tisdag 20 december 2011

Tisdag med Tobbe!

Har ni koll på veckodagarna? Tisdag, jajamänsan! Vi tog den långnästa kameran med på promenaden. Det blev ett evigt klickandes.

Hur många foton tog du på mig, undrade jag förstås när vi var hemma igen? Tvåhundrasjuttiosju, svarade matten med en suck. Kanske några blir hyggligt bra, nu ska jag bara sätta mig och gå igenom dom, suckade hon en gång till.

Sen berättade hon för mig om "förr-i-tiden" då hon köpte en filmrulle med 24 bilder på och den skulle räcka ett helt år om hon inte åkte på någon speciell semester eller så. Då köpte hon en rulle med 36 bilder på! Hon är allt bra gammal, matten!

Hur som helst var det tjusigt i skogen idag. Och inte blev det fulare av att jag kom dit.

Snön var fluffig som bomull.

Om jag tog mig en funderare blev jag fotad omedelbums.

Ja, det blev en ganska trist promenad, tycker jag, för jag ville busa i stället för att modella.

Surprise, surprise!!! Väl hemma råkade Tobbe komma förbistrosandes!!!

Tobbe är en skojfrisk ung grabb som bor en kilometer bort. Vi var på läger tillsammans i somras.

Tobbe och jag träffas ofta på sista pinkrundan. Då är det alltid svart som i en säck och vi måste ha koppel på.

Så idag var faktiskt första gången vi fick härja runt som vi ville!! Tobbe blev så attans ivrig så han hade inte tid att koppla loss sig från sin matte.

Han rejsade så snabbt så ibland såg han ut som ett litet vildsvin, tyckte jag.

Men han hämtade andan då och då också. Då låtsades jag att jag besegrat vildsvinet! Sen kom Tobbes husses bil förbi och då hoppade Tobbe motvilligt in i den. Då saknade jag honom på en gång.

18 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Vilka fina bilder din matte har tagit på dig!!
Och vad roligt ni ser ut att ha där i snön, det är nästan (!!!) så att vi längtar efter den nu.

Sigge sa...

Skoj du hade då!
Hälsa så jättemycket till Tobbe från mej och matte nästa gång ni ser honom.
Matte vallade sin mamma på din mattes tråkjobb bland annat idag.
O du snälla Rudi håll alla tassar du hittar i morgon!
Jag ska åka till Kasper och försöka utföra ett mycket viktigt arbete

Wille sa...

Jamen visst är det skoj när en kompis kommer förbi sådär oförberett bara, eller när man råkar ses på promenadrundan ! Då är det ju bäst att passa på att busa så mkt en kan ju ! Men det gjorde du ju !
Ha nu en fin Jul ifall jag inte hinner nosa upp dig innan dess, och till Sigge säger jag också att även jag håller alla tassarna för att Sigge ska lyckas med sitt viktiga uppdrag, för jag kan gissa vad det handlar om !

Anonym sa...

Yipee, din snörullsheader är supertjusig. Äntligen är vintern här nu när vi fått se Rudis snörull.

Hanna aka Lilla My sa...

Jag minns de där filmrullarna och oftas var det bara svansar eller en suddig näsa som man fick på pränt :)

Eva sa...

VA??? Har ni FLUFFsnö????? Orättvist!
Men det är dig väl unt naturligtvis;D
Vad är den där Tobbe för typ? Han är ju tydligen en så'n bustyp så på fotona går det ju inte riktigt att se...
PUSS på dig! Och grattis till en superfin ny header.

Vi i Kasperian sa...

Va BRA att långnäsekameran (hihihi...) säger matte, fick följa med! Blir väldans fina bilder då. :)
Synd bara att dom där långnäsorna ska vara så tunga och bångliga,
Just nu tas inga bilder alls på mig när vi är ute - vi är helt upptagna med att söka efter Mysan. Och i morgon får vi hjälp!
Håll tassar! För alla längtar vi efter både Mysan och en gladare matte.

Ludde sa...

Den där långnäsan i händerna på din matte blir ju bästa bilderna! Speciellt när Tobbe rejsar och ser ut som en vildgris! Hussen har fortfarande några gamla filmrullar i kylskåpet, men bästföredatumet var nog passerat innan jag föddes... Kramis!

PS den där varelsen på headern känner nog inte jag... DS

Ann-Margret o Vinja sa...

Attans fina bilder matten lyckades ta på dig med den långnästa kameran :) Blev ju super fina.
Vad kul att du fick busa lite med Tobbe också :)

Kram

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Så fina snöbilder med Rudi.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Vilka härliga vinterbilder.
Ulf

Grabbarna boys sa...

Jaaaa, vilka härliga bilder.....suck, vi blir så avundsjuka på all din snö!!
Vov från grabbarna boys!

ej hundägare sa...

Fina bilder! Den där du tar en funderare fångar dig verkligen som intrycket jag får när jag läser din blogg :).
/ej hundägare

Anonym sa...

Å vackra stiliga Rudi!
Du blir så bra på bilder.
Du har nog varit Fotomodell i ditt föra liv.

Vi vill önska dej å din familj en God Jul & ett Gott Nytt År.

// Önskar Ricco & Alfons & Towe

Hillman sa...

Vilket skojsigt race ni tog, Tobbe blir mera som ett brunt streck, hihi.

Taxpussisar.

Edith sa...

En riktig fotomodell ... det är vad du är! Min matte köpte också på sin tid fotorullar med 36 bilder eller 24. God Jul Rudi! Colliekramar

maja & Zoro sa...

super fina bilder :D

Unknown sa...

Vi åker till Pure Retreat där vi bodde under freestylekursen i somras - det lär vara garanterat fritt från tonåringar med smällare!
God Jul!