söndag 16 januari 2011

Mest bara träslöjd.

När jag jobbade som kaninskötare i morse fick jag se nåt rackarns spännande bortåt vägen...Tiger och Tigermatten kom där!!! Ser ni dom? Prickarna långt bort? Så vi drog förstås iväg tillsammans.
Det regnade på oss. Uppfriskande värre! Vi hittade ett dike. Mattens misslyckade foto blev så roligt så jag sa att jag vill visa det för världen. Så då gör jag det!
Om man hoppade med fart ner i diket så plumsade man med fejset först i djupsnön...
...sen fick man kravla sig upp bäst man kunde. Attans skoj!
Tiger och jag lekte tafatt och kull och burken och följa John och herre på täppan och röda och vita rosen och jag vet inte allt!
Visa hur man fäller ett träd, Tiger, uppmanade jag! För det kan inte jag, min mun är alldeles mjuk och kan knappt ens fälla en kvist. Så här gör man, sa Tiger och fällde snabbt som ögat en ungbjörk åt mig.
Behöver du flera, undrade han? Här finns grövre virke!
Inte nog med att han fäller träd, han delar dom snabbare än blixten till lagom stora pinnar! Just den här blev så attans bra så vi ville båda ha den. Varje gång vann jag! Inte för att jag är starkast, utan för att Tiger är snällast...
Tur jag kom hem när jag gjorde efter bara tre timmar idag, för därhemma satt hussen på golvet och jobbade på min luktbräda! Nu hann jag hjälpa till en hel del med den. Bara ett hål kvar att karva ut, sen ska jag börja använda den på riktigt! Det ska bli spännande och roligt!

10 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Bra polare som fixar grenarna. Husse fixar andra trädetaljer. Du är liiiiite bortskämd Rudi.
Nelson

Eva sa...

Vad skönt att "höra" att ni höll er på kända vägar idag! Jag läser MYCKET hellre om bus med Tiger och hjälpande tass till hussen än om att ni håller på att gå åt!
Den där Tiger förresten - har han bävrar i släkten möjligen? Ser nästan så ut:)

Anonym sa...

Nej, nej, nej. Det är ju inte du som ska sniffa i burkarna utan matten din så hon inte går vilse något mer utan kan lukta sig hem. Puss

Grabbarna boys sa...

Sådan herre sådan hund.
Det ser då ut som ni gillar att karva i trä båda två.
Underbar dag som vanligt ser det ut som du haft.
Vov från grabbarna boys!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul du och Tiger har haft i snön :) Kul fara omkring i snöiga diken låter som bra motion, du kommer ju vara välmusklad till våren :)

Vilken tur du har som har en personlig pinn fixare, jätte praktiskt när grenarna sitter fast.

Ludde sa...

Bra att ha en polare som kan fälla träd. Ännu bättre att ha en händig husse kanske. Skönt att matten höll sig på mattan och inte halkade iväg på okända stigar... Kramis!

Kasper sa...

Det var allt en väldans Tiger till att vara stark och stor i käften!! :) En sån polare du har! Snäll också - men det måste man ju vara när man är stor occh stark. :)
Det är nog hussen också, som kan karva ut hål åt dig.
Och matten gick inte vilse alls... toppendag för dej!

Buttons sa...

Tack o lov är ni hemma och välbevarade. Låt inte matte lura iväg dig på såna där skogspromenader igen, eller också ser du till att du tar över då det blir dags för hemfärd............blötpussar till dig

Hillman sa...

Tur att du träffade Tiger igen så ni kunde lattja runt i skogen som två trästollar, hihi.

Den där brädan är jag väldans nyfiken på, ska bli kul att se när du testar den.

Taxkramisar.

Jenny o Brio sa...

WOW! Vilken snygg bräda!!! Du ska se att det komme ratt bli superkul att söka efter vad det nu bilr matten bestämmer sig för :) Om det blir thé så börja med bryggt thé och späd så tror jag att du attans lätt hittar thepåsar senare (om matten vill gömma så'na här och var, kom bara ihåg att inte gömma dem inne, hemma, för dofterna hänger kvar och då lär hon dig att strunta i svaga dofter och bara gå på starka sedan. Det kanske hon inte har tänkt sig... Göm ut på olika plaster!!!)