tisdag 30 november 2010

Intensiv kompisrelation.

En rapport från Julita kan ju vara på plats. I morse, efter en mörkerpromenad, stack matten till jobbet och lämnade mig ensam och övergiven. Synd det är om mig, tänkte jag, men efter bara några minuter svängde Tigers bil upp framför mitt hus...
...då snappade jag åt mig min filt och Gösta medan Tiger snappade åt sig min pip-pingvin, och så hoppade vi in i bilen och blev körda till jobbet!
Sen jobbade vi tillsammans på kontoret hela dan. På lunchrasten, när jag planerat en herdestund med min tjej, så var hon inte hemma! Snopet! Men det fick gå ändå!
Efter jobbet åkte vi hem till Tiger och busade tills husse kom och hämtade mig, min filt, Gösta och pip-pingvinen. På kvällen kom matten hem och då tog vi en promenad...gissa vart! Jo, surprise, surprise, hem till Tiger igen!! När vi kom dit ringde jag på hans dörrklocka alldeles själv, så ivrig var jag att han skulle öppna omedelbums! Sen brottades vi i hans hall medan mattarna pratade strunt. När vi kom hem sa matten att nu skulle jag inte hälsa på min kompis fler gånger idag. Jag får väl nöja mig då.

13 kommentarer:

Tassintryck sa...

Vilken bra dag :-)!
kram från mig
/maria

Anonym sa...

Hej, Ska inte mattarna börja fundera på delad vårdnad? Då kan ju du och Tiger vara tillsammmans jämt och bo hos en matte ena veckan och andra matten andra veckan.Fast det är ju klart, då saknar du väl matten jämt och ständigt. Ja ja man kan ju inte få allt. Pussellipuss.

Ludde sa...

Härliga dagar! Hoppas du tjänade in några öron på jobbet. Hade du fått lunchdejt idag med hade jag verkligen blivit avis! Tänk att du fick träffa Tiger efter jobbet också. Kramis!

Kasper sa...

Måste ju bara vara urhärligt att ha en kompis så där nära! Sin BÄSTIS dessutom!!!
Och ni är ju till och med jobbarkompisar!!!
Tycker du ska begära lön i köttbullar och leverpastej. :)

Salza sa...

Sån tur du har som har en sån bästis! Och han verkar ju jättesnäll trots sitt farliga namn ;)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Nu KRÄVER jag att husse hittar en lika bra kompis till mig som du har. Ni har ju så kul.
Nelson

Jenny o Brio sa...

Åååh! SÅ roligt att få leka med bästisen flera gånger på dagen!
Min matte ska träffa vår träningskompis UTAN mig idag. FY bubblan!Hon säger att jag inte får komma in i lokalen eftersom jag löper. NYS tycker jag! Du kanske vill komma och hälsa på mig under tiden *blink*...
//Elba

Eva sa...

En toppendag helt enkelt! Tiger är ju helt klart grabben hela da'n!

Lizzieonline sa...

Snacka om att ha det förspänt på alla vis :-)) Alltså egen chaffis gar ju inte av för hackor om man säger såå !!!

Själv har jag varit och "traskat" i Ultunas akvarium i dag, fast jag väntar fortfarande på att det ska vara firrar i spat nån gång när jag kommer dit ;) !

Har´e bäst !
Nosgnugg kommer här från Isglassen som i dag nästan gör skäl för sitt namn, för sjutton vad kallt det var i morse !

Sigge sa...

Kunde inte lämna nåt tassavtryck här igår.
Datorn strulade.
Matte hälsar att hon hoppas att Tigers matte kommer att gilla kådsalvan. Här är det som vanligt en massa strul.
Matte är utled på all skit!
Men du har ju i alla fall haft en skoj dag.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken tur du haft idag då som fått var med Tiger nästan hela dagen :) Sen även promenad på kvällen, verkar som du verkligen haft en bra dag :)

Hillman & Illerson sa...

Himla kallt du har, skulle nästan kunna tro att du bor i de här trakterna. Det är inte det minsta synd om dig som blir lämnad hemma, för Tiger kommer och hämtar dig och sen har du skojigt hela dagen. Fränt av dig att ringa på dörrklockan till Tigers hus, du är läraktig du, hihi.

Taxkramisar.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vaknade nyss och upptäckte det vara "bara" -7 grader ute. Var jätte härligt. Då kan man ut och gå snart då utan att frysa :)

Hoppas det är lite mildare hos er också :)