torsdag 18 november 2010

Bilder från jobbet och så hus.

Men nu var det attans länge sen jag bloggade! Här i familjen bara jobbar och jobbar vi och sen är det mörkt! Jag har jobbat på Tigermattens och Tigers jobb TVÅ dagar den här veckan! Snacka om att jag är slutkörd nu!
Vi latar oss verkligen inte på jobbet, här ligger vi och jobbar för fullt! Tigermatten tog lite foton på oss för min matte trodde inte på att vi grabbar knegar så på dagarna!
Och när vi inte sliter så här, så går vi på promenad till goldenbruden bredvid jobbet. Hon och jag är ihop nu. Jag har vunnit hennes hjärta och vi har herdestunder tillsammans på lunchrasterna! Fast det finns det inget foto på.
Hon var Tigers brud förr, men det var innan jag började vicka på kontoret. Fast jag är ju bara där några dagar då och då förstås. Rackarns också, när jag tänker efter...
När hussen och matten kom hem idag hade dom ett extrahus med sig. Dom säger att huset stod här hos oss i massor av år och bara har varit på vift ett år eller så. Ja, jag kommer då inte ihåg att jag sett det förr!
Det finns en massa rum och prång och balkonger och trappor och så, men det ekar tomt överallt. Alla invånare och deras möbler och pryttlar ligger i kartonger. Fyra stora kartonger räknade jag till.
Det här lite mindre huset har alltid stått hemma hos oss. Där bor det ingen heller.
Inte ens pyttehuset är bebott. Man måste kika in genom skorstenen för att kolla läget. Vårt riktiga hus är som en sån där rysk docka. En massa hus som blir mindre och mindre finns inne i det. Smart va?

18 kommentarer:

Eva sa...

Attans vilken fresterska din matte är!
Nu satt jag och började inreda det lilla huset också...
Hoppas du får vila ordentligt nu - tungt jobb ni har du och Tiger:)
PUSS på didg killen!

Anonym sa...

Hej Rudi, Tack för beröm över fotot. Matte kämpar hårt med kameran! Goldenbrudar vill jag ju givetvis inte veta något om och vad ni gör på rasterna är FRUKTANSVÄRT att få ta del av. Jag har åxå sökt jobb där nu, får se om mina meriter duger. Då ska den där goldenbruden allt bli brädad.Puss puss din lille don juan.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad bra att du hjälper Tigermatten och Tiger på deras jobb. Måste vara skönt att få lite hjälp.

Vad spännande att du fått en ny flickvän :) Hoppas du får komma och jobba flera gånger då så du får träffa henne igen :)

Grabbarna boys sa...

Fy vad avis vi blir på dig nu!!
Vi vill ju också knega på dagarna.
Själva är vi bara halvtid på dagis varje dag.
Fast det är klart, det är ju inte vilket dagis som helst.
Det är nämligen hos mormormatte o morfarhusse, vilket innebär att där blir vi grymt bortskämda.
Soffa, säng o mat varje dag.
Dessutom åker vi "taxi" hem till oss varje dag så vi är hemma när lillhusse o lillmatte kommer hem från skolan.
Vi kanske inte ska klaga!
Vov från grabbarna boyys!!

Tessan sa...

ja jösses så hårt ni jobbar ni två...man blir ju heeeelt slut bara av att titta;)
Brudar..jaja sno nu inte andras flickvänner det är inte sjysst, fyyy på sig! Om ni har såååå många hus så kanske det finns ngt i lagom strl till oss?? Men vi får inte plats i dom små så du får lyfta av en"dock" från erat hus...då kanske vi får plats;)
Tjingtjong!

Elliot Kung af Upphärad sa...

Oj jag trodde att det var förbjudet med hundarbete... det ser ju att att vara ett riktigt slavgöra oxå. :-)
Vilket fint hus, ja allihop var fina men det stora var lite speciellt.
Elliot

Ludde sa...

Kul med jobb! Hoppas du tjänar många öron! Husse undrar om det är din matte som gjort husen. Dom var stiliga. Jag vill också ha lunchrast... Kramis!

Kasper sa...

ÅÅhh, ett så fantastiskt fint litet stort hus! Nästan så att min matte också blir sugen!

Ser att ni har slitit hårt, du och Tiger. Ja, arbetslivet ÄR hårt! Men det finns ju raster, som tur är. ;)

Elba sa...

Hörru'du Dunjohan! Du behöver väl inte flirta med andra brudar, när du har mig och Freja! Himla tur att du inte har nå'n bild på den där goldenbruttan oxå... Jag blir såååå sotis!

Torsten sa...

Behövs det nån mer vikarie på Tigers jobb??? Jag är ju en fena på goldenbrudar jag...eehh, fast ni kanske inte vill ha mej där då?
Himla många hus ni har i huset, vad ska ni göra med alla....Tänker det flytta in nån där, eller?

Trevlig helg!

Hillman sa...

Det där med tjejen och kneget var ju ett elände, Tiger och du får väl ha henne ilag, hihi. Det där med småa hus i stora hus, lät spännande, matte säger att det är dockhus eller minatyrer, ja inte veter jag men häftigt var det i alla fall.

Taxkramisar.

cockettsriccardo sa...

Hej Hej Inte illa och ha skaffat flickvän när du är iväg och extra jobbar. kul. Ser att ni jobbar jättehårt ja det är tufft och jobba inte mycket raster.
Vilket fint hus det stora ja även lillstugan ha en trevlig helg.
Nos och Tass Ricco & Towe

Sandra sa...

Wow...vilka fina hus ni har i ert hus....vem skall flytta in i dem då? Kul att du har jobb och fått en tjej :) Det låter som ditt liv flyter just nu :)

Sigge sa...

Mycket fina hus!
Ditt jobb skulle jag kunna tänka mej att ta över nu när jag blir arbetslös några månader.
Goldenbrudar gillar jag.
Du kanske, men bara kanske, skulle kunna få dejta Nelly istället

Stella oDoris sa...

Oj vad ni sliter, ser precis ut som vi gör på jobbet!!! Sen att du hittat kärleken oxå, inte dåligt!!

Matte fick lite kli i fingrarna när hon såg husen, sånt gillar hon!!

Ha en mysig helg!

Buttons sa...

Hejsan, va kul med era små hus, matte kollade på såna igår, eftersom vi har en butik som bara säljer såna i vår by. Vi kikade i fönstret, och jag såg att matte var skitsugen, men hon behöver inga fler hobbies...........hon har ju mig...........puss på svansarna

Wille sa...

Du jag förstår att du har fullt upp, inte bara med att du följer med tiger och hans matte till jobbet, du måste ju uppvakta tjejer också.
Men kul att höra av dig lite då och då i alla fall.
Varför har de en massa småhus i ett stort hus ???
men håller med dig, det är som en sådan där leksak med ett stort hus, så ett mindre och ett ännu mindre osv.
Men det verkar i alla fall onödigt !

Edith sa...

Men vad många små hus ni har. Vad gör ni med dom? Nu blir jag nyfiken. Inte fick jag och Hilda någon råtta heller, men vi fick i alla fall smaka lite köttbullar. Men jag har en liten råtta hos lillmatte. Colliekramar