söndag 23 januari 2011

STADGA.

I morse drog jag med matten på en träningspromenad. Vi tränade allt möjligt hela tiden fast vi gick samtidigt. Det var inkallningar, och stanna och fjärrdirigeringar och STADGA...det är svårt det! Det betyder att om man t ex står så måste man stå ända tills matten säger att man ska göra nåt annat. Man får inte hitta på själv...svååårt!
När vi kom hem föreslog jag en skidtur. OK, sa matten och spände på laggarna.
Förra och förrförra vintern kunde jag inte åka skidor alls. Då jagade jag skidspetsar och stavar oavbrutet tills vi låg som en uppnystad bläckfisk och sprattlade varje gång. Vi skrattade mycket men kom aldrig många meter. Det var dålig STADGA.
Nu är jag tre år och rackarns bra på att skida som ni ser. Man växer till sig!

15 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det får bli helgens sista kommentar.
Har sett DCI Barnaby ta farväl.
Förstår att det var svårt att låta bli skidor och stavar. Unge herr Nelson har mycket svårt att låta snöskyfflar vara så man är rädd att skalpera honom när man skottar. Fast vi är försiktiga förstås.
Nu är ju du tre och klarar stora killar sånt. Ska visa Nelson det.
Han behöver förebilder.
Ulf

Freja Phaléne sa...

Wow vad du kan!! Jag har aldrig åkt skidor men jag är en hejare på skateboard! Det kommer ni få se när det blivit lite torrare och varmare ute...

Ludde sa...

Skidor låter för avancerat för mig. Kanske beror på att jag mer är en trottoarhund? Kramis!

Ann-Margret o Vinja sa...

Du är verkligen en hejare på att åka skidor Rudi :) Tror matten också uppskattar slippa ligga som en uppnystad bläckfisk ;)

Kul att du fick träna lite också :) Vad är det ni siktar på för tävling nästa gång då, lydnad eller bruks och vilken klass ??

Eva sa...

Jag ska göra som Ulf - visa min hund...
r det något Assar INTE är bra på så är det väl "stadga"! Koncentrationen håller högst 3 sekunder känns det som:)
Hade egentligen varit lite kul att se din matte som "uppnystad bläckfisk"... Fast det är nog skönt för henne att du växt till dig lite i hjärnkontoret!

Hillman sa...

Du var mig en hejare på att åka skidor, fast jag undrar var du har laggarna, kan det möjligtvis vara såna däringa genomskinliga, hihi.

Taxkramisar.

Lizzieonline ... sa...

Det är väl klart som korvspad att du måste hitta på nåt !!
Du är för väl för katten ett ESS och tror jag det ligger i generna hos oss att man ska va just lite kreativ :-)))

Nosgnugg kommer här !!!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Svar: It´s the story of my life.
Alltid för sent ute :)
Misstänker dock starkt att du har
"minst" lika bra böcker att prata om.
Lycka till med det.
Ulf

Ann-Margret o Vinja sa...

Håller tummarna att ni får ordning på lydnaden så ni blir uppflyttade :) Om du tänker träna i Eskilstuna nått så säg gärna till så hänger jag gärna på om jag får.

Kasper sa...

Äntligen klarade matte att låta mig läsa ikapp!

Attans kul du har haft - jag tror det kuligaste (förutom att var med Tiger) var att åka skidor, matte att det var att hitta barmarken i skogen!

Matte beundrar dej som STÅR när man säger STÅ. Och sen bara står coh står till man säger nåt annat till dej.

Klart jag beundrar också, även om JAG inte fattar vad det ska vara bra för... ;) Nån korvbit kanske? För i så fall...

Stella o Doris sa...

Haha, vi skulle vilja se vår matte på skidor, hon behöver då ingen hjälp av oss för att se ut som en bläckfisk, det klarar hon så bra själv, även utan skidor....

Stadga har vi tydligen ingen, kanske skulle träna på det...
Såg trynet i förra inlägget, såg oerhört smaskigt ut :-)

Kramar från Borås

Lyckopiller sa...

Här har vi ingen stadga alls ;D! men att du var så duktig på skidor! Vasaloppeet till våren kanske?

Ann-Margret o Vinja sa...

Sv. Nej Vinja är inte van att träna i inomhushall eller ridhus. Har varit i Kungsörs hallen bara en gåbg förut.

Vilken klubb åker du mest till då om du tränar, eller om du tränar någon annanstans.

Jenny o Brio sa...

Stadga är otroligt onödigt tycker jag. Jag Jag vet ju vad som är kul ju :)

Heja på med laggarna! Du är jätteduktig! Jag har inte åkt skidor i vinter, matten har varit för feg för att spänna på sig laggarna, hon ville inte ramla sa hon... FEGIS säger jag bara!

PUSSAR i drivor! //Din Elba

Buttons sa...

Hej snygging, min fräskärring vill inte heller leka.......ofattbart tycker jag blötpuss