torsdag 4 november 2010

Inte om mig ett dugg.

Nu ska jag blogga om något så ovanligt som en annan hund. Och jag finns inte med alls!
På mattens jobb får inte hundar finnas. Men idag kom värsta polishunden inspatserandes där!
Hon heter Chili och är jättesnygg, tycker jag. På mitt nästa halsband vill jag också att det ska stå POLIS. Det ska jag be matte om.

Här sitter Chili och hennes polismatte och snackar ihop sig lite. Dom hade världens bästa samspel, säger min matte som blev attans imponerad.
Här är en del av Chilis prylar. Det var flera sorters munkorgar, linor, lampor, reflexer, västar, selar och så en skyddsärm som hon visade att hon kunde attackera när den satt fast på matten! Min matte skulle inte alls tycka att jag var duktig om jag högg tänderna i henne!
Här blev det lurigt! Den andra polisen som var med hade gömt en påse knark i en tants handväska! Sen hade han gömt handväskan bland bokhyllorna när Chili inte såg! Snabbt som ögat hittade bruden knarket och fick bita i en brandslangsbit som beröm! Tur hon hittade det. Det ska inte ligga knark bland barnböckerna!
Hela timmen höll Chili stenkoll på sin matte. Värsta fokus hade hon! Precis så vill min matte att jag ska vara också...men vaddå, man måste väl få spana in annat också tycker jag. Poliserna och Chili berättade och visade massor av grejer som poliser och polishundar gör. Spårar och så, fast det är ju jag redan världsbäst på.
Efteråt fick dom som ville sitta i polisbilarna och tjuta sirener och knäppa på blåljusknappen och annat. Och mitt i all kalabalik låg en annan polishund helt coolt i bilen och kollade läget. Min matte tyckte att det var en rackarns rolig dag på jobbet idag. Och åh, vad jag önskar att jag fått vara med! Kanske kan inte Chili fånga korv i luften t ex. då kunde ju jag ha visat det och också fått applåder.

14 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Fy attans vad synd om dig som fick missa detta häftiga.
Vilken tur att din matte tog lite foton så både du och vi fick se.
Vi tror inte heller hon är lika duktig som dig på att fånga korv. Det är ju inte lätt om man bara tittar på sin matte hela tiden.
Vov från grabbarna boys!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Vissa fångar bovar,andra fångar korv what´s the big deal?
Men jag förstår att matte tyckte att det var häftigt att träffa polisdoggen.Det hade jag gjort också.
Ulf

Ludde sa...

Jag skulle gärna träffat Chili! Fast hon verkade ganska tuff, så man måste nog vara lite försiktig. Jag håller lite lagom koll på husse och matte så jag hinner med att göra mina egna grejer. Dom brukar oftast finnas där jag lämnade dom... Kramis!

Freja sa...

Wow, Vi blir jätteimponerade av den där Chili, tur att det finns så duktiga hundar. Matte undrade vad hon är för ras? Tyckte inte hon såg ut some en schäfer men det kanske hon är?

Edith sa...

Vilken duktig polishund. Den polistjejen hade verkligen tur att ha en sån fin och duktig arbetskamrat.

Eva sa...

Vilken brud!!!
Vi möter en "malle" ibland, en kille, och han är allt bra lydig han också.
Och vilken TUR att hon hittade väskan! Det ska verkligen inte ligga knark vare sig bland barnböcker eller andra!
Skulle gärna söka jobb hos din matte...

Hillman sa...

Det är så där alla mattar vill att vi hundar ska vara men då har de glömt att taxar inte alls vill vara så lydiga. Nej, vi har en vilja av stål och ingen ska tro att vi bara låter oss styras. Vill inte jag sitta fint så gör jag det inte heller, då får allt matte bjussa på någe gottigt.

Vi är nog bra som vi är du och jag, fast vi inte har stenkoll på våra mattar.

Taxkramisar.

Elba sa...

Men FY vad taskigt att inte DU får vara på jobbet när "Chilisar" får komma dit. Du har ju iallafall en MATTE som jobbar där och större rätt tycker jag... Men det verkar hur kul som helst med en så'n uppvisning och du har helt rätt, knark bland barnböckerna är riktigt tokigt :)

Hörr'du Rudi! Min matte mailar din matte! Kanske kan vi få till en kort dejt när de ska ner och titta på min lillasyster.
Fast jag ska inte åka med dessvärre! Jag blir SÅÅÅ stressad av att åka länge och långt i bilen, så dom vill inte utsätta mig för det.
Dom säger att det är viktigt att jag visar lillasyster sedan att jag visst KAN åka bil utan att flåsa som en galning, för det kan jag om vi inte åker så långt :O)

Pussar från matte!

Elba sa...

Äsch! Pussar på dig och hälsningar från matte ska det ju vara :)

Freja sa...

Aha just det, nu förstår jag varför jag tyckte "schäfern" såg konstig ut. Tack för info!

Sandra sa...

WOW!! så coolt...jag vill oxå bli polis...fast matte säger att jag mer är som en buse ;)

Sigge sa...

Va häftigt!
Matte svär över att hon inte var på din mattes jobb igår.
För övrigt så kommer din matte att få mejl från min under helgen.
Det är kanske en skoj grej på gång till våren för hundar.
Lydility heter det och kommer i så fall att gå av stapeln en helg med en superdukigt instruktör från Skåne.

Sigge sa...

Din matte ska ha melj säjer min

Hector sa...

Vilken brud alltså ! Respekt ! Vad kul din matte verkar ha haft på sitt jobb i dag.
Att du missade det, bara för att inte du fick följa med. Va dumt. men det är ju jättebra att alla får lära känna polishundar också.
ha dte gott nu !