tisdag 8 mars 2011

Tiger-käk och kändis-Alf.

Igår var jag i stan och köpte en säck mat till mig. Eftersom jag inte tycker så mycket om mat, så provade jag en helt ny sort. Sån som Tiger äter och som smakar så himmelskt gott hemma hos honom! Jag fick värsta största skålen när vi kom hem och det var supergott! Jag åt och åt! Fast jag lyckdes inte tömma skålen...
Sen gav jag mig på säcken...den var attans seeeeeeg!
På eftermiddagen gick jag hem till Tiger för att berätta att jag fått lika gott käk som han får. Det firade vi med att ta mattarna på promenad. Spralliga var vi och jag sprang jättelångt med en räv! Rävar är kul! Tiger är också så rackarns uppiggande att umgås med!
Tiger berättade för mig att han minsann sett min Alf i sin tidning häromdan. VA, undrade jag högljutt?? Varför har Alf varit i din tidning? Att JAG är i både din och min tidning titt som tätt, det ligger i sakernas natur, men ALF??? Jo, Tiger kunde producera bildbevis. Jaja, han är ju ganska fin där han ligger och solar, min katt så det får jag väl bjuda på.
PS. Idag spottar jag ut mitt nya krubb och tycker att den är lika bläh som all annan mat! Men jag måste äta upp hela alltihopa säger matten strängt till mig när jag klagar. Suck!

15 kommentarer:

Ludde sa...

Men hur stora skålar får du? Du borde nog ha vuxit om mig för länge sedan om du sätter i dig såna där portioner. Och du! Varför har vi inte fått se DEN solkattsbilden på din blogg? Har Alf en egen blogg? Kramis!

Grabbarna boys sa...

Den där skålen kommer Abbe att drömma om i natt. Gissa om han är avis på dig just nu?
Han är blixteravis kan vi tala om.
Härliga bilder på dig och kompisen!
Vov från grabbarna boys!

Ludde sa...

Flåt! Jag hade fullt sjå att kolla på dina öron, så jag förträngde solkatten! Framför mina ursäkter till Alf är du snäll! Kramis!

Freja Phaléne sa...

Alltså, att inte hussar och mattar fattar att man vill ha ny mat VARJE dag??? De äter ju inte samma hela tiden... Bahh, dumma människor!!!

Anonym sa...

Nu flyttar jag hem till dig! En sån där skål mat vill jag åxå ha.

Eva sa...

Lilla gubben... Är du SÄKER på att du är en spaniel? Vägra mat är ju inte precis rastypiskt... Har du gott om korvträd kanske?
Här är två djuuupt avis på att du fick stoppa nosen i fodertunnan! De försöken stoppas här...:)
SV Tack för varningen om "släng med tuggring"! Ska avvärjas pga för många glasdörrar i närheten...

Ulrika sa...

Det var ingen dålig matskål det där, Fliza är mycket avundsjuk. Just nu är hon fullt upptagen med en liten torrfoderplutt som hamnat under spisen. Tror att hon behöver en hjälpande hand innan hon gräver sig genom parketten.

Ps. Snygg solkatt!

Ann-Margret o Vinja sa...

Verkligen redig mat skål du fått ;) Vilken sort var det du fick då?? Är du alltid lika kräsen med din mat?? Har matten försökt köpa och blanda i färsk foder i din mat eller ge bara färskfoder. Det brukar kräsna vovvar som du gilla :)

Vilken kul dag du och Tiger verkar haft :) Men inte ska man jaga räven Rudi, det kan ju sluta illa ;)

Spännande med Alf i tidningen :)

Ha en bra dag :)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är perfekt. Ät 15 kg varannan dag. Det räcker gott och väl.:)
Nelson

becca sa...

Hehehe, men om du åt upp hela den skålen är det ju inte konstigt om man tröttnar fort ;9 hihi

Totti sa...

Avuundsjuuuk! En sån skål vill jag också ha. Fast risken finns ju att jag skulle kasta i mig all maten på en gång och må rysligt illa efteråt.
Jag tycker om all mat. Tyvärr gör Lydia det också, så några rester efter henne blir det aldrig.

Hillman sa...

Inte lätt att byta mat, matten fick en bunt småa påsar av olika sorters foder när hon skulle byta åt oss. Jag äter allt men brorsan han var mera stingslig, jag säger var för i dag äter han nästan allt han med. När matte testat lite olika sorter så kom hon fram till det vi äter idag och har ätit i rätt många år nu. RC Taxfoder, det tycker vi är smarrigt men för att göra det ännu godare så häller matten kokt vatten på bara yttepytte lite, för att det ska dofta mera. Till frulle får vi det utan gosaker uppepå men till midda får vi med något gottigt uppepå. Ibland nåt som tvåbeningarna äter, annars kan vi få Doggy Delitkatess men inga mängder bara lite uppepå, för att trigga aptiten som matten säger.

Taxkramisar.

Heléne sa...

Hej Rudi!
Av en tillfällighet hittade vi din sida och du verkar ju vara en cool kille så matte undrar om vi får länka till dig i våran blogg.
Jag är en cockertjej från Skåne som också tycker om att vara ute i skog och mark men till skillnad mot dig så gillar jag mat!

Wille sa...

Vilken skön bild på Alf. Han ser verkligen ut att njuta i solenstrimman !
Tja ibland du får man konkurrens i tidningen sån't é livet !
Gillar inte du din mat ? Jag tycker min är jättegod, och det är också bara torrfoder, men oftast "spetsat" med lite mat från mattes eller husses tallrikar. Mums.

Jenny o Brio sa...

Jag förstår ju att du inte vill ha mer mat med dom portionerna som din matte bjuder på!!! Be henne skopa upp liiite mindre vetja!

Ni ser verkligen uppiggade ut, du och Tiger!