lördag 6 november 2010

Lycko-chock!

Matte hade ju lovat mig en lycko-chock idag. Kolla vad det blev! En heldag med Tiger!
När vi gick hem till honom i morse hade jag så attans bråttom dit så vi fick lov att power-gå hela vägen! Man kan inte gå fort nog när man går åt Tiger-hållet.
Hänger du med mig och min matte hela långa dan, frågade jag honom? Utan min matte, sa han förvånat?
Jaaaa, sa jag! Idag ska du vara med mig tills det blir svart kväller! Kuuuuuul, sa han, och så drog vi iväg!
En superlång, busig skogspromenad blev det först. Vi träffade på jägare, men dom sköt inte just då, det var ju tur för oss! För vi ville bara bus-springa.
Efter många timmar kom vi till mitt hus. Du ska inte gå hem till dig nu, förstår du, utan vara kvar här hos mig jättelänge, påminde jag om. Och vara nästan som min storebror idag!
I så fall vill jag ha pip-pingvinen som står däruppe!
Då tar jag pip-grisen och så har vi en öronbedövande konsert länge, länge, länge....
Matten och hussen började få örsprång, så då skulle vi få mat bara vi släppte pipisarna ;-)
Tiger äter fortare än blixten! Jag hade mycket kvar när hans skål var tom.
Vad ska vi göra nu? Vi har massor av timmar kvar innan du ska hem!
Jag vill brottas!!!!!!
JAAAAAAAA!!!!!!!!!



Nu behöver ni kyla av er, grabbar, sa matten och släppte ut oss i frosten. Jag gjorde frost-rull och sen gick vi på bajspromenad.
När vi kom in i huset igen, var Tiger lite trött.
Och när jag kände efter så var jag supertrött jag också. Så då vilade vi för första gången och då var det mörkt ute och kväll. Sen plötsligt stod Tigermatten i vår hall och ville ha tillbaka sin grabb! Och det fick hon. Jag ville så gärna följa med dom i bilen och fortsätta leken så det blev lite jobbigt att säga hej då! Men betänk att man annars kan vara så attans lycklig en hel lång dag! Tack alla som gav mig min lycko-chock idag!

18 kommentarer:

Freja sa...

Vad kul ni verkar ha haft det tillsammans. Jag förstår verkligen vilka superkompisar ni är, nästan oskiljaktliga. Puss på er båda!

Sigge sa...

Vilken superbra dag du har haft!!!!!
Lika bra att Tiger flyttar hem till dej tycker jag

Grabbarna boys sa...

Vi håller med Freija.
Ni verkar vara ett oskiljaktigt par.
Härligt att ha en bästa kompis som man kan lita på i vått o torrt.
Ni ser ut att ha haft en rackarns härlig dag tillsammans.
Vov från grabbarna boys!!

Ludde sa...

Vilken härlig hundpolarheldag! Förstår att ni blev trötta till slut. Snygg brottning och frostrull! Kramisar till både dig och Tiger!

Boubou sa...

Vilken bra dag ni verkar ha haft!! :)

Kasper sa...

Verkar vara en toppenkompensation för utebliven träff med Chili! Tiger är säkert kuligare, Chili verkar mest bara fokuserad på sin matte. (Lite "surt sa räven" kanske, men antagligen sant!!!)

Tänk, EN HEL DAG tillsammans med bästa kompisen! Måste slå det mesta!

Elba sa...

Vilken kvalitets-lyckochock Rudi!!! Jag tror att jag måste åka till min låtsas-storasyster Leya och ha sådär roligt jag med, någon dag snart. Måste tala om det för matten!

Tassintryck sa...

Det är kul med kompisar :-)!
Ser ut som en supderdag :-).
kram från mig
/maria

Eva sa...

Vilken BRA chock!!!
Och så superduperbra att ha en så'n kompis, som man t.o.m. kan brottas med så där en halv dag!
Gissar att ni båda sovit gott inatt:)

Torsten sa...

En sån där lycko-chock vill jag också få :) Jag tycker ni hade en fantastisk dag du o Tiger, syns att ni är bästa kompisar....Och dom ska man vara rädd om!

Wille sa...

Men du vilken härlig dag ni verkar ha haft ! Visst är det superskoj att få rå om sin bästis en hel dag ! Hos oss har det också varit full fart, ja faktiskt hela helgen. Vi var vid ett jättespännande vattenfall igår, men lite läskigt var det ! jag gjorde också frostrullningar. Det måste man ju !

Daniel sa...

Härligt med gött sällskap & vänskap! :))
Ska man bli på bra humor ska man besöka din blogg!:)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att ni hitta till våran blogg :)
Ja vilket sammanträffande, att eran blogg vän ska ha en valp hos Ingrid. Vilken blogg är det, kan ju vara spännande att läsa;)

Ni verkar ha haft en kanon kul dag du och Tiger och en massa jätte fina bilder :)

Hoppas ni får ses och leka snart igen.

Hillman sa...

Lyckochock måste vart häftigt med en heldag tillsammans med Tiger, han är som du ett mycket studsig hund, hihi. Jag förstår att du blev lite sleten, en sån dag skulle göra vem som helst trött.

Taxkramisar.

Lizzieonoline sa...

Tjaba Grabben !

Vilken lycka att få en heldag med bus och lek :-)))) Lite avis eller kanske mycket avis blev jag allt ;)))

Nosgnugg från Lizzie

Unknown sa...

Människor är bra att ha, men en hundkompis ger det där lilla extra!

Älsa o BollnäsTrollet sa...

meen ååååå vilken super toppen lycko chocks dag!!!!!!! Vi blev riktigt avis=)))

Stella o Doris sa...

Vilken lycka att vara två och vilken lycka att ha en så fin kompis som Tiger, hoppas att ni får fler sådana dagar!