lördag 24 december 2011

Julaftonsrapport.

Idag har det varit julafton hela dagen här i Julita. I skogen var snön borta...

...den hade förvandlats till stora vattensamlingar i stället. Dom hoppade jag över men matten klafsade i förstås.

Från myrstackarna hördes ett ständigt surrande, det var myrornas julstök. Jag hörde julmusik, dammsugare och köksassistenter djupt inifrån högen. Hoppas dom fick ordning innan Kalle Anka.

Julaftonskantareller fanns här och där.

Höga stenar att bestiga var det gott om så här i juletid.

Hemma i mitt hus ligger gästkatten och myser. Hon och jag pratar inte samma språk, vi missförstår varandra konstant, så vi får inte umgås alls. Hon är snygg och så, och jag blir oregerligt intensiv när jag ser henne så hon vill alls inte stå still när jag kommer farandes.

Tomten levererade en lagom stor hög klappar till mitt hus...

Min bästa klapp var en knorr. Alf var attans avundsjuk och nyfiken, men jag var inte givmild eller vänlig alls när han ville kolla in knorren.

Gästkattens matte, min lill-matte, provade att ha mig som knähund. Men jag är bara inte byggd för såna övningar. Det blir aldrig bekvämt hur man än justerar mig.

Till sist får ni kolla på en liten film med julaftonsrull! Bakom mitt hus finns det nämligen kvar snö, ganska mycket till och med!! Julrull är rackarns uppiggande!

13 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Du verkar ju haft en toppenjulafton med snörull och allt.
Själva har vi inte varit hemma så vår jul har varit lite begränsad om man säger så!!
Men huvudsaken är ju att man får vara med.
Ha en fortsatt trevlig jul och hoppas snön kommer tillbaka till dig.
Vov från grabbarna boys!

Anonym sa...

Wow så ska ett riktigt rull se ut! Asta kommer gärna och jagar katten med dig, den ser ut att vara en rolig leksak.

Ann-Margret o Vinja sa...

Lika dåligt med snö i Julita som i Torshälla ser jag :( Tur iaf att du har lite kvar så det räckte till en julrullning :) Här finns inte ens till en julrullning för Vinja.
Även om det inte fanns nån snö så verkar ni ju haft en fin dag iaf.

Kantareller nu låter verkligen inte vettigt, borde vara fruset och snö

Vilken söt gästkatt ni hade hos er. Och mycke paket hade ni också.

Verkar som om du haft en riktigt bra jul hemma hos dig :)

Kram

Edith sa...

Låter som en ovanligt trevlig Julafton. Och vilken vacker gästkatt, hälsar matte ... och jag och Hilda håller med. God fortsättning på julen önskar vi.

Ludde sa...

Ja, nån julafton i skogen har jag inte sett till. Verkar som om du fick en fröjdefull jul med både knorrpaket och rull! Du får väl ta nya tag med lillhussekatten... Kramis!

Jenny o Brio sa...

Vilket mästerligt julrull!!!
Vicken konstig gästkatt, som inte alls förstår sig på att stå stilla när du vill checka av den!

Åh! Julkantareller!! Här finns bara en massa snö! Om din snöfläck försvinner, har vi så mycket så att det räcker till dig med. Säg bara till så skickar jag ner ett paket!

Eva sa...

Snö????
Skicka hit!!!
Simon o Petrus säger HEJA ALF!!! S försökte ta en bit hundgodis... Assar är
fortf i onåd...
PUSS på er 4brningar.

becca & olga sa...

Vilken tur ni har som iaf har kvar en del snö, här är det helt bart! GOD JUL :)

Sofie sa...

Attans vilken bra jul du verkar ha haft. Värsta lokatten ser ju också ut att ha flyttat in. Den hade vi med velat kolla lite närmare på :)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Du har haft en toppenjulafton det förstår vi. Sen har vi sen länge också förstått att du är en ganska bestämd ung herre som inte låter vem som helst komma och ta dina julklappar. Även charmtroll har sina gränser, eller hur?Kanske ingen tillfällighet att det oftast är tjejer i din blogg. Fattar precis.Känner igen mig i detta.
God fortsättning
Nelson

Emma o Malte sa...

Vilken toppen julafton du har haft!! Kul med snörull också ju! Sånt stötte vi tyvärr inte på här...
Och det är väl inte mer än rätt att visa att det är DINA julklappar!!!

Stororolillnosarna sa...

Du o din familj verkar ha haft en bra julafton, ungefär som här hemma. Du fick knorr i paket, vi fick märgben. Gottigottgott säger vi!
Den där Alf verkar vara listig typ, förstår att du är något mindre vänlig när han är och smyger intill din smaskiga julklapp. Men... vad fick Alf i sin julklapp, då?

Förresten måste Gromit berätta att han faktiskt har bestämt att han visst är en knähund - resten utav världsbefolkningen tvivlar dock något om detta...

Hillman sa...

Rullar du på beställning eller är du bara sån, hihi.

Taxpussar.