onsdag 9 november 2011

Bara roligt.

Tja alla bloggisar! Tackar för alla krya-på-sig-hälsningar! Så då gjorde jag det! Kryade på mig alltså. Den bautadyra goooooda dietmaten och lite medicin gör susen i en upprorisk mage!
Måste bara berätta att det alls inte är så att jag har magsår bara för jag fick sån medicin. Det är nåt receptfritt som människor kan köpa när dom har halsbränna som heter Pepcid och är värsta minsta tabletterna.

Vi drog en repa i skogen i eftermiddag, matten och jag. Kolla, kolla vad jag hittade! Värsta ryggraden!!

Och efter en stund hittade jag ett lårben eller nåt sånt. Nåt djur har helt klart gått sönder i min skog. Ja, förutom dom jag redan har koll på då. Det är roligare med levande djur, det är min åsikt.

Fast roligast är när matten bekvämar sig att bygga en rallybana till mig! Det gjorde hon idag och attans vilka svansviftarövningar hon tänkt ut!

17 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad skönt att du mår bättre nu :) Bra att maten och medicinen hjälpte som matten köpte :)

Vilken tur att matten fixade en rallybana åt dig, det måste du visa oss hur det går till när vi kommer över nån gång.

Kram

Siriosmilla sa...

Kunde du gå i skogen och träna när det var ljust? Här fick vi gå en koppelpromenad i gatlyktornas sken och träna under en lampa bakom kyrkan. Det var knappt att vi såg vår matte men träna måste vi. Smilla ska ju försöka få matten att lyckas med tävlingar i helgen igen!

Emma o Malte sa...

Va härligt att höra att du är bättre, Rudi!!
Häftig ryggrad du hittade! Den såg verkligen renslickad ut, undra vad det är för djur!
Och vi får nog allt prova på rallylydnad lite mera nu, för du verkar ju tycka det är attans roligt!

Jenny o Brio sa...

HÄÄÄRLIGT! :) Vad glad jag blir att du är pigg igen och fått "rallya runt" lite med. Stackars ryggradslösa djuret! Undrar om det krälar runt någonstans än...

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Härligt att magen är frisk igen. Nu kan du träna med nya krafter.

Ludde sa...

Härligt att du blev så frisk så det blev en skogsrepa. Snart har du väl fått ordning på rallymatten så att ni blir världsabäst! Kramis!

Eva sa...

Gissar att det blev värst rally-Rudi så!
Tjusigt spel du fått, hälsar Assar! (Vi fick läsa neråt...) Han har fått låna ett så'nt av Iris och gillar det massor!
PUSS!

Vi i Kasperian sa...

Bra när risiga magar bättrar sig så fort. :) Bautadyr och gooood mat gör susen, det är tydligt. TROR du möjlign att köttbullar kan ha samma verkan?
Fast jag har ju inte ont i magen, förstås.
Den där stackars ryggraden - ja den lider förstås inte mera nu, och det är ju skönt. Hoppas det gick fort för den att bli bara just en ryggrad!

[Anna] sa...

Tack för omtanken!! :) Vad ni alltid hittar på spännande saker, vi måste nog flytta längre ut i skogen så det börjar hända häftiga saker här oxå :))

Salza sa...

Skönt att du är bra nu, Rudi :) Jag tyckte det var jobbigt att vara sjuk, så jag förstår att du är glad att du är piggelin igen.
Du får be din matte berätta hur ni doserade pepciden... kan var bra att veta OM jag blir sjuk igen nån gång.

desperat hemmafru sa...

Grattis! Ni har vunnit min lilla tävling! Se vidare på min blogg. :-)

Ann-Margret o Vinja sa...

Ja det kommer nog bli så att både jag och Vinja kommer bli vältränade om man ska släpa runt på en massa kedjor. Eller Vinja kommer garanterat bli det, matten kommer nog snarare få himls ont i ryggen tror jag ;)

Sandra sa...

Skönt att du mår bra :) häftigt med rallybana...hur fort får man köra?

Hillman sa...

Tur att det inte var så allvarligt men du får lov att sluta stressa för det blir det magproblem av. Sen gäller det nog att inte äta så mycket mera än specialmaten, fast det är lättare sagt än gjort, hihi.

Taxpussar.

Katarina Uggla sa...

Tur att du mår bättre nu! Du hade väl inte varit å nallat av den döda älgen? Min matte säger att snart, när det är lite mer ordning i nya lyan så ska vi åka till julita! Först ska vi hälsa på dig sedan ska vi åka till mattes alldeles egna tant "tanten som inte är som andra tanter" som tonårshusse kallar henne. Det blir vad jag kallar för heldag det!! Då kan vi rejsa och nosa tillsammans en stund!
Svansvift från Scilla Räserråtta

Grabbarna boys sa...

Värst vad ben du har i din skog Rudi!!
Vi blir riktigt avis på dig ska du veta.
Toppen att magen din har blivit bra igen...då var det inte alla dina tjejer då!!
Vov från grabbarna boys!!

Älsa o Ästher sa...

Skönt att du blivit bättre i magen...Älsan äter också magmedicin mellan varven...hon får sån magkatarr ibland!
Vad kul med ett nytt spel:) och bädden var jättesnygg...du passar i blått!
Men ojoj vad du hittar trasiga djur i dina skogar...först älgen o nu detta...tänk vi hittar aldrig nåt sånt spännande!
Ha en skön helg!