tisdag 25 januari 2011

Tröstad med te.

Jag har varit ganska bråkig i kväll. Jag ville busa och brottas. Så jag letade reda på Alf. Vill du busa, undrade jag vänligt? Nääää, jag VILL inte, bet han av!
Men snääääälla, goa Alf, bönade jag! Men gå BORT nån gång då, fräste han tillbaka! Jag ska sova!
Då tyckte matten synd om mig och dukade upp tebrickan. Så tog hon fram luktpinnen. Det här är roligare än att brottas med Alf, tröstade hon och pekade på grejerna. Vi har tränat med luktpinnen och teet några kvällar så nu vet jag vad det går ut på så jag blundade och lät henne ställa fram...
...sen skulle jag lukta mig fram till burken med te i, och så skulle jag sätta mig där och käka blodpudding. Lätt plätt och alls inte lika roligt som att busa med Alf!

19 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Människor. De vet väl inte vad som är kul?!
Nelson

Anonym sa...

Jag brukar käka blodpudding UTAN te. Konstiga idéer din matte har, men hussen har i alla fall gjort en fin kryddströarhållare. Hoppas ni har ett STORT matbord... Kramis!

Ludde sa...

Okay! Du hajade att det var jag va? Var lite för snabb med tassen!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad tråkig han var Alf som inte ville leka med dig :( Tur matten hade nått annat kul som te sök till dig att roa dig med :)

Anonym sa...

Nu kommer du att bli lika duktig som Elba. Ni kan snart spåra upp varenda tepåse i hela svedala.

Hector sa...

Visst är det jobbigt när man är så leksugen och inte har någon att busa med. Jag har varit bussugen och utsvulten på lek i flera dagar känns det som, så idga när vi fick besök blev jag jätteglad !

Eva sa...

Att hussen är från Amerika har jag fattat, men inte att matten är från England!
För så måste det väl vara när hon tar fram te till tröst? Det gör de ju ständigt där!
Hoppas det gjorde dig lite gladare!
Och attans tydligt kroppsspråk han har, din Alf!:)

Buttons sa...

Tjenare snygging, Jahaja, du har tydligen en fräsgubbe, och jag har en fräskärring.........kanske vi borde fixa ihop dom på nåt vis ? dom jag ju fräsa ihop medans vi busar och har kul...........eller ?
blötpuss

Freja Phaléne sa...

Det var väl typiskt kass av kissen att inte vilja leka med dig!
Verkar lite konstigt att din matte slarvar bort sitt the hela tiden, väldigt slarvigt tycker jag!
Phalénekramar!

Hillman & Illerson sa...

Visst är det välan häftigare att busa med Alf, det är klart som korvspa. Kan inte vara roligt att nosa fram te, det kan tvåbeningarna hålla på med. Ska vi nosa upp något så ska det vara nåt vilt som är mera spännande, hihi.

Taxkramisar.

Jenny o Brio sa...

Åh RUDI vad du är diuktig som så snabbt lär dig vad som ger blodpudding!!
Själv håller jag matte på halster för att kunna kvitter aut fler godisar per moment. Man vet ju aldrig när det liksom tar slut och mattes fantasi inte hittar fler moment...

Snygg och fantastiskt stilig är du där vid brädan!

Nosgnugg i massor! /Din Elba

Sigge sa...

Blodpuddning har ju torkats här i dag men inte behöver jag leta te för det.
Människor håller på med så mycket underligt

Grabbarna boys sa...

Häftigt att få leka med en katt, det hade vi smågrabbar gillat.
Kan inte du lära Athos hur man leker med en katt, där kan vi tycka att han är lite väl våldsam.
Fast han är den snällaste i världen.
Vov från grabbarna boys!

Totti sa...

Sjyst jobb du fått, och bra betalt hoppas jag. Fast själv föredrar jag kaffe. Med mjölk.

Lizzieonline .... sa...

Då antar jag att det snart blir teaparty hos dig då :-))
Det värsta är att nu verkar det som om min matte oxå har fått för sig att jag ska börja "lukta illa" .. eller hur man uttrycker det hela, för te är nog inte riktigt min tekopp om man säger såå *host* !!

Nosgnugg från en som kanske inte heller är nån ängel ;-)) ifall man inte lägger till snö som prefix förstås *s* !!

Keep on rolling !!!

// Lizzie

Tessan sa...

Aha ser att matte fixat en luktbräda till dig! Ja eller du kanske har haft den länge? Kaffe har ju Primo blivit inkörd på och det är så kul när han hittar padsen gömda lite överallt sen! Nu har vi köpt tändstickor och ska börja leta såna.....

Kramis till dig Te -mannen

Elliot sa...

Tjena Rudi
Jo jag tänkte på en sak... jag tuggar ju sönder alla mina mjukisdjur, men du gör väl inte så med Alf???
Vilka goa kompisar du har som skickar tryne till dig :-)
Du är så duktig på så mycket Rudi så jag(läs Kulan) blir alldeles avundsjuk. Men då får hon väl för bövelen visa mig hur man skall göra, eller hur?

Lukas sa...

Hej Rudi! Jag blir alldeles kollrig av spring i benen av din underbara blogg.

Parisercollie sa...

Du är en stjärna Rudi ... men det var väl ingen överraskning. Colliekramar