torsdag 17 mars 2011

Dagen före snöstormen.

I morse skulle vi lägga ett spår till mig, för i morgon ska det snöa hur mycket som helst, så då blir det inga mer spår på länge. Vi hade spanat in en ny bar skogsbacke som såg passande ut. Men vi stötte på patrull. Värsta djupaste och bredaste diket måste vi över för att komma dit! Jag gick över på isen titt som tätt och visade, men så ta mig sjutton att jag fick matten att hoppa eller jumpa över!Sen gjorde jag jordens fynd: en bro! NU kan vi knata över, ropade jag exalterat! Trodde jag det. Själv var jag på väg över flera gånger, men matten...nädå, inte en chans! Så vi gick till vår vanliga spårskog och la ett bra spår. Under väntetimmen härjade vi på skaren. Inkallningar, apporteringar, fotboll och fotgående stod på schemat. Fast det kan man inte tro när man ser mattens mästar-actionfoto från då.
Spåret var superkul och fort gick det! Jag tycker att spårläggaren får skylla sig själv om hon inkluderar ett lerdike. Och om sen jag har lite bråttom efter diket och hon halkar och åker kana på rumpan nerför kanten kan ju aldrig vara mitt fel...eller? Vill ni se hennes blöta och iskalla ändalykt? Här är den...
Fast vi har tvättmaskin så nu är byxor och jacka och underbrallor rena igen! Rumpan vet jag inte. När vi käkat lunch kollade jag ut och konstaterade att min sol-soffa ännu inte stod på plats för säsongen. Hämta den, föreslog jag hussen! Så då gjorde han det. Det är nåt som saknas, funderade jag.
Plötsligt kom jag på det! Mina dynor för tusan hakar! Så då kom man omedelbart med dom och fixade i ordning till mig. Och Alf förstås.

På kvällen cirklade jag på parasollfoten och det gick attans bra. Sen joggade vi en stund för i morgon får vi väl ta på skidorna igen.

18 kommentarer:

Anonym sa...

NEEEJ inte mer snö, jag har ju precis fällt all vinterpäls ju! Du verkar ha haft en toppendag den där rumpan måste ha en klantig ägare! Hälsa matten din att kortet på Alf som hoppar ner i vårsoffan imponerade stort på min matte. Puss

Team Nelson / Ordringen. sa...

En sån dag!! Allt verkade kul med matte
hasande på rumpan som dagens clou eller klo säger väl vi doggisar.
Vi hade också en kul promenad men husse ramlade inte en enda gång idag. Trist, tycker i alla fall jag.
Nelson

Grabbarna boys sa...

Ja, vilken dag du haft.
Hur mycket som helst har du hittat på ju.
Bilden på när Alf hoppar ner i solsoffan är ju klockren.
Vov från grabbarna boys!

Ulrika sa...

Vad trevligt med en sol-soffa! Fliza är nog lite avis på dig som har så fint sällskap som Alf.

Elliot Kungen sa...

Hmmm... jag har ingen solsoffa än men jag får väl tjata på husse, men här skall oxå komma mer snö i morgon.
Det är väl klart att det inte var ditt fel att matten satte sig på ändan, dom får väl lära sig att hålla balansen tvåbeningarna :-) Jag måste ju säga att du är väldigt duktig Rudi, jag får väl börja skärpa till mig,,

Kasper sa...

Jaså, hon vägrade gå över bron, hon matten. Lite petigt tycker jag nog.
Men du fick ju kul ändå.
Solsoffa - du får be matten ta en bild i morgon också, så att vi får se hur den ser ut med all snö på!
Ska ju komma massor!!!
Och vi som trodde det var vår nu!

Jenny o Brio sa...

Nedrans snö som ska komma och störa spåraktivitetena!!!
Fast ett halk på rumpan måste ha varit upplyftande, lera är bra för hyn, även rumphyn!
Du glittrar som en diamant där i solen älsklings-Rudi!

Puss puss! Elba

Freja Phaléne sa...

Denna snö alltså, vi hade ju blivit av med den men så kom det mer igår...
Förstår inte varför matten inte ville gå på din bro!? Den var ju jättesnygg!!!
Men människor är lite konstiga... Ta min t.ex, husse har inte postat din bok än, fastän han lovade!!! "för mycket jobb" blablablaha säger jag!!!
Idag ska han i alla fall posta den. Direkt efter att han fått nytt klotter på sig! Frejapussar!!!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken tur att vi båda han med spår igår innan snön kom :) Gissa om man fick en chock när man slog upp sina ljusblå och det var snö överallt ute :(
Faan också, det som hade blivit så mycke barmark ute.

Hoppas verkligen den smälter snabbt nu.

Ludde sa...

Jag tycker nog att det är lättare att se spåren i snön än på barmark, men jag är ju inte nån riktig spårhund... Kramis!

Vinja sa...

Hej Rudi.

Har snott datan från matten lite ;) Fattar inte varför dom gnäller om att snön kommit tillbaka....Är ju jätte mysigt för då kan ju du och jag fortsätta med våran härliga snörullning :)

Nospussar från Vinja

Sofie sa...

Vad roligt att ni har spårat. Här snöar det massor idag så vi ska ut och hoppas som kameler i snön för någon plogbil kommer kanske inte idag. De har som vana att komma när det slutar snöa så vi får hoppas att många bilar har varit ute och åkt.

SV: Ja jag tror att han med katten hade kunnat tänka sig att amuptera tungan på katten. Men det var väl inget alternativ. Skrämmande verkligen. Idag ska jag pussa och njuta av mina friska kameler och flera år framöver.

Totti sa...

Trist att det kommer spårsnö och sätter P för din spårträning. Men å andra sidan blir din matte inte lika lerig när hon drattar omkull.

Edith sa...

Inte kan väl du rå för om matten drattar på rumpan. Men jag vet hur det är med mattar ... dom kan falla både hit och dit. När vi var ute och gick en promenad i Paris för ungefär ett år sen, så ramlade matten rakt framåt och slog sin ena axel ... och då blev det ett hiskeligt gnällande. Colliekramar

becca sa...

Självklart är det inte ditt fel att matte är ostadig på foten;)hihi

Sigge sa...

Skulle inte få min matte över varken diket eller bron. Människor är så fruktansvärt känsliga!!!!
M'ngder med vidrig snö har det fallit idag

Boubou sa...

Vilken solsoffa du har! Blir lite avundsjuk..

Hillman sa...

Har du oxå haft sån där låtsas vår, hihi. Här var så härligt med takdropp och pippisnövel kvitter men sen kom värsta snöstormen och lika mycket vinter igen.

Taxkramisar.