måndag 17 januari 2011

Den enes död, den andres bröd.

Fyller jag år igen?! Är det repris på julen?! Står det Rudi i almanackan?! Är det vår bröllopsdag?! Dom tankarna for runt i skallen på mig när matten kom hem överlastad med presenter till mig idag!
Kolla, kolla! Värsta, största sängen, en tuff skvalpskål till bilen, en påse gotta, en blinkande lampa att ha på halsbandet och ett rackarns roligt pipdjur! Allt hemsläpat på bussen till mig för jag är så snygg och trevlig, tror jag. Fast matten sa att det var för att det var konkursutförsäljning i zoo-affären. Sak samma...grejerna är mina oavsett orsak!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att matten har dåligt samvete för att hon lurade ut dig i vilse skogen. Precis en sådan korg har jag åxå, de är supersköna att sova i.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Matte är som du Rudi. Det gäller att fånga tillfället.
Nelson

Buttons sa...

Passa på medans matte fortfarande har dåigt samvete för utflykten...........det finns säkert mer grejjor du kan ha nytta av ......blötpuss

Sigge sa...

Vilken grisöronaffär har gått i kk??
Matte undrar om din mattes vargbok.
Finns den på tråkjobbet möjligen???

Eva sa...

Inte för att vi för allt i världen vill att våran godisaffär ska gå i konkurs... Men det där var ju ett himlans bra resultat av en olycklig sak!
(Matten ska förresten halka ut till vår affär i veckan för att se om de gått in nya trynen. Alla såldes visst i julas:(( Några till oss tack och lov!)
GRATTIS grabben, till en så'n toppenmatte!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken snäll matte du har som köper så fina saker åt dig :) Du får nog ge henne stor blöt puss som tack så blir hon säkert jätte glad :)

Elliot sa...

Ja ibland kan man ha nytta av konkurser :-) Jisses så mycket prylar du har fått.. man blir ju lite avis. Ett likadant pipdjur fick jag i julklapp, men det har tagit slut :-(
Ha det så gött med dina nya saker :-)
Elliot

Torsten sa...

Klart att du fick grejer för att du är snäll o snygg!!! Det är jag också...så nu hoppas jag att det dimper ner lite fina saker hos mej också :))
Jisses va vi har fnittrat nu när vi läste om eran jättelånga lååångpromenad på mattes gamla ridvägar...hahaha....Himla tur att snälla farbrorn körde förbi och räddade er!

Hillman sa...

En säng jag som trodde du skulle få en badbalja som du kunde skvätta vatten på allt och alla med, hihi.

Taxkramisar.

Sigge sa...

Matte hälsar att nu står hon i kö för boken.
Så begrep hon nästan att det var den affären. Förr handlade hon massor där, men det är många år sedan

Ludde sa...

Kul med en massa nya prylar. Hoppas att du får nåt mjukt i sängen också. Tycker väl att matten kunde ha fyllt sängen om det nu var utförsäljning... Kramis!

Lyckopiller sa...

jag tror att du fick grejerna för att du är så gullig och snäll! Tror det var därför jag fick min present oxå. ( För att jag är gullig och snäll alltså) Prickpussar från mig!

Edith sa...

Snacka om presenter. Det här måste jag prata med matten om. Hon är väldigt snål med presenter ... faktiskt! Colliekramar

Edith sa...

Självklart ska du kalla mig Eddan. Colliekramar

Jenny o Brio sa...

Å-shit-pomfritt vilken tur du har!!!

Appropå shit, jodå det luktar ganska intresant där bak på lillhussen, men jag gillar inte fisar och han fiser ganska ordentligt mellan varven den lilla krabaten, lillsyrran fiser också illa, jag brukar titta lite bedjande på matten då och be henne att skänka bort syrran...