fredag 12 november 2010

Ännu en sensation i Julita!

Hej alla polare och polarmattar och -hussar! Idag tänker jag börja med att tala om för er ALLA hur mycket jag tycker om er! Jag och matten tycker att ni är jordens bästa gäng därute i cyber-rymden och vi vill inte vara utan er för allt i världen! Så ni vet det!
Vi gjorde en viktig upptäckt på promenaden idag! Inte en björn, men lika sensationellt! Tomten är redan igång!!!! Kolla, kolla! Kan ju inte vara något annat! Attans tidig han är i år! Jag måste skärpa mig, det hade jag tänkt vänta med till närmare julafton, men nu får man ta sig i kragen och uppföra sig! För Tomten ser och hör allt, speciellt jobbigt för mig som har honom här i Julita redan!
Ett sista busryck, sen ska jag sitta som ett tänt litet ljus och uppföra mig. Ska jag försöka.....jo, det ska jag!

11 kommentarer:

Vicky sa...

Kul att du hittade till Happys och min hemsida:). Jag är inte lika duktig som Ann-Margret och Vinja på att uppdatera min hemsida. Men i morgon tror jag att vi får läsa om vår promenad idag.

Nu när jag har hittat er så ska jag kika in så och så.

Katarina sa...

Tror säkert tomten kommer till dej - du verkar vara en väldigt schysst kille!

Eva sa...

Vi gillar di och din matte också! Jättemycket!!
Men du gör mig, Assar, lite orolig idag. Tomten i Julita? Matte säger att det inte är så väldans långt härifrån...
Inga bus från NU??? Det klarar jag nog ALDRIG...
Får nog hoppas att tomten blundar när han tittar åt mitt håll. Eller kan du be honom stanna kvar där hos dig ett tag?

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad spännade med tomten i Julita redan. Ja då är det nog bäst att du är snäll om han finns så nära :) Man vet ju aldrig om han smyger omkring någonstans ;)

Älsa o BollnäsTrollet sa...

hihihiii men Rudi!!!! Ska du kunna hålla dej i skinnet ända till julafton???? Förlåt men vi tror du kommer få vääääldans svårt med det=))))) men vi önskar dej lycka till...
ha en trevlig och lugn helg då;)

Jenny o Brio sa...

Åååh! Vi tycker jättmycket om dig också Rudi, och din Matte :)

Vad snällt av dig att förvarna om att tomten är tidig i år. Jag måste också börja tränka mig för lite och göra som husse och matte säger. Men du, OM man kan få matten att säga att man ska rejsa i snön - då HAR man ju varit lydig och snäll :) Det gäller bara att få husfolket att fösrstå så att de ger "buskommandot"...

//Elba

Elliot Kung af Upphärad sa...

Nej för bövelen Rudi, du behöver inte va rädd... tomten har bara kollat måttet på skorstenen och runt sin mage så att han säkert får plats. Men sedan åker han runt och kollar alla andra oxå så du behöver inte skärpa dig än.Dan före julafton tänker jag skärpa till mig :-)

Grabbarna boys sa...

Helt klart nåt att tänka på!
Tur att du påminde oss så kanske Abbe slutar med sina hyss på nätterna!
Vov från grabbarna boys!

Ludde sa...

Va? Tror DU på tomten???? Mig lurar ingen med DEN lukten!!! JAG vet minsann vem som döljer sig bakom skägget jag... Kramis!

Wille sa...

Först till kommentatoren Ludde : Du Ludde - tomten finns faktiskt !! Bara så du vet !

Rudi vet du jag gillar dig skarpt också, du verkar helfestlig. Men jag tror nog att det mest är som Elliot säger, tomten har bara kollat måtten på skorstenen och jämfört med sin mage. Så busa på du några veckor till !

Hillman sa...

Nä, nån tomte har vi inte sett till trots att matten ställde ut grisgrynsgröt häromdan, så lyser han med sin frånvaro. Fast nu förstår vi han har bosatt sig nere hos dig, för att du är så busig, hihi.

Taxkramisar.