lördag 20 november 2010

Rackarns, vilken lördag!

Eftersom det är lördag och ingen av oss skulle till jobbet så låg jag och drog mig en bra stund i morse. Ingen berättade att det kommit härlig nysnö under natten, annars hade jag aldrig degat så där.
Men så snart jag kom ut fick jag den där Tiger-känslan i magen igen och satt som fastfrusen för att spana bortåt vägen. Matten ville inte att jag skulle frysa rumpan av mig så hon förslog att jag skulle roa mig i stället...
...så då gjorde jag det! Och attans vad kul jag hade!
Sköna, underbara snörull!
Fram och tillbaka, hit och dit!
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!!!!! Vilken gudomlig känsla i hela kroppen!
MEN, vem kommer där på vägen?!
Jag fick raketfart i alla benen. Jag flög fram som värsta antilopen!
Kunde inte komma dit fort nog!
Tiger, min bästis! Där är du ju! Jag visste väl att du skulle dyka upp som gubben i lådan idag.
Idag ska vi inte till jobbet, utan bara busa och springa, sa han.
Då blev jag som en unghingst och sparkade bakut av glädje och upphetsning!
Vi drar mot skogen, sa vi till långsamma mattarna. Vi ses där! OK, sa dom. Så då gjorde vi det och så sprang vi sanslöst vår tretimmars och jag är såååå lycklig.....

12 kommentarer:

Sigge sa...

Jag rullar numer endast i blåbärs eller lingonris när jag ska torka mej efter bad.
Gillar inte det vita äcklet längre.
Minns hur trist det var i vintras när det hindrade alla mina viktiga göromål.
Nä barmark ska det vara!
Men du och Tiger verkar ju ha haft hur skoj som helst.

Elba sa...

Ojojoj pojkar! Kan ni inte komma rusande hit istället? Jag löper ju och är SÅ pojkintresserad :)

Anonym sa...

Åh visst är det kul med kompisar? Jag gillar din stil i korgen, det ser ut så skönt ut.

Kasper sa...

Attans, vilken dag!!! Kanon, från början till slut! Klart som korvspad att du är LYCKLIG!
Korvspad förresten - nu kom jag att tänka på nåt! Nåt som finns i mitt nya kylskåp, på upptining... :)

Ludde sa...

Skön sovstil! Rullstilen är faktiskt inte så pjåkig heller. Trevligt att Tiger kom fast det var lördag. Kramis!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken tur du hade att din Tiger kompis kom så ni fick en massa härliga timmar i skogen tillsammans :)

Det ser mysigt ut med dina snörullningar.

Hälsa din matte att hon tar fantastikt fina kort på dig.

Hoppas du får en bra söndag också :)

Eva sa...

Unswebara bilder!!!
Pch så mysigt att du fick umgås med Tiger utanför jobbet! Han verkar vara en riktig superpolare!
PUSS på er båda!

Tassintryck sa...

Vilken härlig dag!
kram från mig
/maria

Hillman & Illerson sa...

Va bra du och Tiger har som har varann, en bästis är guld värd även för oss fyrbenta. Tänk om alla kunde fatta det, vi har oxå spring i benen när det är milt ute. Inte i kalla vinterkylan, för då vill vi fort in, tassarna försvinner på nåt konstifikt sätt, hihi.

Taxkramisar.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Underbara bilder på alla aktiviteter som Rudi gör. Har precis avslutat valpkursen i Julita, så vi har många och långa läxor att träna på tills kursen sätter igång i vår igen.
Har björnen synts till något mer eller kan man lugnt ta sina skogspromenader?

Arlo sa...

Hej Maud Ayas matte! Nä, björnen har vi inte sett nåt mer, ochlika glada för det är vi! Vi promenarar hej vilt i björnskogen för vi har bestämt oss för att inte låta oss skrämmas bort från den. Var har ni torpet? Är det Britas hundkurs ni gått på?

Wille sa...

Finns inget bättre än snörull och kompisbus ! Det är nog det bästa som finns !
Idag blev det lite snörull för mig, så skönt !