torsdag 22 december 2011

Bädd-chock och tugg-post!

Nu ska ni få läsa senaste nytt från Julita! Jo ni...nu blir det spännande! Håll i er!

Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig fick jag värsta chocken! Bädd-chock! Mina fina gamla lakan och örngott var utbytta mot dom här...

...som luktade hur mysko som helst och kolla, kolla bara på alla läskiga djuren dom är översållade med! Där smyger vargar och rävar, rosa elefanter klampar omkring och långbenta ankor mopsar upp sig och jag vet inte vad! Jag studerade dom noga för att se om dom skulle hålla sig i skinnet.

Jag blev ju jordens orolig att jag skulle få mardrömmar och saknade mina fina, vänliga, gamla lakan hur mycket som helst. Men till slut somnade jag och nu gillar jag alla sovdjuren massor! Mina nya sängpolare är ju hur kul som helst!

Nästa överraskning kom när jag länsade brevlådan i morse! Familjens enda julkort låg där och skramlade, och det var adresserat till MIG minsann! Kuvertet var tjockt som bara den och inuti låg ett bautasnyggt kort från min freestylelägerrumskompis tillika flickvän Aya!

Bara tanken på att snygg-Aya har valt, skrivit och postat ett julkort till MIG ger mig hjärtklappning...men dessutom...kortet luktar och smakar tuggben...jag TROR att det är meningen att jag ska smaska i mig det fina kortet. Jag ska banne mig ta och göra det! Puss på dig Aya!

23 kommentarer:

Vi i Kasperian sa...

Tycker det är stiligt av dig att acceptera nyordningen! Tänk, att du till och med blev vän med alla djuren.
Och tack för tröste- och uppmuntringsord på min blogg! De betyder mycket. (Även om jag åtminstone tillfälligt slutat att svara på alla kommentarer var för sig.)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilka stiliga lakan du fick att sova på då :) Tur du inte fick några mardrömmar.

Vilket lyx, få ett tuggben som luktar och smakar tuggben. Vilken snäll flickvän du har.

Kram

Unknown sa...

Hoppas att du kommer att sova väldigt gott på dina nya lakan!

Ludde sa...

Hoppsan! Somliga har det bra! Snart sover du väl på sidenlakan också? Måste kännas skönt med så många sovkompisar och dessutom ett tuggbensdoftande julkort... Kramis!

Emma o Malte sa...

De där lakanen såg faktiskt lite läskiga ut!! Men tur att du vande dig vid dom iaf..
Tuggbensdoftade julkort?! Nått så märkligt har vi då aldrig stött på innan :-) Hoppas det smakade gott!

Siriosmilla sa...

God Jul!

Sigge sa...

Hm, tuggbensdoftande julkort....... har aldrig landat i min brevlåda inte.
Ha nu en jättebra jul och hoppas du får massor med paket och godis1

Heléne sa...

Molly och jag önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!

Härlig snöbilder du bjuder oss på, hos oss i Skåne är det + 7 och småregn :-((

Hillman sa...

Va, haru fått kärleksbrev, inte dåligt då blir det väl giftermål snart då, hihi.

Snygg snörullarbild på bloggen var det men du får passa dig så du inte trasslar in dig i busken, hihi.

Godjultaxpussisar.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Ja, God Jul på dig Rudi. Ät du upp kortet! Vi längtar till nya långa promenader med er i Julita.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Klart att du måste ha snygga lakan. Tänk om hon kommer på besök.
Nelson

Grabbarna boys sa...

Visst är det väl den söta cockertjejen som är Aya....eller blandar vi ihop alla dina tjejer?
Vi tycker nog allt att det var ett ruskigt fint lakan du fått.
Vi hade nog sovit som stockar alla tre på det.
God Jul på dig nu Rudi!!
Vov från grabbarna boys!

Ann-Margret o Vinja sa...

Jag och Vinja tassar bara in för att önska er en Riktigt God Jul

Storolillnosarna sa...

God Jul på dig Rudi!
Nu har vi läst ikapp. Tuggbensluktande julkort - vilken grej! Självklart så är det meningen att man ska tugga i sig dom.

Fin bädd du har fått med nya trevliga nattkompisar. Tur att ni blev vänner så snabbt.

Haha! Vår matte fick en liten nostalgisk blick när du berättade om din mattes 24- och 36 bildersfilmrullar. Ja, så var det på den tiden. Det var inte alltid bättre förr. :)

Sofie sa...

Men vilka fina sängkläder du har fått Rudi. förut hade vi ett med en massa taxar på. det var också helt underbart.

Hoppas att du får en jättebra ledighet nu med dina kära.

God Jul önskar sofie och kamelerna

Bamse och Valle sa...

God Jul och Gott Nytt år

Älsa o Ästher sa...

God Jul Rudi till dej o familjen=)

Humlespunk sa...

En riktigt päs-skön och God Jul önskar vi er allesammans :)

Hanna aka Lilla My sa...

God Jul, God Mat & En Härlig Ledighet :)

Hanna & dogz

Eva sa...

Gose-säng!
Fast läskiga lakan...? Tur det bara tog en natt att bli kompis med de där typerna.
GOD JUL!
Puss till dig och ge en till Lf-grabben coskå!

Eva sa...

Dumma fingrar!
"...Alf-grabben också!" skulle det ju stå sist;)

maja o zoro sa...

sv; tack tack :D

Jenny o Brio sa...

GOD JUL allrakäraste Rudi! Hoppas att du klarade dig från rosa elefant-attacker!
Jag hoppas också att du får smaka på julkalkonen, för visst är det sån't som serveras hos er idag :)