onsdag 28 december 2011

Pip i magen.

Jag var lite risig i magen tidigt i morse, det pep och tjöt så vi gick en promenad kl fem. Sen kändes det bättre. På dan drog vi iväg på långpromenad där vi inte går så ofta. Det var skönt att sträcka ut på såna här ställen!

Kolla, kolla vilken polare jag hittade! Han hade tappat huvudet i julruschen...

...eller kanske han tappat kroppen när jag tänker efter. Alla tänder hade han kvar i alla fall. Till vilken nytta kan man undra.

I mitt hus tycker vi att när julen är över i almanackan så är julen över på riktigt också. Så idag åkte allt ut! Pyttegranen också. Jag höll den sällskap en stund för den var lite ledsen.

Jag var också lite ledsen, för bara för att min mage pep och tjöt i morse så fick jag nästan ingen mat alls idag. Så då la jag pipisen i skålen så kanske någon skulle fatta att skålen var tom annars. Men nädå, hussen åkte till stan och köpte jordens dyr dietmat till mig igen, den ska jag få i morrn. Jag är hungrig NU!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm en pipis i skålen och inget fattade de...trögskallar!

Grabbarna boys sa...

Hoppas dietmaten smakar och att pipet i magen försvunnit imorgon, men är man hungrig är ju allt gott!!
Abbe hade nog också nått krassel med magen i morse...han kräktes upp pinnbitar av någon anledning!!
Sen den där svålen han har stora bekymmer med hänger fast i närjtråd....inte en chans att den skulle blåsa ner även om värsta orkanen drog förbi här ens!!
Fast Abbe tror nog den trillar ner rakt framför honom en vacker dag!!
Ha det bra o smaklig frukost då!!
Vov från grabbarna boys!

Emma o Malte sa...

Vi trodde nästan du hade svalt en pipis först!! Attans tråkigt att din mage inte håller sig bra, vi som trodde dietmaten skulle få bukt på din mage för alltid!!

Katarina sa...

Sånt där pip hade jag igår. Det var inget kul.
Hoppas det går över lika fort för dig!
/Leia

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad tråkigt att du varit lite risig i magen :( Det går säkert över med husses diet mat ska du se :)

Ja, så julen är redan slut i Julita. Det var tidigt det.

Vilken konstig kompis du hittade som hade tappat kroppen.
Kram

Totti sa...

Aj aj, den där julmaten ställer då till det. Själv var jag också tvungen att gå ut tidigt och skällde upp hussen halv sex. Men det var bara för att jag var så förbenat pinknödig. Gjorde misstaget att dricka en skål vatten efter kvällspromenaden. Inte så smart. Hoppas dietmaten är god, i alla fall, och att din mage snart är tipp-topp igen.

Sofie sa...

att vara orolig i magen är inte alls kul. Hoppas att den låter mindre idag.

Lustig kompis du hittade ocskå på din promenad och stackars kulgranen som kände sig lite ledsen. Vi tycker att du är en snäll personlighet som höll den sällskap en liten stund

Sigge sa...

Aj,aj inte skoj med ont i magen.
Trodde att du skulle vara bra nu efter dietmat och medicin.
Här åker allt julpynt, två elljusstaker, undan idag.
Förresten mina klor slant visst lite på tangenterna igår.

Anonym sa...

Pip i magen är inget bra. Hoppas den har pipit färdigt nu, o att dietkäket var gott.

Storolillnosarna sa...

Haha! Det är visst inte bara Sigge som slinter med klorna! Det där sista "anonyma" var vi! :)

Hillman sa...

Din stackare, pip i magen är inte kuligt för det låter så rackarns mycke så det är svårt att sova. Kanske det var kurr för att du ätit för lite, för inte kan det väl vara för mycket gotter under julen.

Hoppsar på bättring kompis, så därför skickar jag över massor med....

TAXPUSSISAR!!!!!