tisdag 13 december 2011

Tisdag med guldkant.

TISDAG, hojtade jag glatt när hussen frågade mig om jag visste vilken dag det är idag! Matte-kommer-hem-tidigt-dag!


Och det gjorde hon, så jag tog med henne på äventyr. Jag fick rena rama trumpinnebenen.

När vi kom fram till stora trådrullen snokade jag omkring lite och lekte vildsvin.

Det var superlänge sen vi tittade till DÖDA ÄLGEN, kom jag på. Så då gjorde vi det. Han har inte blivit livligare sen sist, om man säger så.


Som jordens överraskning hade matten smugglat med uppletarprylar idag. Hon vallade en stor ruta och så letade jag upp alla grejerna två gånger. Det var Grodan, Pinnen och Glasögonfodralet. Hur kul som helst!


Innan vi var hemma blev det en gyllene solnedgång. Så då beundrade jag den en stund.

12 kommentarer:

Lizzie Luzzebrud online ... sa...

Efter morgonens lussefirande så vilade jag en stund innan vi drog till skogs på eftermiddan, och min klantiga matte får skylla sig själv när hon inte plockar med just några "uppletargrejor" ( som du fick skojsa med ... ) så jag roade mej på sas egen tass och skickade upp ett gäng fasaner i skyn ...

Hej hopp !!

PS Inför nästa Lucia får vi fixa logistiken bättre så att vi kan lussa tillsammans du och jag <3<3<3 DS

Emma o Malte sa...

Vilka glädjeskutt du tar där i filmen! Ser ju jätte roligt ut!
Och vad vi skrattade åt din kommentar om den livliga älgen. Fast det är ju faktiskt lite synd om honom också...

Hillman sa...

Värsta lyxen när matten kommer hem kan jag se, härligt springfnatt som du råkat ut för, bäst jag aktar mig för sånt smittar har jag hört, hihihihi.

Taxpussisar i mängd.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad härligt att matten kom hem tidigare idag så ni han ut i skogen medans det var ljust ute :)
Kul att matten vallade en ruta till dig så du fick göra lite uppletande :)

Jösses vilket super spring i benen du fick på filmen, trodde nästan du var på väg att rymma eller nått.

Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Vilken härlig dag. En stilla undran bar. Bor vi i samma land!? Här gick solen ner för nån vecka sen och har inte brytt sig att komma upp igen.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Ja,där såg man guldkanten. Solnedångarna i Julita är ju speciellt gyllene av någon anledning. Vad duktig du var som letade upp alla prylarna.
I Stockholm har vi ösregn, så inte ens med regnkläder på vill Aya gå ut.

Ludde sa...

Blir faktiskt avis på allt din matte fixar när ni är ute. Det var länge sedan jag letade efter något, om man undantar luktagotttjejer förstås. Jag hoppas i alla fall att jag ska kunna kuta sådär i skogen snart. På torsdag ska vi på återbesök hos vetten. Snygg guldkant matten fick till på nedersta bilden. Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Va - sol!!??? Tror att den gillar dej Rudi, för här hos mig har den minsann inte visat sig.
Skitväder nästan hela dan, fast jag har ju varit lite ute ändå.
Du är nedrans vacker där i solnedgången!

Sandra sa...

läskig döda älgen säger matte som är rädd för älgar...

Edith sa...

Vad tjusig du är i solnedgången Rudi! Hilda hälsar och tackar för gratulationerna. Colliekramar

Anonym sa...

Döda älgen verkar ha gått ner i vikt. Härlig dag du och matten din tycks ha haft. Vi skulle åxå vilja ha sådana spännande skogar att gå i.

Ann-Margret o Vinja sa...

Nej elljusspåret var verkligen inte kul alls, hur mycke gegga som helst :( Bara hoppas att dom fixar till det snart för det brukar vara jätte fint att gå där annars.

Hoppas att ni får en bra dag med lite sol :) fast den kanske ändå är borta när matten slutat jobbet.

Kram