söndag 30 januari 2011

Joggingtur.

Har du tänkt på en sak, undrade jag i morse? Att det var rackarns länge sen vi joggade! Jo, höll matten med, mina knän har ju varit paj sen förra våren och inte orkat jogga. Det är därför!
Men nu är dom ju knubbiga och pigga, dina knän, konstaterade jag efter att ha synat dom. Sätt på dig spikskorna och hundbältet så drar vi!
Sagt och gjort! På bilvägar måste jag sitta fast i joggingbältet för matten hör inte bilarna över sitt flåsande och det är helt OK, men annars löper vi fritt båda två!
Se vilken fantastisk stil jag har i joggingspåret. Matten är alls inte lika graciös!
Mattens knän tyckte att det var kul att kuta runt så vi gör nog snart om det.
Efter att ha utfodrat och duschat av matten tog jag med henne på en lungare promenad i vårsolens glans. Idag var det riktig vårkänsla i Julita-trakten! T o m fågelkvitter hörde vi!
Jag hittade en världsa-stor backe utan snö! Det var gräs och kottar och sånt i stället!
Från största stenen kunde jag se hur vidsträckt barmarken var!
Jag nosade omkring och låtsades att vi var på spårträning, fast det var vi ju inte. Inte än, men snart! Förresten säger matten att i morrn ska jag får gör nåt hur kul som helst som jag aldrig gjort förr, men det har inte med spår att göra! Attans spännande!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag och matten tittar förundrat på dina barmarksbilder. Vi har inte sett en skymt av något sådant. Bra att du tränar matten din. Puss.

Sigge sa...

MORRRRRRRRR!!!!
Hur sjutton kan du ha så mycket barmark?
Här finns bara yttepyttefläckar i riktiga söderlägen.
Fusk är det!
Så trodde jag att ni var på Sörmlandsleden, men markeringen sitter för lågt och dessutom går den ju inte förbi hemma hos dej.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken hurtig matte du har som orkar ut att jogga :) Själv går jag bara.

Så härligt med barmark :) Vad spännande med överraskning, undrar vad det kan vara.....

Eva sa...

Vi blir attans imponerade! Jogging?!? Duktiga ni!
Och vi blir också attans nyfikna på morgondagen:)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Bara att sätta igång med att springa. Har man en springer spaniel får man stå sitt kast som de säger i Indien.
Stora frågan är dock hur du tog dig upp på stora stenen. Gjorde du det själv är jag impad.
Nelson

Ludde sa...

Perfekt med en matte som vill ut och kuta så där. Mina stackars pensionärer springer inte en meter, hur jag än drar... Kramis!

Kasper sa...

Attans, va mycket BARMARK! Och en joggande matte DESSUTOM!!
Och Vilma! Och Tiger!

Du är en lyckans ost Rudi, och så är du himla skojig att se på också.
Dina öron FLADDRAR. Mina sitter bara liksom alldeles fast.
(Fast dom söta, säger matte.)

Den där barmarken - tror du möjligen att den är på väg att sprida sig åt mitt håll också!
Vore bra.

Totti sa...

Så härligt det ser ut med barmark. Nästan vårligt.
Jag blev väldans nyfiken på vad du ska få göra gör kul. Ser med rpänning fram mot rapport.

Hillman sa...

Barmark, häftigt du har ju snart vår här är det full vinter ännu och griskallt.

Taxkramisar.