältet och häcka, så då bröt jag mig ut ur det. Det var inte så svårt att pilla upp blixtlåset som man kan tro. Alla blev superförvånade när jag kom inknallandes i köket. Fast matten blev inte så glad att se mig som jag hoppats...

Så när mattarna skulle käka lunch flyttades mitt tält till utanför köket så jag slapp bryta mig ut för att vara med i gemenskapen. Omtänksamt va? Sen fick jag också lunch och den smakade mums!

När klockan var nästan fyra var allas huvuden sprängfyllda med rally-mojs så då orkade ingen jobba mer. Så då åkte vi hem. Och det var då vi såg att det var snöstorm utanför hallen! Det tog evigheter för matten att köra hem i ovädret, men då sov jag så det tänkte jag inte på.

15 kommentarer:

Siriosmilla sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft! Förstår inte att golden-tjejen inte gillade dig! Du är ju så charmig. Bra att du skötte dig, både på banan och med de andra hundarna. Vi skulle också vilja gå på en sådan kurs!

Humlespunk sa...

Att pilla upp blixtlås är livsnödvändiga skills. Mycket bra av dig att ha lärt dig sånt. Då har du säkrat mattes framtida produktion av gråa hår.

Eftersom jag är matte själv, så tror jag nämligen att gråa hår inte alls har med åldern att göra, utan hundens blixtlås-upp-petar-kompetens.

Ja just det, jag hittade ett grått hår i min kalufs igår. Och det sammanföll med att Spunkvalpen krängde sig ur tygburen i ett obevakat ögonblick.
Tillfällighet? I don't think so.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken kul dag ni har haft då med rallylydnads kurs hela dagen. Vilken tur att du hade ditt tält med dig så du hade nånstans att vila i mellan träningarna.

Men vad mycke snö ni fått hos er. Här har det snöat massor på em/kvällen men vi har mest bara slask :(

Kram

Anonym sa...

Hahaha tältet var alltså inte rymningssäkert. Du är nog för smart för sådana tältdörrar!

Emma o Malte sa...

Ja, att rymma från tältet har jag också lyckats med! Och på en utställning då, det var inte populärt hos matte kan jag tala om...
Men vilken rolig dag ni haft annars! Att vara iväg sådär en hel dag måste ju vara toppen. Men att komma ut i snöstormar är ju mindre kul!

Storolillnosarna sa...

Hur kan man inte gilla dig? Rynka på näsan åt dig? Du som har sådana fina bryta-sig-ur-tält-skills! Såklart du vill hänga med dom andra i KÖKET!

Tur att din matte kom hem ordentligt i snöyran.

Ludde sa...

Klart att du skötte dig exemplariskt! Hoppas att matten lärde sig mycket så hon blir lika exemplarisk på tävlingarna. Hur kunde din matte bli förvånad när du kom till köket? Klart att du inte ville tälta bredvid Snorkfröken! Måste ha varit mycket bättre att tälta vid köket... Kramis!

Ann-Margret o Vinja sa...

Åhh vad avundsjuk jag blir, vi vill också ha snö som ligger kvar ute.
Hur kallt har ni hos er då? Här är det nu +0,5 grader ute.

Kram

Vi i Kasperian sa...

Konstig goldentjej. Konstig matte också, som inte blev jätteglad att se dej i köket!! Nåja, hon tog ju i alla fall sitt förnuft tillfånga.
Tycker du den här blöta slafsiga snön är rullvänlig? Det tycker inte jag. Jag vill ha RIKTIG snö, inte nåt sånt här konstigt och knappt ens halvdant!

Katarina sa...

Haha! Utbrytarkungen! Heja dig!

Edith sa...

Vad härligt det ser ut med snön! Nu blev jag och Hilda lite avis. Fy farao vad du är klurig som bryter dig ut ur ditt tält. Förstår att matten blev förvånad. Colliekramar

Unknown sa...

Klart att att man måste kunna ta sig in och ut genom sin tältdörr!
Det låter som en jätterolig kurs, betyder detta att det snart är tävlingsdax?

Eva sa...

Du är nog lite mattegris va'? Gullgubbe!
Assar gör high five över rymningen! Men han undrar hur du bar dig åt för att inte ha SÖNDER blixtlåset? Hans matte har nämligen inte riktigt slutat tjura ÄN över hans rymning...
Skönt att ni kom hem ordentligt! Vädret är pest!!!!!
PUSS!

Hanna aka Lilla My sa...

Tält i all ära, men det är alltid bra att veta var närmsta nödutgång är ;)

Nospussar från Tila

Hillman sa...

Dä ä klart att man inte kan sitta ensam i ett tält och spana, när de andra fikar och har sig. Förstår mycke väl varför du tog dig ut, vilda hästar hade inte kunnat hålla mig kvar i alla fall, hihi.

Taxpussar.