fredag 1 april 2011

Gjort massor idag.

I morse duggade det, så vi gick till urskogen för där var det torrare. Kolla, ropade jag plötsligt, ett superdjupt hål i stammen! Det kanske är nån där, föreslog matten. Titta efter!
Så då gjorde jag det. Men det var tomt. Det fanns massor av såna hål i den stammen. Spillkråka, sa matten, som vet sånt. Rackarns stark kråka, mumlade jag in i hålet.
Det var snyggt i skogen i duggregnet. Jag klär så bra i grönt, tycker jag.
Min rumpa och en stubbe. Ja, varför inte? Det kan man väl ha i sin blogg.
Efter promenaden skulle jag åka till stan. Först köpte vi en attans snygg spårsele till mig, sen skulle vi till värsta tråkstället. Trafik och parkeringsplatser och affärer så långt man kan se. När hussen försvann in i affärerna kom matten och jag på att vi kunde träna lydnad mitt i smeten. Här tränar jag framförgående. Det måste man kunna i bruks.
Och här är det "stanna kvar" som gäller.
När vi tränat färdigt stod vi och väntade i evigheter på en parkeringsplats. Trist, men nyttigt för mig sa matten.
När jag äntligen kom hem till Julita igen tyckte matten att vi skulle träna lite mer så vi drog till en granne som har en nästan torr gräsplätt. Ibland satt jag fint och då blev det våffla.
Och ibland låg jag fint och fick våffla då med. Vi tränade både det ena och det andra, och det gick bra och våfflorna tog slut.
När vi gick hem genom skogen blev jag nästan polishund! Kolla vad jag hittade djupt inne i Julitaskogarna! Matten tyckte att det var ett makabert fynd men jag var superstolt! Aldrig förr har jag hittat ett dockhuvud. Vi tror att det är räven som snott dockan från någons gård och lekt med den tills huvudet ramlade av.

14 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Så mycket på en och samma dag!!
Du kan bli värsta polishunden som hittar nedgrävda skallar.Spännande.
Nelson

Sigge sa...

Matte gillar när Spillkråkan gjort såna där hål i granar för där kommer det massor med kåda.
Hörru Rudi, varför gick du inte in på Grisöronaffären när du väntade på husse?
Eller handlade du sele på dem där andra affären med Eskisltunas grinigaste personal?

Sigge sa...

Var i Vilsta finns det hundaffär?
Nu har vi missat nåt.......

Sandra sa...

härlig natur du alltid får sprätta runt i ...vi är AVIS!!!

Ludde sa...

Husse hade också funderingar på en platt spårsele, men det blev en vanlig 15 meters i plast för 109 kronor. Nu får väl maten göra en kropp och sy lite kläder till dockan. Bra hittat! Kramis!

Anonym sa...

Kan vi få se din sele du fick Rudi? Vilken härlig skog du bor i, inte en snöfläck kvar så långt ögat når. Vad ni måste njuta.

Arlo sa...

Freja: vi glömde fota selen idag, men det kommer i morrn eller på söndag när jag ska inviga den. Den är snygg, finns även i rosa, det skulle pasa dig! Jag är glad att matten inte valde rosa till mig :-)

Ludde sa...

Du får ursäkta om hussen spårar ur ibland. Han är sån...

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad härligt grönt ni har i eran skog :)

Så ni har varit nära hos oss idag, eller inte super nära för vi bor ju i Torshälla. Men inte så långt i från ;) Matten måste säga till någon gång när ni kommer åt det här hållet så vi kan träffas, om ni vill förstås. Men kanske inte just nu då Vinja inte löpt klart än.
Eller också så kommer vi gärna och hälsar på i era skogar för dom verkar ju vara kanon :)

Vad kul med nytt spårsele :) Men varför har matten inte fotat den så vi fick se hur fin den var :)

[Anna] sa...

Shit vilken lyx med grön skog och gräs, här är blött och det kastas ut sand i tid och otid så man får inte ens ha roligt åt matten när hon vurpar på rumpan. :)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Svar: Tack. Det kändes fel när jag skrev det men kom inte på nåt annat än tömmar. Kunde som vanligt inte tygla mig utan skrev ändå.
Ulf

Hillman sa...

Du skulle säkerligen bli en jättebra polishund, för du hittar alltid saker. De där hålen i trädet var spännande, vi har såna där trähackare här med och de för ett hiskeligt liv. Matten blir vansinnig när de knackar på vårat hus, för det händer ska jag säga.

Taxpussar.

Grabbarna boys sa...

Ja, vilken dag.
Massor av spännande skaer hela tiden.
Tänk att hitta en huvud mitt i skogen, tur att det bara var ett dockhuvud.
Vov från grabbarna boys!

Katarina sa...

Värsta sakletaren! Vi har då aldrig hittat några dockhuvuden...
Nanna & Leia

PS Skogen klär dig!