söndag 14 november 2010

Den som väntar på något gott...

Ingen sa nåt, men jag hade en magkänsla att idag skulle Tiger komma på vägen! Så jag tillbringade morgonen med att vänta och spana.
Man ser längre från stenar. Alf gjorde mig sällskap och hjälpte till.
Här hittade jag en bra utkiks-sten. Men kom Tiger? ....nä!
I en timme stod jag och satt jag och väntade och spejade mot vägen.
Men till slut kom han galopperandes med matten! Snacka om att vi var glada killar! Han hade gått och vankat hemma hos sig lika länge och velat komma iväg. Men var hans matte långsam eller...?! Vi lyckades övertala mattarna att gå vår vanliga tretimmars rakt igenom björnskogen. Svårigheter är till för att överkommas, sa vi. Det var hur buskul som helst att få släppa loss alla benen i storskogen. Ibland var det barmark och ibland var det djup blötsnö så mattarna halkade hit och dit! Sånt är alltid underhållande.
Efter skogsröjet var jag törstig. Döm om min förvåning när någon fixat en drickvänlig pöl utanför mitt hus. Perfekt! I spegelbilden såg jag att jag lyckats lorta ner mig och tyvärr såg matten det också, så slangen kom fram innan det blev ingång och lunch och tupplur.

25 kommentarer:

Kasper sa...

Såg att tomten kollat din skorsten - BRA, då är du ju förvarnad! Snön på taket är borta hos mej, så jag får fortsätta att sväva i ovisshet om vilken väg han kommer att ta.
Tur att Tiger i alla fall kom till slut! Undrar varför just mattar så ofta är söliga. Nåt genetiskt, kanske? I så fall rår dom ju itne för det...

Katarina sa...

Du är så rolig, Rudi! Vår matte fnissar högt för sig själv när hon läser.
Cockerkramar från Nanna & Leia

Elba sa...

Vilken rolig söndag! Att mattarna dessutom hjälpte till att roa er extra är ju en bra bonus :)

Freja sa...

Vad modiga ni är som vågar er ut i björnskogen men har man en tiger vid sin sida så... Kram

Sigge sa...

Vad skoj du haft då, medan jag passat tråkhuset!
BRA att din matte törs gå genom björnskogen.
När min matte hittat björnspåren så tog det tid innan hon vågade gå själv i den skogen.

Grabbarna boys sa...

Du är ju bara för skön Rudi!
Vi gillar dig hur mycket som helst.
Vov från grabbarna boys!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken härlig dag du verkar ha haft med din kompis Tiger :) Jätte skönt med en sån lång promenad :)

Ann-Margret o Vinja sa...

Visst ska jag hälsa till Jessica. Hennes flat tik heter Gnista och hon själv har Skeppartorps kennel. Gnista är föresten parad så lagom när Ingrids valpar är 8 veckor och flyttar till egna hem. Så kanske jag får ett nytt gäng att gosa med :)

Eva sa...

Är det nå't i luften?? ALLA mattar verkar söliga och dana den här helgen!
Tur att Tiger fick lite fart under skorna på sin till slut i alla fall!
Visst ja - matte vill att vi hälsar att hon föll pladask för bilden på dig och Alf när ni väntar! "Söt och jättefina färger!" säger hon.
Jesper o Assar

Edith sa...

Åååh vad du fick vänta på Tiger. Men sen fick ni en härlig promenad genom skogen.
Bilden på min blogg är tagen med en iphone med program för dubbelexponering. Colliekramar

Team Nelson / Ordringen. sa...

Jösses vad jag är avundsjuk på att du har en så bra kompis. Vad kallar ni skogen ni går i ? Tiger Woods kanske, men då blir väl du putt!
Björnen har nog gått i ide så det är bara att släpa med mattarna.
Nelson

mathilda sa...

Åhh vilken söt header bild ! (:

Daniel sa...

Härligt att få busa i gott sällskap!

Lyckopiller sa...

Har nu uppdaterat mig om hur du har det..har hänt mkt sen sist. Björnar, snö och tomtar! Och du...vi vill inte vara utan dig heller!

Hector sa...

Hallojsan på dejsan ! Klart tomten måste kolla skrostenens mått, precis som farbror Elliot sa tidigare, det gör tomten alltid ju.
Inte behöver du sitta stilla ännu inte, förresten tror jag inte att du fixar det, du skulle nog tycka det var tråkigt i längden. Nä busa på du, det gillar jag !

Hillman & Illerson sa...

Det var knepigt det här, först så kunde vi inte lämna kommentarer när vi nyss kommenterat ditt inlägg om tomten. Matte fick gå in igen i din blogg då funkade det, ja se cyberrymden den är inte riktigt med ibland, hihi.

Va kul att få rusa runt i storskogen med bästa kompisen, att du blev lite lortig är väl inget att haka upp sig på. Tycker mattar är lite fisiga som alltid måste tvätta oss när vi haft så kul.

Taxkramisar.

Buttons sa...

Tomte ?skorsten?björnar? va är det för grejjor du snackar om ? jag har ingen aning, och snö ?? har jag heller aldrig sett. Måste säga till matte att jag behöver vidga mina vyer, jag vet ju ingenting ?
puss på svansen

cockettsriccardo sa...

Hahahaha va man blir glad .
Måste varit en härlig runda ni gått.
Vår snö försvann lika fort som den kom . Det regnar mest och blåser, grått och mulet men man blir glad de få gångerna solen tittar fram.
Ha det gott.
Ricco & Towe

Sigge sa...

TACK Rudi för ditt stöd!!!!!!
Alltså kan jag fortsätta att kasta mej i Bäverbäcken.
Såg att Nalle är/var i Skogstorp igår.
Matte hade ett större försvarstal i skogen idag för din matte
Någon trodde att din matte sett en vild gris eller hjort eller nåt men absolut inte björn.
Men vi som känner dej och din matte vi vet att det var björn så det så!!

Ludde sa...

Snart får ni gå utan mattar om dom ska söla så där. Skönt att dom vågar gå i skogen ändå. Hoppas att dom inte glömmer använda kameran om nalle skulle dyka upp igen. Kramis!

Bamse och Valle sa...

Du var då tålig på att vänta. Undrar om vi kunnat sitta så länge och spana. Tror att man fått spring i benen efter ett tag. Det är kul med kompisar. Nospussar från grabbarna i Norr

Lizzieonline sa...

Alltså den som väntar på nåt gott får som regel vänta alldeles för länge !! Iaf om du frågar mej ;) ! Tro på mej jag är ju tjej *fniss* !

Annars kan jag tipsa om en rätt kula grej jag testade i morse, fast vete katten hur det gick till egentligen, och min matte skrattade så hon tjöt .. Lättroad minsann !

Nosgnugg och svansvift från en som " rockar fett " .. eller iaf testade en annorlunda modell av rockring !!

Elba sa...

Hej igen snyggaste Rudi!
Hälsa din matte att det inte är så märkvärdigt. Min matte tittade i en bok och tog mig till någon "proffstrimmare" någon gång från början. Se'n bestämde hon att mina morrhår visst ska vara kvar på plats och inte klippas bort åsså klipper hon bara bort det hon tycker ska bort helt enkelt. Det kan din matte med :)
Fast du är så snygg med allt ditt härliga lurv!!!

Älsa o BollnäsTrollet sa...

Nu fick våran matte en sån där rysning...hon sa att hon aldrig skulle våga gå i en björnskog i 3!!! tim=))
Och vi måste säga igen att din ALf är såå rolig som vill vara där du är..joo det skulle vi också vilja vara men vi menar att han är ju en katt!!! Våran sigge vill INTE vara med oss...jo han kan ligga bredvid oss i sängen men där går gränsen;)
Jaa ta o prova ikea-rått tricket..det kanske funkar för dej=))

strövelstorpslagottona sa...

Lämna mattarna hemma. Dom kan väl alltid sticka eller virka.
pussar