lördag 26 mars 2011

Vår våffeldag.

Jag vill fira våffeldag idag, sa jag i morse. OK, sa dom, men det får bli till lunch. Först ska vi jobba lite. Så då la matten ett fint, långt spår till mig. Efter att jag hade gått det hur bra som helst så tränade vi en massa annat och gick en promenad. SEN var det våffeldags!
Alf och jag ville ha picnic så vi åt ute. Alf började glufsa omedelbums. Jag väntade förstås på "varsågod" innan jag kastade mig över delikatessen.
Här hugger jag in!
Jag var så rackarns glupsk så våfflan fastnade i gommen...
...attans besvärligt blev det...
...jag fick trixa och greja innan våfflan lossnade och åkte ner i magen!
När min tallrik var tom höll Alf fortfarande på....kan ge mig den på att hans portion var bautastor jämfört med min.
Sen trodde jag att vi skulle smälta maten, men då käkade Alf en mus som grädde på moset.
Jag ville alls inte käka möss, utan var såååå nöjd med våffla, grädde och blåbär. Lånetuppen och jag la oss tillrätta och kollade på när Alf åt dessert. Det såg äckligt ut tyckte vi. Det ligger överblivna våffelhjärtan i frysen, har jag sett. Det står "Rudis träningsgodis" på dom. Det tycker jag är bra.

17 kommentarer:

Ludde sa...

Hm? Träningsgodis? Behöver du träna i att äta våfflor? Visst fastnade det lite i gommen, men du fixade det ju till slut. Jag är glad att jag slapp se dig dela efterrätt med Alf! Lånetuppen var absolut bättre! Kramis!

Älsa o Ästher sa...

Men ååå såå gott med våfflor...våran matte vill också ha våfflor,inte våran husse så vi ska göra åt oss o matte nån dag, det har hon lovat=)....hihi...jag Bollnäsa skulle nog kunnat tänka mej dela efterrätten med Alf:))

Anonym sa...

Du, vad bra att de fastnade i gommen. Då räckte de ju längre. Vilken schysst matte du har som ger dig våfflor.

Eva sa...

En liiiten aaanings lugnar takt kanske? Så hade du sluppit problemet:) Fast då hade vi missat bilderna...
Tur det fastnade där och inte i halsen!
Alf får gärna behålla sin efterrätt vad oss anbelangar...
PUSS på er båda!

Sigge sa...

Har inte sett röken av nån våffla inte varken på tallrik eller i frysen.
Men du Rudi vattenkannor är alltid skoj, precis som hinkar men skojigast av allt är tunnor!!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken bra dag du fick idag då. Först spåra och sen en massa våfflor :) Nej inte låter Alfs avslutning med en råtta så aptitligt inte :(

Vilken tur att matten fryst in ett gäng våfflor till dig :)

Ulf sa...

Det påminner mig om vår första hund Picko som vi hade när jag var liten. En stor golden-hanne. Han älskade pannkakor men de fastnade alltid i gommen. Han åmade och hade sig men till slut fick han loss dem. Han tyckte det var värt besväret för att få sin älskade pannkaka nångång ibland.
Ulf

strövelstorpslagottona sa...

Va, får du våfflor? Det vet inte vi vad det är, himla orättvist. Vi ska genast kräva det. Men den där musen hoppar vi helst över.
Visst är bebbarna lika Springerbebbar.
pussar

Sofie sa...

Du hade lätt kunnat få våra öron om vi hade fått dina våfflor. Gud vad avundsjuka vi blir. Får tvinga matte att köpa ett våffeljärn helt klart. Får Alf också våfflor? Om han äter det vilken häftig kompis du har. Våra kompisar skulle aldrig äta våfflor.

vi verkligen diggar bilden på dig och lånetuppen.

Grabbarna boys sa...

Vi älskar dig Rudi!
Du är så himla skön helt enkelt.
Och att Alf fick en bra mycket större portion än dig trots dina gomproblem är vi helt 100 säkra på.
Vov från från grabbarna boys!

Anna Freddie Bilbo sa...

Rudi, jag har tidigare läst att du kan städa, nu tycker min matte att jag oxå ska lära mig det så hon är nyfiken på hur hon ska lära mig? Tror du att du kan be din matte skriva till hon och berätta? Fast mig gör det inget om ni lyckas övertala min matte att ge mig våfflor istället. Vov vov från Bilbo bus

Hillman sa...

Vafflisar är smarrigt värre, vi fick inga bär på våra bara vipsgrädde men dä va gottigt ändå. Det där med mus till etterrätt, lät läskigt nästan lite äckligt, jisch. Ja, ja smaken är som baken, hihi. Du gjorde helt rätt som la dig i solen och smälte vafflisen.

Taxkramisar.

Parisercollie sa...

Våfflor är verkligen smaskens. Jag och Hilda fick också smaka lite häromdagen när matte tog fram våffeljärnet. Colliekramar

Sandra sa...

Men SHIT!!! vi glömde våffeldagen!...lyllos dig.

becca sa...

Rudis tur att välja bok :D
"skäm bort din hund" och "den väluppfostrade hunden" är tagna, så du får välja på alla utom dem! :D

Lyckopiller sa...

Åååh våfflor. Inte har vi fått några sådana inte. Vi får verkligen hoppas att matte lär sig nåt i boken vi vunnit!;D

Elba, Jenny o Dio sa...

Mmmm! Våfflor är mumma det! Men möss är inte heller fy skam, prova en med grädde på ska du se!

Det är orättvist att Alf ska få en så enrom portion, som är så liten. Kunde du inte hjälpa honom lite??

Puss puss /Elba