lördag 1 januari 2011

Packet.

Nyårsdagens överraskning: Tadaaa! Tiger kom hem till mig och vi drog iväg tillsammans!
Mattarna improviserade hej vilt idag , så vi hamnade både i djupsnö och på helt nya stigar.
Vi låtsades att vi var vildhundar som det inte var någon ordning på! Det var rackarns kul!
Vildhundar attackerar varandra ibland, det är jag säker på!
Vi låtsades så bra så jag blev osäker på om det var Tiger eller en riktig vildhund, så jag kollade. Jo, det var ju polarn!
Här har vi hamnat på tidigare outforskad mark. Vansinnigt spännande! Vi följde helt främmande fotspår som ledde...ja vi visste inte vart. Men vildhundar är inte rädda för något utan kastar sig fram i främmande terräng!
Plötsligt dök det upp en spion från en annan flock, det var Gina som också ville vara med i vår vildhundslek!
Sen kom Casey också och så var vi ett riktigt vildhundspack ! Ett vildhundspack måste ha en alfahane, jag utsåg mig till det.
När vi väl hade fixat rangordningen blev det lugn och ro i flocken och vi kunde fortsätta leken ett tag till. Vi är bra på att roa oss själva vi lanthundar. Man behöver bara några kompisar. Och så fantasi förstås!!

14 kommentarer:

Ludde sa...

Attans så kul du har haft det. Ja menar att hjälpa husse skotta snö - hur kul är det på en skala? Vildhundspack verkar tusen gånger bättre! Husse sa att tusen gånger noll är faktiskt noll det med, men han fattar inte va jag pratar om i alla fall... Vilda kramar!

Elba sa...

Å du vackra vilda Rudi! Jag tror att jag dååånar!!! Snöpussar i höga drivor!!!

//Elba

Grabbarna boys sa...

Ja, tänk om livet vore utan kompisar.
Vad tråkigt det skulle vara då.
Så fin o snäll som du är Rudi så måste du ha många kompisar.
Vov från grabbarna boys!

Ann-Margret o Vinja sa...

Så kul ni haft det idag du och Tiger :) Kul att hitta mera kompisar i skogen att leka med :)

Verkar som om du har haft en bra start på det nya året :)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Att kompisar bara dyker upp så där-
Fattar inte det. Glöm inte nya tjejen bara.
Nelson

Kasper sa...

Lyckliga du som har både en Tiger och andra kompisar så nära!
Kompisar som gillar att skoja och leka med dej och varandra dessutom!!!

Tur för oss också säger matte, som alltid blir så himlans glad när hon läser din blogg!

Det är bra tycker jag, för jag gillar en glad matte. :)
Så tack,tack...

Gizmo sa...

SJÄLVKLART ska ledaren vara en spriger..finns väll inget annat alternativ liksom ;-)
Jag tycker du verkar vara en orädd, företagsam och "vild" hund så det passar alldeles utmärkt ;-)
Kram Gizmo

Eva sa...

Vilket härligt, underbart "pack"!!
Och så fina bilder matten fixar!
Säger som Kaspers matte:Här blir man glad!

Eva sa...

Glömde,,,som vanligt!
SV Jo här i stan smälldes också väldigt lite nyårsdagen. Vi är VÄLDIGT tacksamma för smällar-förbudet!

Anonym sa...

Nämen, va katten! Nu kliar sig matten i huvudet som hon alltid gör när hon får något att fundera på. Alltså ni bor ju på landet? ändå har du så många hundpolare att leka med. Dessutom är det NYA polare hela tiden. Alltså Rudi, sanningen nu, bor ni i en husbil eller har ni grannar som flyttar oavbrutet. Den enda i packet vi känner igen är ju Tiger. Hmmm...skumt...

Heléne, Mick & Tiger sa...

Halloj!

Hundungdoms lokaler ligger vid Smestad. Om du åker förbi Korpvallarna på väg mot Brukshundsklubben så svänger du svagt höger i stället för vänster (mot klubben). Åk ca 200 m och sväng höger vid en P-skylt. Följ vägen fram till den lilla parkeringen. Du ser då Hundungdoms lokaler som ligger i en röd länga av förråddsbyggnader.

Mvh
Heléne

Lizzieonline sa...

Alltså blir man avis eller sotis över att alla tjejer du " skaffar " dig :-((((

Fast trots det så skickar jag iaf en gottnyttårnospuzzavbästasort !!!

PS Sen måste jag såklart instämma med Brollan om att det självklart ska vara en springer som är ledare för en grupp som just är ute och springer ;))) DS

Wille sa...

Åhå ett vildhundspack ! Du är ju snart ikapp mig med kompisar på samma ställe ! Himla kul visst är dte ????
En annan håller matte sällskap så här mitt i natten medan hon jobbar. Rätt skönt faktiskt.
Ha en härlig dag idag med !

Hillman sa...

Sicken flock men inte tror att du blev ledare, det var säkert någon av bönorna, för de vill alltid bestämma, hihi.

Taxkramisar.