måndag 1 november 2010

Jobbat igen.

I morse gick matten och jag en mörk promenad. Sen lämnade hon mig alldeles ensam ! Rackarns matte! Men bara en kort stund efteråt kom Tiger och Tigermatten insusande i mitt hus! Attans glad jag blev! Så fick jag höra att vi skulle åka och jobba i Tigers verkstad igen. Då blev min dag glad! Jag jobbade mest under Tigermattens skrivbord och när vi hade lunchrast friade jag och Tiger till goldenbruden Sally. En riktig toppendag på jobbet hade jag!

Jag får aldrig låna kameran och ta med till jobbet, så det blir inga bilder därifrån. I stället kan ni titta på när jag fångar korv. Det är också underhållande.

15 kommentarer:

freja sa...

Tjoho vad duktig du är att fånga korv men nu har matte fått nya fotografiideèr. Det positiva är att hon lär väl få ta en hel del fotografier innan hon blir nöjd och vad innebär det?? Jo just det, mycket korv!!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Korv är det bästa som finns. säger ....Ulf o Nelson håller med.

Katarina sa...

Vilken mästare till fotograf du har! Att fånga köttbullen på bild PRECIS när den är på väg in i din mun...inte dåligt!

Grabbarna boys sa...

Häftiga bilder, men vi tror inte Teo hade klarat av det korvtricket.
Han tycker nämligen inte om korv.
Däremot Abbe, där hade vi nog inte hunnit med att ta kort ens!!!
Vov från grabbarna boys!!

Eva sa...

Alldeles väldigt underhållande bilder blev det!
Och trevligt att läsa du har bra dagar på jobbet:)

Kasper sa...

Attans bra korvfångare du är! Men hörrudu - du och Tiger friade till Sally - men du glömde berätta vad hon svarade! Fick ni "ja"?

Ludde sa...

Snyggt fångat! Jag blir riktigt sugen på korv när jag ser de bilderna. Skönt att du får ligga under Tigermattens skrivbord. Jag ligger ofta under mattes skrivbord här hemma så jag förstår hur det känns... Kramis!

Elba sa...

Du fångar korv som värsta brännbollspelaren! Jag kanske kan få gå kurs hos dig Rudi?!

cockettsriccardo sa...

Å Jag så att du haft Hallowen hos dej!
Och att du tog det bra!
Va härligt att du kan få följa med på Jobbet!
Och att du slappa tt va själv så länge!
Ja det är mörka promenader på morgnar och kvällar du glömmer väl inte reflex väst?

Sigge sa...

Får du bra lön på jobbet?
Jag undrar också hur det gick med frieriet, vad svarade hon?
Min matte var på din mattes jobb i tvåtaget tror hon.
Snygga fånga korvenbilder

Lyckopiller sa...

Häftiga korvbilder! Vilken perfekt lösning att du får följa med Tiger och jobba! Glöm inte att löneförhandla bara...Kramis!

Älsa o BollnäsTrollet sa...

Vilken himlans tur du har som får följa med till Tiger mattens jobb=)...vi har jobbat idag vi också men vi tyckte det var alldeles för tidigt så vi sov mest hela tiden!
Hahahaa vilken rackare du är att fånga korv på bild!!!!

Wille sa...

Vad kul att du får följa med och jobba. Det skulle jag också vilja. Det skulle vara spännande.
Du ser ut att vraa säker på den där korvfångarleken. Har du tränat länge ? Matte har försökt med oss, men oftast ramlar korven ner på golvet innan den kommer i vår mun.
Några träningstips ?

Dizze sa...

Va duktig du är.. ! Det där med att fånga korv kan inte jag. Matte provar och provar men korveländet fastnar antingen i luggen och trasslar in sej eller så hamnar den på backen.. Inte min grej det där! :)

Hillman sa...

Jaså, du är oxå en sån där korvfångare, det har jag varit men nu väntar jag tills den dimper i golvet. Du vet synen är inte den bästa längre. Min reservmamma var en rackare på att fånga allt, så en gång blev hon bjuden på en citronklyfta men den spottade hon all världens väg, hihi.

Taxkramisar.