tisdag 8 november 2011

Sjukpresenter.

Min mage har bara krånglat av och till på sista tiden. Jag har till och med fått lov att åka till veterinären och blivit stucken i benet. Då blev det blodbad. Så det är synd om mig
Den det är synd om ska få presenter, tycker jag. Så då fick jag det.

Först fick jag ett nytt spel! Mina två gamla spel är ju så attans lätta.

Mitt nya, blå spel har många våningar som snurrar hit och dit, hur som helst, så det gäller att akta sig så tungan inte kommer i kläm mellan våningarna! Spelet är laddat med dietmat i små bitar så min mage ska hålla sig glad och pigg.

Och ikväll kom matten hem med jordens snyggaste och bekvämaste fäll till sin krasslige grabb som egentligen är hur pigg och glad som helst, bara magen ville lugna ner sig för gott. Men nu äter jag attans dyr specialmat och magsårsmedicin och mår redan tusen gånger bättre i magregionen!

18 kommentarer:

Siriosmilla sa...

Men så illa att det inte är någon ordning på magen då! Vi blir bara dåliga i magen när vi äter för mycket ben! Tur att du får massa härliga presenter i alla fall! Krya på dig hälsningar från Siri och Smilla!

Emma o Malte sa...

Hoppas medicinen hjälper så du slipper krabb med magen! Vilken snäll matte du har som köper en massa presenter till dig sådär:-)

Anonym sa...

krya på dig grabben, en sådan där fäll har vi åxå:)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilka fina presenter. Särskilt spelet såg kul ut. Krya på dig så att vi kan ut och springa igen snart.

Sofie sa...

Nej vad tråkigt att du är dålig i magen det är inte kul. men leksaken ser jätteskoj ut ibland är det tur att man är sjuk ;)

Ann-Margret o Vinja sa...

Självklart ska man ha en massa presenter om man är sjuk.

Vilken tur att den dyra medicinen och maten som matten köpt åt dig funkar :)

Så du har också traskat i Vilsta skogen. Jag undrar egentligen hur längden på spåret stämmer egentligen. Vet inte om du fattade hur vi gick, men enligt våran uträkning borde den blivit 7,5 km men blev istället nästa 9 km. Jätte konstigt tyckte vi.....

Du får krya på dig ordentligt nu Rudi :)
Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det var inte roligt att höra att du är krasslig i magen. Tur att det finns hunddoktorer som är bra på sånt och att du får hjälp. Det kanske är alla dina tjejer som har gett dig stressmage. För hur ska du kunna bestämma dig för vem som är snyggast!?
Krya på dig.
Nelson

Lena Deimo sa...

Stackars dig som är dålig i magen, men vi håller klorna för att du repar dig. Roligt att du fått en likadan fäll som vi har - fast vår är liksom lite fånigt babyblå och dessutom har husse knyckt den och lagt den vid sängen för att sätta sina frusna små fötter på när han kliver upp... Nåja, ingen fara på taket. Vi sover mest i sängen i alla fall!
Moa, Maiko,Kelu

Grabbarna boys sa...

Vi tror nog också dat kan vá som Nelson säger....inte bra med för många tjejer!!
Hoppas verkligen att din mage blir bättre snart.
Visst är det så att är man sjuk så ska man få presenter, asså helt riktigt tycker vi!!
Nån fördel ska det ju vá när man är sjuk!!
Vov från grabbarna boys!!

Ludde sa...

Jag lider med din mage. Tänk om jag inte skulle få smälla i mig allt som matten lagar! Trevligt med lite extra som piggar upp i alla fall som spel och mysfäll. Undrar hur den där veterinären tänkte som missade att det var magen som krånglade och stack i benet istället? Kryapådigkramis!

Vi i Kasperian sa...

Stackars dig Rudi, men som tur är mår du tydligen bättre nu. Och kul grej har du fått, och en ny jättesuperskön fäll, ser det ut som.
Det där dietfodret verkar riktigt smarrigt, och det är ju också bra. :)
Ser vad Ludde skriver - jag tycker det var en HIMLA TUR att vetten missade och stack i benet i stället för i magen!!!
Krya på dig ordentligt nu! :)

Hanna aka Lilla My sa...

Nog för att man ska ha meducin när man är sjuk, men inget helar så bra som riktigt schyssta presenter. Vilken tur du har som har en så snäll Matte. Kryam på dig!
Nospussar från Tila

Jenny o Brio sa...

Vad bra att du har fått medicin så att magen mår lite bättre igen! Vilken tur också att matten förstår att det är synd om dig så att du får presenter, för det är du värd, allrafinaste Rudi! Krya på dig!

desperat hemmafru sa...

Men oj vad trist med magen. Buzz är dålig någon gång dåd och då. Antar att det beror på vad han stoppar i sig på våra promenader och vilka matrester det blir... Däremellan är han i alla fall helt bra.

Edith sa...

Stackars dig Rudi med krångelmage. Självklart ska du ha presenter. En sån där pläd har jag också ... med tassavtryck. Dom är fina! Colliekramar

Sigge sa...

Aj, aj Rudi inte skoj med så dålig mage att du måste ha magsårsmedicin.
Men presenter det kan man ju aldrig få för många av.
Bara så du vet så ska jag dejta Vinja imorgon ;)))

Katarina sa...

Krya på dig, Rudi - magont är inget vidare... Men din nya bädd ser hur gosig ut som helst!

Hillman sa...

Din stackare och jag har inte ens varit ute på sjukbesök hos dig, tur att din matte är snäller och sköter om dig på ett så braigt sätt. Här har matten och Lillhusse lite krångel med sina magar men matten brukar ha det varje höst så hon är van. Hoppsa att du blir frisker fort som ögat, sen får du sluta stressa, för det får man magsår av, hälsar matten.

Taxpussar.