lördag 5 november 2011

KM utan ost.

I morse packade matten alla hundtränarprylarna och godiset, sen packade hon mig och så åkte vi till Katrineholm. Det är pyttekort att åka dit. Så det var snart gjort.

När jag steg ur bilen var jag vid klubben där det är så attans roligt att träna rallylydnad! Superkul, tänkte jag!

Men ack, vad jag blev lurad...det var klubbmästerskap i lydnad och bruks idag. Inte en rallyskylt så långt ögat kunde se.

Men matten, suckade jag, du hade ju lovat att jag aldrig mer skulle behöva tävla lydnad efter i somras när jag åt upp domarens ostmacka i stället för att göra hopp-apport! Du säger ju att jag blivit ett hopplöst fall som bara såsar och nosar och har glömt hur roligt det är att tävla lydnad. Vad har vi här att göra?

Hur gick det då, undrar ni förstås med andan i halsen? Jo, vi tog oss runt lydnadstrean, vi bröt inte, inte en ostmacka hittade jag. Jag såsade och nosade en del, och Rutan...nä, jag hade precis glömt hur man gör den idag! Jag var attans bra på båda gruppmomenten och att hämta vittringspinnar är ju plättlätt. 199,5 poäng skrapade jag ihop med bara en nolla till mattens stora lättnad.

Inget lysande resultat, förstås, men om man jämför med ostmacketävlingen var jag ju rackarns fokuserad idag. Alla fick pokal. Det låg ett tuggben i pokalen, men jag fick aldrig mitt för jag är lite risig i magen...suck!

19 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vi är i alla fall väldigt imponerade.

Jenny o Brio sa...

Vad synd att inte domaren bjöd på smörgås idag... Det är ju bra gott :)
Du var duktig som försökte fokusera iallafall, trots att du hade glömt bort rutan alldeles. Man kan ju inte ha allt i huvet hela tiden :)
Hoppa att magen bättrar sig snart så att du får ditt tuggben!

Unknown sa...

Du är en alldeles ovanligt allsidig hund - hur många av Sveriges 800 000 hundar tror du skulle klara det du gjorde idag? Vi är väldigt imponerade!!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad bra att du inte norpade nån ostmacka idag då ;)
Tråkigt att du glömt var rutan var för nått men kanon att du bara fick en nolla.
Vilken tur att alla fick en pokal och att du även fick ett tuggben :)
Hoppas bara att du blir bra i magen snabbt nu då så du kan få äta upp det :)

Emma o Malte sa...

Vilken matte du har va, som lurade dig sådär! Men tänk ändå va duktig du va som gjorde så bra ifrån dig :-)
Hoppas magen kryar på sig!

Siriosmilla sa...

Bra jobbat! Man kan inte lyckas med allt, hälsar Smilla!

Ludde sa...

Fisigt av matten att luras sådär. Hade hon talat om för dig INNAN ni åkte dit att det skulle vara Ruta, så hade du nog fixat den också. Klart att du både såsade och nosade när dom tydligen gömt ostmackorna så inte ens DU hittade dom. Se nu till att du blir bra i magen och att matten inte försöker luras fler gånger... Kramis!

Grabbarna boys sa...

Du är en attans duktig kille du Rudi!
Du verkar ju kunna precis allt mellan himmel och jord ju.
Grattis till att du var duktig även idag!!
Och hälsa matten din att det är fult att luras så där.
Tänk så här då, nästa gång du ska träna rallylydnad på riktigt, då tror du att det ska bli lydnad ju!!!
Vov från grabbarna boys!!

Vi i Kasperian sa...

UT MED DOMAREN!! Domare som glömmer ostmackan... :(
Klart stt det är kul med en pokal, men jag är säker på att din mage skulle må bättre av ostmacka än av tuggben! Visst skulle den? ;)
Med tanke på att du hade att göra med en snål domare och en lurande matte tycker vi att du var SUPERDUPERDUKTIG!!!

Sigge sa...

Vore det inte bättre att de införde ostmackor som pris på tävlingar?
Hoppas att magen är bra så du i alla fall kunnat käka upp tuggbenet.

Storolillnosarna sa...

Ingen ostmacka!! Fy för domaren! Han/hon hade säkert också glömt rutan, eller gömt den - som ostmackan, alltså.

Grattis till fin lydnadsrunda o pokal o tuggpinne!! Hoppas magen kryar på sig strax.

Nu får du, Rudi, hålla för öronen lite. Matte vill säga några märkliga ord..
Nej, ingen av mina hundar är snöpta :). Jo, förresten, Spirou, 9 år, blev det i somras pga testikeltumörer. Har haft som mest 5 hanhundar - inga problem. Under Grrrrromits uppväxt (flocken då 4 hanhundar) var det dock oroligheter. Men vi, min lilla flock o jag, har nu ridit ut stormen, o allt är frid o fröjd. :)

Ann-Margret o Vinja sa...

Tråkigt att Rudi är dålig i magen :( Har du inget Prokolin och Canikur hemma? Om du vill så kan du få lite av det braiga fodret som gör att dom blir bra i magen.

Kram

Ann-Margret o Vinja sa...

Fodret för dåliga magar heter Royal Intestinal och köps hos veterinären. Jag har använt det flera ggr med kanon bra resultat. Har då gett det fodret + Canikur o Prokolin.

Anonym sa...

Bra jobbat Rudi, måste jag säga. Hmm inget kul att vara dålig i magen, harru käkat märgben? Det kan ge lite risig kista:)

Ann-Margret o Vinja sa...

Det är torrfoder. Tyvärr så är det rätt dyrt, men det hjälper super bra. Vet ju inte hur känslig mage Rudi har men på ett par dagar så brukar det vara över. Jag brukar ge lite flera ggr om dagen för att det inte ska bli för mycke i magen varje gång.
Tycker det är så himla tråkigt att koka ris, har ju kladdiga kastruller flera dagar sen. Sen vet jag att Vinja inte tycker om det där kladdiga riset heller.

Vad ger du för ris då? Du vet väl att man ska använda grötris som ska koka i dubbelt så mycke vatten som står på förpackningen och sen även kokas längre tid än det står.

Men annars så har jag sånt foder hemma om du vill pröva lite.

Ann-Margret o Vinja sa...

Hur länge jobbar du i morgon då? Skulle kanske kunna komma förbi i stan innan du slutar.

Ann-Margret o Vinja sa...

Okej, om du slutar så tidigt som kl 2 kanske jag inte hinner in. Men du har väl mitt mobilnr. Du kan väl smsa när du slutar så jag inte åker in i onödan.

becca & olga sa...

Oj vad bra :) Grattis Grattis :) Finns det ngt Rudi inte kan?!?! Hihi

Hillman sa...

Jaha, för det första så lurar matten dig på rallytävlingen sen äter hon väl upp ditt ben oxå, hihi.

Taxpussar.