söndag 13 november 2011

Glädjeexplosion gånger två!

Igår var det så dimmigt så man knappt såg fåren i hagen, ja inte mycket annat heller.
Jag har en idé: om ni kollar på dimfoton från igår så kan jag samtidigt berätta om vad jag och matten gjorde idag! Hänger ni med? Fattar ni?

Jo, idag har vi tävlat i lydnadstrean!! Va? utropar ni förskräckt!! Ni skulle ju aldrig mer göra det för du, Rudi, är ju så såsig och sömnig när ni tävlar så matten hade ju gett upp!

Jo, så var det bestämt, lugnar jag er då. Men attans också, tänkte hon, nu när min fina hund gillar rally så mycket så kanske han gillar lydnaden också plötsligt! Så vi provade idag!

Och vet ni vad?! Jag hade superkul på planen idag! Jag skrattade nästan hela tiden och skuttade som en kanin mellan momenten! Jag hittade till den där förbenade Rutan som ligger miltals bort utan att glömma vad jag skulle göra på väg dit.

Jag tittade bara på matten och lyssnade på nästan allt hon sa, och kollade aldrig på publikhundarna alls!

Slutpoängen är väl inget att skryta med, MEN vi fullföljde för första gången en tävling i trean, utan att bryta p g a såsig hund, Jag hade vansinnigt roligt, matten log med hela kroppen och när alla moment var slut exploderade jag i höjdhoppsglädje! Värsta bästa sättet att avsluta ett tävlingsår som jag mest gäspat mig igenom!

När jag skulle bajsa av mig i morse stötte jag och Tiger ihop av en händelse. Båda blev vi superförvånade och så slog vi följe ett tag, för han var också på bajsuppdrag.

Det värsta var att jag, som alltid, blev så överväldigande lycklig när jag fick se Tigermatten så jag råkade hoppa upp på hennes stadskläder och lera ner dom. Det skäms jag över.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Kul Rudi, att ha roligt är ju viktigare än att vinna:))

Sigge sa...

Joho, en del de bara tänker på nöjen medan jag höll på att dö av leda!

Siriosmilla sa...

Bra jobbat Rudi! Matte sa att hon hade träffat dig idag men hon ville inte förstöra din uppladdning genom att hämta oss! Taskigt va!? Hoppas vi kan ses vid något annat tillfälle!

becca & olga sa...

Oj vad kul att det gick så bra!!! :) Kanske bli ngn mer gång då? :D
Grattis!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul att du och matten varit ute och tävlat :) Kanon att ni fullföljde hela tävlingen utan att bryta :)

Kram

Emma o Malte sa...

Vad kul att ni har tävlat igen!!! Och vi håller med ovanstående, huvudsaken är ju inte att man vinner utan att man har roligt :-)
Hoppas du lyckades bra med ditt bajsuppdrag också då :-)

desperat hemmafru sa...

Hej Britt Marie! Jag har sänt ett mail till dig så att jag kan få din adress. Jag har inte fått något svar ännu, så jag har inte kunnat skicka mitt lilla paket.

desperat hemmafru sa...

Nu har jag fått din postadress (och samtidigt tagit bort den från kommentarsfältet)! Webbadressen är den samma som jag skickat mitt mail till. Konstigt. Hoppas inte snigelposten bär sig åt på samma vis ;-)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilken superfinal på tävlingsåret! Förstår att ni är nöjda båda två. Det är ni värda.

Ludde sa...

Va kul att du kunde avsluta året så fint! Mattens bilder är inte så tokiga trots dimman, men du får nog hålla dig en bit ifrån det där huset. Tegelpannorna såg ut att kunna ramla ner i skallen på någon när som helst... Kramis!

Grabbarna boys sa...

Härligt Rudi att avsluta på topp!!
Nu måste du nästan länga ihjäl dig till nästa tävlingsår då väl!!!!!
Tur att snart tomten kommer!!
Vov från grabbarna boys!!

Tessan sa...

Kan tala om för Dig Rudi att jag har fått för mig att börja träna lite lydnad med Primo....men vi är ju sååå kassa...eller rttare sagt JAG är kass på det:) nåja vi får se...vi kör brukslydnaden så vi får väl se hur det går!
Tjingeling..ser att ni oxå haft småfolket hos er som gjort fint till halloween;)!
Kramis!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är aldrig för sent att ha roligt!!

Vi i Kasperian sa...

Hihihi, tror att du mest har hålit matten på halster... men nu vet hon ju till slut att du klarar precis ALLT! Visst. :) När du vill, förstås.
Låter kul med en matte som ler med hela kroppen. :)
Kanske exploderade HON OCKSÅ i höjdhoppsglädje? Åtminstone lite grann?

Katarina sa...

Härligt, Rudi! Man kan mycket när man är på det humöret!
Men du, hur ska du kompensera Tigermatten egentligen?

Hanna aka Lilla My sa...

Visst är det kul med lydnadstrean? Man måste ju bara få fundera och fatta innan man kan uppskatta det.

Nospussar från Tila

Hillman sa...

Ja, du det är inte lätt att behärska sig när man är så där jädrans glad, då blir det studs även på tvåbeningar. Jag tror i alla fall att Tigers matte förlåter dig, för inte kan man vara arg på en glad hund heller.

Vad duktig du är som klarar lydnaden oxå, ja du mognade helt enkelt och det är nog rallyträningens förtjänst, hihi.

Taxpussar.

Christina Klosterberg sa...

Vad duktiga ni är. Att ha kul är nog viktigast av allt utan den kan man inte nå toppen - så nu är ni på god väg! Sen ett det tar ett tag innan man når dit gör väl inget, inte om man har kul i allfall!

Eva sa...

Så roligt att läsa! Att du och matten var på samma linje som man säger:) GRATTIS Rudi!
(Och jag fick fira x2 för en tollar-tjej jag känner vann sin tävling på 194.5. Det är väl bra tror jag:) De var 16 st i 2:an, tror jag. Extra kul för att den tösen brukar "snacka bort" sina poäng!)
PUSS!

Unknown sa...

Aha! Blir det långtråkigt tar man en paus och drar igång glädjen med något annat, och testar sedan en gång till. Grattis till lyckad problemlösning!!!

Älsa o BollnäsTrollet sa...

hihihiii han är så rolig Alf som vill boxas med dej=))jätteskoj att se er på film, tänk om våran Sigge ville det med oss...men det skulle aldrig falla honom in...på sin höjd att vi får ligga bredvid honom i sängen..eller jag Älsa Maräng får det inte Bollnäs:)
Sen fnissade vi lite när du råkade hoppa upp på Tigermatten o lera ner kläderna ;)
ha det bra!

Jenny o Brio sa...

ÅH vilken härlig säsongsavslutning!!! Du är ju bara bäst. Och du lite Rudi-spanieltassar är alltid klädsamt, även på stadskläder, tycker jag :)