lördag 29 januari 2011

Uppsats.

"Min Lördag", uppsats av Rudi Webster, 3 år.
När jag vaknat och mornat mig och borstat mig så började jag spana efter nån kompis. Jag spanade länge, i en timme. Det blev en lång timme.
Så kom han då runt kröken...Tiger...min bästis! Min väntan och längtan var äntligen slut. Vi drar, grabben, flämtade han i hundratjugo knyck!
Så då gjorde vi det! Och mina ben var totalt oregerliga, dom bara sprang och skuttade och hoppade utan att jag kunde hejda dom!
Rudi har blivit vår-tokig, enades mattarna när dom såg hur jag for fram!
Ett ställe med nästan barmark hittade vi mitt i allt det vita. Här var det fint, kom vi överens om.
Tadaaaa...så stod hon bara där...Vilma...min nyaste flickvän, som jag nästan aldrig träffar! Pusskalas var på sin plats, tyckte vi.
Vilma gillade Tiger också, och det är ju bra att ens kompis trivs med tjejen man är ihop med, eller hur? Om man skulle dubbeldejta nån gång.
Vilma hade promenadsällskap med Ossian. Han såg ut som en Nisse fast äldre. Han var av obestämbart kön, så han funkade bra i vårt gäng.
Om man själv gillar rump-sniff så får man ju ställa upp för andra också ibland!
Så småningom var jag hemma igen och hade lika mycket vår-rus i benen efter tre timmar. Jag tror att jag blivit vår-galen på riktigt. Javisstja, "Min lördag" skulle jag ju skriva om. Jo, jag åt lite mat, inte mycket, det var inte god mat. Sen tog jag bilen till affären och hämtade en gratis-tårta till husse där. Därefter kom luktbrädan fram och klickern och ostkuber! Sen blev det lite freestyle-tjafs och nu ska jag vila lite. Slut!

13 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Du blir nog författare. Ditt namn är som gjort för att tryckas på en bok.
"Rudi Webster, den kände och framgångsrike författaren har i år i klassen för skrivande hundar tilldelats Guldtassen."
Det börjar med uppsatser på bloggen men det kan leda hur långt som helst.
Tror iaf jag,säger Nelson som nästan känner Rudi.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken härlig lördag du verkar haft med vår spring och hundbus :)

Jätte fina bilder har din matte tagit på dig som vanligt :) Hon är riktigt duktig din matte :)

Anonym sa...

Fin fina bilder på dig och din polare. Vad många som sniffade i din rumpa samtidigt, det var generöst gjort. Den där vilma vill jag däremot inte höras talas om något mer. Pusselipuss

Eva sa...

Vi håller helt med Nelson! Och ger en starka 5 i betyg!
Dessutom måste vi säga att billden på skrattande Tiger är helt underbar! Vilken tur man har kamera ibland:)

Eva sa...

Glömde ju! Jag skulle ju fråga vad det är för bra affär ni har, där man får gratis-tårta till hussar? Kan det funka med "till mattar" också?

Tassintryck sa...

Du har ett riktigt gott hundliv du Rudi. Man ser hur du lever livet! Så många vänner och så mycket bus och kärlek=Härligt!
kram från mig
/maria

Jenny o Brio sa...

MVG får du på den uppsatsen! Tänk att du är bra på ALLT du vackre Rudi!

Vårspritt och nästan-barmark är härligt sådär på en lördag!

Pusspusspuss //Elba

Grabbarna boys sa...

Vilken underbar berättelse.
Vi håller med, du skulle lätt kunna bli en författare Rudi.
Härligt med ny tjej dessutom, hon såg riktigt snygg ut.
Här har vi inte tid med sånt när vi har ju en liten valpspoling i huset.
Han kräver faktiskt en del!!
Hoppas din dag blir lika bra idag som igår.
Vov från grabbarna boys!

Hillman sa...

Visst får man lite vårrus i benen när solen behagar skina och man ser lite backe som tittar fram. Inte för att vi har någon backe som tittar fram men här i veckan var det faktiskt lite vårligt och då kom benstudset fram.

Taxkramisar.

Tessan sa...

Du får ett VG på din uppsats Rudi!
Tänk så skoj när man träffar polare i skogen! Vår rus i benen...men jag fattar inte att du snackar vår redan? Nog för att solen börjar värma men det ju tusan 3 månader vinter kvar! Haha pessimsten har talat....;)

Ha en bra dag och hoppas du får smakligare mat idag då...
Kramen!

Parisercollie sa...

Rudi Webster ... låter som ett verkligt tufft namn på en lika tuff kille. Vilken trevlig lördag du haft. Men matte undrar om det där med gratistårta. Var hämtar man sådana? Min matte älskar tårta. Colliekramar

Anonym sa...

Vad du är stilig Rudi Webster.
/Ronja the Schäfer

Ludde sa...

Blev en bra lördag det där! Både tjej och sniff är typiska lördagsnöjen... Kramis!