lördag 12 mars 2011

Ställt till det.

Nu har jag ställt till det! Så här var det: Jag tog med mig Tiger till ankrestaurangen för att kolla läget i morse. Jodå, Tuppen sprätte omkring där och inspekterade och gol så förnöjt om att nu hade han minsann lokaliserat alla ankservitörerna, återanställt dom och snart är det säsongspremiär. Kuckeliku!
Hela servitörgänget var på en liten vårutflykt och vi ville så klart morsa på dom. Plötsligt blev det ett förfärligt kvackande och till allas, mest min, fasa kunde vi se en liten Kalle som sprattlade under min ena tass!! Rackarns vad jag skämdes. Kalle blev ganska tilltufsad men överlevde. Liiiite halt och lytt kanske han blir men han kan nog jobba ändå när det blir så dags.
När vi konstaterat att jag inte dräpt nån av misstag lämnade vi fjäderfägänget att plåstra om sin kompis. Lite skärrad var jag allt, så jag ältade händelsen gång på gång. Jag gjorde ju bara så här, lite grann, berättade jag för Tiger och la tassen på honom också. Inte gör det väl så ont så du måste kvacka i högan sky? Nädå, sa Tiger, det känns knappt alls. Han är nog en riktig mes den där ankan.
Vi glömmer det där, bestämde vi! Nu ska vi ut och spana i skogen i stället! Och så gjorde vi det.

Det är vår i Julita. Man kunde plaska omkring och svalka fötterna. Det var premiär och ganska kyligt. Men kul!
Efter flera härliga timmar råkade jag förirra mig ut på ett dyigt gärde och så råkade jag doppa hela nästan hela mig i nån brun sörja. Då bytte jag kulör. Baby-shit-brown kallas den visst och luktar därefter.
Men det gick hur bra som helst att rusa runt ändå, fast ingen av mattarna ville ha mig jättenära resten av promenaden. Man kan nog lugnt säga att jag inte var så attans poppis bland någon annan än Tiger idag. Suck!
Fjäderfän och mattar...jag ska försöka skärpa mig i morgon och inte ställa till det så mycket! Jag lovar och svär.
PS. Sent på kvällen nås jag av det roliga budskapet att jag vunnit en bok på Prinsessan Frejas blogg! Man skulle tipsa henne om snygga kläder, men jag var ärlig och sa att jag gillade henne bäst naken...och så VANN jag! Hipp hurra för ett sånt avslut på en besvärlig dag!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken klen pippi, lite får man ju tåla. Förresten, är det påsk i Julita?? Vi fick påskkänslor när vi såg er ankrestaurang. Blev avundsjuk när jag såg dig få gotta dig i lervattnet. Sjävl ligger jag nybadad i soffan och fryser. Lukt? Kamomill! Blä...

Eva sa...

Bi flyttar till dif direkt!
Ankrestaurang, ponny'vänner mm...
(hoppas det gått bra

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är inte lätt att ha koll på tassarna hela tiden. En anka kan så lätt hamna under. Trampa i klaveret och sen klampa i träsket på samma dag då är det tur att man har en riktig kompis som tar en i försvar.
Nelson

Ludde sa...

Ja, du har stora tassar du med tror jag. lite extra nedtryckta ankor eller tangenter spelar väl inte så stor roll. Vilket trevligt ställe att gå och plaska på. Vårlikt så det förslår. Jag brukar träffa Saskia nere i vårt centrum lite då och då, men jag har aldrig varit på promenad med henne förut... Kramis!

Lyckopiller sa...

Mig får du komma nääääära om du vill. kan upplysa om att jag löper för fullt nu. har försökt lägga ut doftspår ända bort till Julita så du kan hitta mig. Sitter och väntar....tänk vilka vackra barn vi skulle få...;D

Sofie sa...

Bada nej fy vad hemskt. Då blir man ju blöt. Så långt bort som möjligt från vattnet håller vi oss. Svalka fötterna kan vi sträcka oss till på sommaren :) Men nu nej tack

Sofie sa...

Nu är det lite lagomt svalt. Vi kameler längtar till sommaren då vi ligger och steker oss på balkongen och flåser så matte tror att vi ska få en infarkt. Det tror vi med ibland :)

Freja Phaléne sa...

Hej Rudi, snygga voffsen där =) Du fick vara med i lotteriet trots att du är en liten snuskhummer (men jag har fattat av matte att det är de flesta karlarna) Och vet du vad? Du vann!!! Vi skrev alla namn på lappar och det var Rudi som blev draget!!!! Så stort grattis till dig!!! Maila dina uppgifter till mig (johtinas.athena@gmail.com) så skickar husse boken till dig!!! Frejakramar!!!

Elba, Jenny o Dio sa...

Men vet du Rudi... Dom där baktassarna som dom säger tillhör oss som är 4 benta är jag HELT säker på är nå'n annans. Själv är jag nöjd med två framtassar, det där som slänger med där bak ansvarar inte jag alls för! Ta inte illa vid dig för att du stampade på den där ankrackar'n, det fanns ju fler!

Snygg vårfärg tycker jag!!!

Vårliga pussar från Elba

Ann-Margret o Vinja sa...

Tror nog också att ankan klarade sig bra :)
Men så du ser ut efter dit badande, kan förstå att matten inte gillade lukten efter att ha badat i dyigt vatten :( Antar du fick dig ett riktigt bad efteråt ;)

Ha en skön söndag :)

Hillman sa...

Jag har bara en fråga: Hamnade du i tortyrkammaren när du kom hem, efter promenixen?

Taxkramisar.

Anonym sa...

Du e ju bara för hör häftig Rudi !
Alltid lika kul å läsa vad du hittar på!
Ja det var ju ett helt gäng ankor ni träffade på!
Ser så härligt ut när ni står och spannar ut över viderna!
Har du gått på valpkurs?
Vad tyckte du om det i så fall?
Alons had full koll på matte sen när det blev för tråkigt å vänta så gjorde han lite indian hop det e ju kallt å sitta på rumpan å vänta å vänta.
Våren har kommit längre här i skåne här är bra mark förrutom på vissa skogs stigar där det fortfarande kan var lite is.
Ha en fortsatt skön söndag å vecka fram för er.
Vov vov Ricco & Alfons å Towe

Edith sa...

Rudi ... du är en riktig turkille som går och vinner en bok hos Freja. Grattis till dig. För övrigt så tycker jag att småankorna måste lära sig att se upp lite. Hör sen. Colliekramar