lördag 23 april 2011

Påskafton.

Påskafton här...slött och avslappnat. Jag och Apan tog en lång sovmorgon i solsoffan.
Hussen hängde upp en säng till matten högt uppe bland talltopparna! Nu ska man gå och oroa sig för att man ska få henne i skallen när man traskar omkring. Hu, hemska tanke!

Lite senare åts det tårta och jag fick välja vilket tuggben jag ville ha från en stor påse! Varför dådå, kan man ju undra?

Jo, för hipp, hipp hurra! Mattes mamma dök upp hos mig och firade sin födelsedag! Hon är till och med äldre än Alf, åttiosex år. Fast det märks inte så mycket, bara att hon har jordens konstigaste cykel med sig när hon går utomhus! Jag var så attans fascinerad av den så jag fick tillsägelse för hon höll på att snubbla på mig titt som tätt! Och när man är åttiosex ska man inte snubbla alls.

Annars har det varit sommarvarmt, jag har åkte en sväng till stan, gått en svettig promenad och snart ska jag ta med matten ut på ett träningspass.

15 kommentarer:

Sigge sa...

Sån där skum cykel har mattes pappa också när han är ute.
Han fyller visst 88 i år. Fast matte vill inte höra ordet födelsedag på väldigt lääänge nu.
Har varit lite för många såna

Eva sa...

Ska avslöja en sak om J... Han blev också djupt intresserad av en såän där pryttel en gång... "Råkade" kissa på den... Inomhus.....
Liiiite pinsamt tyckte han:)
Hoppas att du gav mattes mamma MASSOR av födelsedagspussar!
PUSS till dig från mig och två som nu är proppfulla efter att ha tömt påskägg.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Jag tror du ska oroa dig mindre för den konstiga cykeln och mer för den flygande mattan.
Nelson

Ludde sa...

Hm? Efter den där tårtan får du nog köra dubbla pass med matten. Speciellt om ni fick käka upp allt påskgodis själva! Hussen sa att din mattes mamma såg oförskämt pigg ut! Lika pigg som Alf, minst! Kramis!

Ann-Margret o Vinja sa...

Åhh vad skönt det ser ut i soffan :).
Men hu, har hussen hängt upp matten i tallarna, låter ju inge vidare. Hoppas du inte får henne i skallen då utan hon håller sig kvar i hängmattan...

Vad mums med tårta, den ser verkligen smaskens ut :)

Sandra sa...

åh vad härligt med en säng bland trädtopparna...det vill min matte oxå ha :)

Grabbarna boys sa...

Hängmatta kallas väl den där flygande sängen.
Har du provat att sova i den Rudi??
På vår tomt är det ingen risk att en flygande säng ska landa iallafall. Vi har bara två träd på vår tomt och det är bara vanliga äppelträn som inte passar alls för flygande sängar.
Ha det så bra Rudi.
Vov från grabbarna boys!

Lyckopiller sa...

Matte hälsar att hon också skulle vilja ha en sån säng!
Såna där cyklar börjar jag bli van nu från jobbet.
Hälsa matten att hon ju har världen bästa PT i dig!

Hillman sa...

Aha, en sån där rullator, det brukar gamla tvåbeningar ha. Det är inget för oss gamla fyrbeningar, för vi har balans så det räcker och blir över, hihi.

Taxkramisar.

Hector sa...

Den där verkar ju vara läskigare än mattes tvåhjuling !
Näe det verkar inte vara ngn idé att snubbla omkring när man är så gammal, äldre än Alf t o m. Då måste man ju vara jättegammal !
Skönt att bara slappa så där. Här var det inte en lugn stund på hela kvällen. Var det inte påskagummor eller påskagubbar som ringde på dörren, då var det till att sitta och åka bil med matte och träna en massa, ja vi tränade Agility och det var skojigt ! Men vad trött jag var. Helt utmattad blev jag ju av allt farande och passande och sådant. Hoppas det blir lugnare idag, men det verkar inte så för matte pratar om att vi ska träffa Carrie. Då vet man ju hur lugnt det blir ! Det kommer att bli full fart och högsta växel !

Dio sa...

Ojojoj! Mattar som sover uppe bland träden ska man som sagt passa sig för...
Du ser ut att ha det himla gott på solsoffan. Själv tycker jag att det är så varmt, så varmt... Matten säger att vänta du bara tills det blir sommar! Undrar just vafd hon menar med det... Sommar... Låter som nå't som går att äta tycker jag!

Parisercollie sa...

Grattis i efterskott till mattemor! 86 år ... det är inte illa. Fortsatt Glad Påsk!

Sandra sa...

Hej måste bara fråga
Har du samma märke och styrka på cortisontabletterna som jag fick? Zamantha väger 30 någonting så hon borde ju oxå ha mer än 1 tabl då om Rudi skall ha 4,5 tabl....får kanske ringa vet och kolla så att jag fått rätt ordination...så jag inte ger 1 om hon kanske skulle behöva 5!!!

Katarina sa...

Efter tårtkalas blir det säkert härliga motionsrundor...varvat med tupplurar uppe i träden. Låter som en bra kombination!

Ann-Margret o Vinja sa...

Ang kortison tabletterna så är jag nästan helt säker att om styrkan är 10 mg så är doseringen 1 tablett/10 kg kroppsvikt.

Så står det iaf på Vinjas förpackning.