lördag 31 december 2011

Nyårshälsning.

Vaddå? Skulle jag ha smittats av påssjuka?!

Matten trodde det. För efter att jag hälsat på hos Tiger idag svullnade min ena kind upp betänkligt.

Matten utförde en ingående undersökning och blev förskräckt när hon såg den röd-blå missfärgningen inne i min mun! Sen ställde hon diagnosen: stulen boll gömd bland spaniel-läppar. Korrekt! Tigers boll var ju oemotståndlig där den låg och skräpade i hans trädgård.

Så den fick följa med på min nyårsaftonspromenad. Solen sken, det var ganska kyligt och bollen passade som hand i handske i min käft.

Ibland stod vi och solade oss. Det blev riktigt varmt i ansiktet.

Här släppte jag Tigers boll en stund. För här blev det rackarns spännande. Något försvann blixtsnabbt uppför tallstammen!

En sån här rackarns filur var det! Jag hann ju knappt se den innan den var i talltoppen! Viga små krabater det där. Jag vill så gärna bara hälsa lite på en sån nån gång.

Frost fanns det gott om.

Likaså solsken.

Matten fick mer fotofnatt än vanligt. Men vi ska bespara er resten av frostbilderna och önskar er alla ett gott nytt år i stället.

2012....DET kommer att bli ett attans kul år! Det har jag på känn!

14 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

GOTT NYTT ÅR till dig med din sköna fina kille.
Vov från grabbarna boys!

Siriosmilla sa...

Ha ett riktigt Gott Nytt År ni också! Vi hoppas att solen och kylan kommer att fortsätta ett tag till!

Eva sa...

Tack detsamma!
Och det där med saker gömda i spanielläppar känns bara alltför väl igen... Från den första för 32 år sedan och framåt;D
PUSS!

Asta airedaleterrier och Freja sa...

Vilken smart hund du är, perfekt ställe att gömma grejer på. Gott nytt år önskar vi er, hoppas att nästa år blir kul och att vi kanske kan ses då (och inte bara mattarna).

Asta airedaleterrier och Freja sa...

Medea= Freja, bloggen verkar ha brakat ihop

Emma o Malte sa...

Gott nytt år!!

Vi i Kasperian sa...

Jag och lata matten önskar dig och din inte-alls-lata-nej-tvärtom-matte ett riktigt Gott Nytt År.
Det får ni säkert, för såna där aningar som du har Rudi, dom ska man ta på allvar. :)

Humlespunk sa...

Ett jättegott nytt år på dig! Och hälsa matten också, för all del ;)

desperat hemmafru sa...

Gott Nytt År önskar vi från Frankfurt!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken härliga dag du och matten haft i solen :) Vi har också haft sol men tyvärr så har jag jobbat så jag missade det mesta av den :(

Hmm, så du bara "lånade" Tigers boll lite. Vilken tur det inte var påssjuka ;)

Fina frost bilder på dig.
Gott Nytt År på er alla i stugan

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilken harlig nyarspromenad ni gjorde. Du tycks dela Ayas intresse for ekorrar.
Gott Nytt Ar till dig och din matte.
Tack for alla goda skratt vi fatt nar vi last om dina eskapader under aret.

Katarina sa...

Vilken tur att det bara var en boll och inte någon mystisk bacill.
Fint väder ni hade igår - Hos oss regnar det just nu så då kanske det snöar hos er?

Unknown sa...

:-) hoppas att vi får ett lika roligt bloggkompisår 2012 som vi har haft 2011!

Hillman sa...

Du behöver inga attans kuliga år för du är helkul själv. Det finns nog ingen som jag känner i alla fall som skulle komma på tanken att bära runt på en boll så långt, hihi.

Taxpussisar.