måndag 31 januari 2011

Fullt ös!

Vilken dag! Mattens fjärde lediga dag på raken och ännu fler superkula saker! Vi tog en morgonpromenad och träffade Nisse. Kul, men inget bus för han satt fast i kopplet. Han hade nämligen rymt till en brud häromveckan så nu är han bunden!
Sen packade vi bilen med mig, matten, hussen och BRUNA LÅDAN!!
Bruna Lådan betyder träning på allvar! Det var länge sen sist! Vi styrde kosan till Kungsör och där kom överraskningen. Matten hade hyrt hela Arenan för bara mig en hel timme!
Det fanns inga andra hundar där och inga andra människor. Bara matten och jag och jordens största gräsmatta! Attans kul!
Kan ni föreställa er hur mycket man hinner träna på en hel, lång timme? Då kan jag berätta: MASSOR! Det var ju varmt som en sommardag därinne, så jag flämtade som en blåsbälg och sörplade i mig ett par skålar vatten. Fast så käkade jag ju mycket godis också!
Vi hade ingen träningsplan, utom att vi skulle ha riktigt, riktigt roligt tillsammans. Och det lyckades vi med. Mellan varven kastade vi pipboll på den gigantiska gräsmattan! Det var rackarns kul att apportera över hindret, och att apportera metallen och att kallas in jättefort! Kryp, fjärren och framförgående testades också. Sen körde vi lite slalom och freestyle och några agilityhinder på slutet. Hur kul som helst!
När vår timme var slut var vi också slut, både i knoppen och kroppen! Hussen hade under tiden lasta bilen full med pizzor och semlor, så den luktade mums när vi åkte hem igen. När matten lassat in pizzan och gett mig kanterna drabbades hon av kaloriöverskott och sa att nu joggar vi igen, grabben! Så då gjorde vi det! Samma runda som igår. Lätt plätt!
Efter att vi stretchat lite kom vi på att det var länge sen vi tränade vittringspinnarna. Fram med dom, ropade jag! Och jag valde rätt pinne vareviga gång! Så matten blev så glad så hon började sprätta spårpinnar omkring sin hej vilt och jag fick fullt sjå att leta rätt på dom och ge dom tillbaka till matten i utbyte mot köttbullar. Sen såg jag min frusna vante i en driva och fick fnatt med den. Nu har vi tagit det lugnt i nån timme, undras vad som händer efter att matten slukat semlan? Ganska skönt att hon ska vara på tråkjobbet i flera dar sen!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Drabbades matten av kaloriöverskott?? Hihihi, tror jag det efter all semla och pizza. Det såg underbart ut att få träna på grön mark, må tro att ni var lyckliga.Vi längtar ihjäl oss efter den gröna marken. Puss

Ulf sa...

Lyxig träningsmiljö men du jobbade bra också Rudi.
Nelson

Boubou sa...

Wow, vilken dag! Vad ni är duktiga!

Sigge sa...

Oj, oj, oj vilken dag du haft!
Jag har bara varit på en vansinnigt lång promenad och matte ska mörda jägare..
Passade faktiskt bilen vid din mattes tråkjobb så nu har matte vargboken

Ludde sa...

Verkar som om våren kommit för att stanna i den där hallen. Skönt att du får vila dig några dagar när matten jobbar. Jag tränar mest på att sniffa efter tjejer jag, och det är nog lättast utomhus... Kramis!

Eva sa...

Den där hallen och A... Skulle behöva ett så'nt ställe o träna inkallning:)
Men är det inte liiite tur Rudi matten jobbar ibland? Jag kan då inte fatta orken ni duktiga har!

Eva sa...

SV Japp! Tax-vikarien är tvättäkta amstaff! Med riktig stamtavla t.o.m.:) Världens största pussgurka den jycken!

Tassintryck sa...

Ser skönt ut att vara helt ensamma på träningsplan. Ni är så duktiga och jag blir inte förvånad att Rudi klarar spelen i ett kick. Här är det ff en utmaning med spelet och det är kul att se noscellerna jobba ;-)
kram från mig
/maria

Grabbarna boys sa...

Vaaa, har du redan träffat sommaren.
Fy, vad avis vi blir nu då på dig, men vad duktiga ni är du o din matte.
Nu längtar vi ännu mer till sommaren.
Vov från grabbarna boys!

Kasper sa...

Då FINNS det alltså en sommar i alla fall! Hoppas den kommer till mej också snart!

Himla tur för dej att matten ska jobba ett tag, så att du får lugna ner dej lite. Kan inte alltid vara lätt att hänga med i hennes takt... ;)
(Säger jag smått avundsjsukt...)

Buttons sa...

Du är ju kanonduktig på allt möjligt, jag är enormt impad...åh vad läckert att matte din hittade gräs att springa på .......får man pinka vartsom helst där ?
Min matte önskar massor med semlor, så hon ska baka i moron.
blötpussar till smartaste hunden jag känner

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken kul överaskning din matte fixat åt dig då. Hela arenan för er själva :)

Riktigt hurtig matte du fått som orkar springa så mycke, själv nöjer jag mig med promenader.

Freja Phaléne sa...

Tjosan vad duktiga ni är!!!
Och vilken rolig dag ni verkar ha haft, blir nog skönt med lite lugnare dagar nu när matte jobbar va?
Nospussar

Hillman sa...

Åh, va din matte är snäll, som fixat hallen åt bara dig. Härligt att få springa utan att få en massa snö i tassarna.

Taxkramisar.

Elba, Jenny o Dio sa...

Woow! Vilken kalasdag!!!
Håller din matte på att slita ut dig alldeles?

Det var länge sedan min matte tränade sådär på allvar med mig. Hon säger att det är ör halt ute... Vi kör lite trix och konster inne och promenerar med lillhusse. Han tycks behöva lite frisk luft emellanåt säger matte.

Det är tur att du får vila dig lite snart igen :)

Puss, puss o puss Elba