torsdag 29 december 2011

En torsdag i mitt liv som hund.

Nämen oj, tänker ni nu! Stackars Rudi har han sånt pip i magen så han ligger nerbäddad? Hahaha, utropar jag då förtjust och skuttar upp ur bian! Lurade! Jag mår superbra i magen idag!

Så bra så jag drog med mig matten på en riktig långtur mitt i stormen. Vi inspekterade fallna träd och sånt. Det här finns på min tomt. I skogen såg vi många hundra granar som låg åt fel håll. Men ingen tall.

Annars hittade jag en pälsig svans med blod på.

Och strax bredvid låg en magsäck mitt i en bajskokla.

Bredvid magen låg tarmar och annat intressant. Matten tror att ett lodjur skottat i sig ett rådjur i natt. Ja inte vet jag, men doftade fantasieggande det gjorde det överallt kring slafset!

Den här telefonledningen hänger i ögonhöjd, det fick en granne veta när han gick in i den med full fart i becksvarta natten igår kväll. Hans glasögon gick sönder och han fick sårskada under ögat. När postbilen kom var vi några som kollade att den kunde smyga under kabeln. Det gick på millimetern.

Häromdagen fick jag post igen! Fast matten gömde kuvertet och först idag fick jag öppna! Paketet kommer från Buzz i Tyskland! Han som har en desperat hemmafru till matte!

Kolla, kolla! Fyra påsar tyskt godis! Sånt finns inte att uppbringa i Sverige, så matten hade tipsat Buzz om att jag önskade mig några påsar.

Förut vann jag nämligen en sån här delikat påse i Buzz´ bloggtävling. Det var så gott så matten har ransonerat bitarna, men nu kan hon dela ut lite oftare.

MINA tyska påsar! Mmmmmmmmm! Tack Buzz och den desperata!

17 kommentarer:

Eva sa...

Men vilken rackarns tur att magen slutat pipa när du fick ett så'nt paket! Ingen avundsjuka ALLS här...
Och rackarns mysigt såg det ut där i bädden!
Svans och mage och tarmar ute så där? Stackars den som tappat dem! Fast lodjur ska ju också leva förstås...
PUSS på dig lyllos! (För godiset och fyndet)

Katarina sa...

Den där ledningen låter läskig - tur att det inte gick ännu värre för grannen!

Håll i hatten, Rudi!

Emma o Malte sa...

Vad skönt att du är pigg igen i din mage!
Och vilket fynd ni hittade då, vi tyckte det var lite läskigt med magsäcken faktiskt, men måste ju varit attans intressant att nosa på!
Har de inte fixat den där telefonledningen åt er! Fy vad dåååligt..

Anonym sa...

vad mycket gott godis, vi blir riktigt avundsjuka. är det den dära desperata som figurerar hos Nemi och Zelda ibland?

Team Nelson / Ordringen. sa...

Oj, här har vi varit borta och missat pip i magen.Tur att det slutat. Postbilen rakt i telefonledningen. En ny form av mobil telefoni kanske.Spännande med lodjursattacken.
Nelson sover som en stock. Han blir så av värmlandsresor.
Ulf

Siriosmilla sa...

Så mycket spännande du hittar på dina promenader och i brevlådan. Förstår att du blir lite konstig i magen om du smakar på allt!

Vi längtar efter dig, Rudi! Vi löper båda två och skulle vilja träffa en snygg kille!

Wille sa...

Vilken tur att du mår bättre nu. Det är ju aldrig roligt att vara ur kondition på dte sättet ! Stackars den som tappat de rester du hittade, men som en annan sa, rovdjur måste leva de med.
Här inväntar vi lugnt och stilla det kommande året. Lite raketer skjuts det förstås, men varken Hector eller jag bekymrar oss så värst, vi är mer nyfikna på vad det är som väsnas sådant ?
Det där tyska godiset ser lite lika ut som det svenska men det är ju svårt att se på bild förstås !
Ha en skön helg nu !

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad skönt att du är bra i magen nu :) Var det den där dyra maten som gjorde susen.

Att du och matten törs ge er ut i skogen när det blåser så mycke. Är ni inte rädda att få ett stort träd i huvudet...

Vilka fynd du hittade i skogen, tur ni bara träffade på resterna av måltiden och inte den som åt av den också.

Vilken tur du har som får en massa gott godis från Tyskland hemskickat till dig. Somliga har verkligen tur :)

Kram

Unknown sa...

Tänk vilka spännande promenader ni har hos er!

Grabbarna boys sa...

Tyskt godis.....nej, nu smäller vi snart av avundsjuka!!!
Sååååååå skönt att du är bättre med magpipet....kanske bra att du la pipet i matskålen igår då!!!
Vov från grabbarna boys!

Vi i Kasperian sa...

Bra att du är bra i maggen när du fått så mycket godis! :)
Väldigt vad många trän coh ledningar som rasat, värre hos dej än hos mej, ser jag.
(Och nu ska jag tala allvar med min matte, och försöka trolla fram hennes blogglust igen, åtminstone till nästa år. :)

Ika sa...

Så många härliga och fina bilder på dig Rudi. Gott Nytt År önskar Ika & Triss.

Hanna aka Lilla My sa...

Vad skönt att du är frisk igen. Skulle du däremot bli dålig av allt godisätande, så kan jag offra mig och äta upp resten. Man måste hjälpa till så GOTT -hihi- det går.

Nospussar från Tila

desperat hemmafru sa...

Vad bra att godiset kommit fram! Ska bli spännande att få höra vad Rudi tycker om de två andra påsarna också. Buzz ligger med magknip i soffan och sover. För första gången någonsin lämnade han en stor "hög" på mattan i morse. Innan jag hade gått upp förstås. Måste ha varit akut... Det är onekligen en nackdel att ha en i princip tyst hund. Hade varit schysst med åtminstone ett litet pip?

Hillman sa...

Jo, jag tackar du har fått julklappar efter jul med, inte dåligt då måste du vart väldans snäller, hihi. Hoppsar att du inte äter för mycket eller lite så du får pip i magen igen.

Taxpussar.

Annica o Älsan sa...

Tack!! För dina rader....jamen varför inte liksom...medicinen hon äter är ju för människor!! Kändes iaf mycket skönt att läsa att det blir bra för din mamma=) då blir det det för Älsan också...jag ska gå o berätta om Rudis mormor för henne då blir hon nog glad=)
Kram till Rudi matten o puss på Rudi nosen från oss:-) GOTT NYTT ÅR önskar vi er också och skönt att "pipet" försvunnit o Rudi mår bra i magen!!

Sigge sa...

Jo jo en del som smäller i sej1
Men jag lämnade en hälsning till dej utanfrö din mattes tråkjobb idag........ morr på dej!
Gott Nytt Hundår!!!!!