onsdag 3 november 2010

Korvtankar.

Fast jag KAN käka korv så här också! Men till er som undrade hur jag gör när jag luftfångar korv kan jag bara säga att jag föddes sån :-). Ända sen jag var en attans liten valp har jag fångat pyttebitar godis som matten kastar åt mig och jag missar aldrig. Jo, förresten om jag har solen i ögonen brukar korvarna kraschlanda på marken ibland. Då plockar jag upp dom. Så dom inte förfars. Ni kanske kan börja träna med tennisboll eller så, en sån är ju svår att missa! Fast inte lika smaklig. Fast mindre kletig för briardpälsar och så...

14 kommentarer:

Eva sa...

Du! Kan nog vara en springer-grej också!
Hannes är ganska bra på sånt där också. Var väldans praktiskt när han skulle ha godis, då höll matte det bara ovanför hans huvud och släppte rakt ner. Han svalde innan han hann kolla vad det var:)

Eva sa...

ps Med "godis" menas medicin... Den här matten ÄR förvirrad när det gäller skillnaden...

Freja sa...

Jag kan redan ta tennisbollar. Likaså frisbee´s. Matte och jag har kastat mycket frisbeé. Känns naturligt att fortsätta utvecklingen med korv. Det ska jag prata med matte om
Pusselipuss

Hillman sa...

Visst är korv smarrigt, nästan lika gott som kött, fast jag gillar leverståhej väldans mycke. Det är ganska lätt att fånga om man ser bitarna, sen är det lättare att lära sig om man vet att ens brorsa tjuvar det man tappar, hihi.

Taxkramisar.

Team Nelson / Ordringen. sa...

Nej så konstigt, nu känner JAG mig som en hund. Är jag en springer eller är jag en retriever? Jag kan nämligen fånga en korv i mörkret om så är. Mums. Ulf
Nelson skakar på huvudet och undrar vad han har för en husse.

Lyckopiller sa...

Haha, har redan provat det där. Ella bara sitter och ser väldigt förnärmad ut över att jag kastar godis på henne "smile"

Edith sa...

Jag älskar korv. Matte brukar kasta till mig ibland och då försöker jag fånga korvbitarna. Men det går inte alltid så bra. Mera övning krävs!

Grabbarna boys sa...

Man kan vara en cocker spaniel också om man ska vara en duktig korvfångare.
Abbe tillhör nämligen en av dem.
Han slår Athos med hästlängder med att fånga korv i luften.
Teo, han struntar i vilket för han äter ju inte korv.
Vov från grabbarna boys!!

Kasper sa...

Bättre en kraschlandad korv än ingen alls!

Fånga tennisbollar tycker intej ag är så kul, skulle MYKET hellre fånga korvar! Gärna STORA bitar... Eller varför inte hela korvar? Typ falukorv eller så...

Hoppas matte blir inspirerad av dej!!!

Buttons sa...

Gomorron Rudi,
Jag får ingen korv ;-( men ibland lite annat godis. Tyvärr så har min doktor sagt att jag börjar bli aningen tjock, så det är nästan slut på godiset........stackars mig. Tennis bollar gillar jag, men mitt gap är aningen för litet för att få in dom, fast det är kul att jaga och rulla dom..........pusspåsvansen

Becca & Olga sa...

Det med att lu9ftfånga korv krävs en naturbegåvning för att hunden ska kunna göra.
det är ju nästintill omöjligt att lära in en hund som inte bestter de fina egenskaperna från början.
Olga har så sega reflxer att hon brukar få godbiten mellan ögonen ;O

Becca & Olga sa...

Det med att lu9ftfånga korv krävs en naturbegåvning för att hunden ska kunna göra.
det är ju nästintill omöjligt att lära in en hund som inte bestter de fina egenskaperna från början.
Olga har så sega reflxer att hon brukar få godbiten mellan ögonen ;O

Katarina sa...

Vi tycker du är duktig som kan fånga skaer - men korv, vad är det? Det har vi visst aldrig fått smaka...
Nanna & Leia

Ludde sa...

Jag kan om jag vill, men jag vill helst kolla först vad det handlar om så jag inte får nå´t otyg i munnen... Kramis!