fredag 4 november 2011

Bökigt.

Precis, precis där man går in i skogen bakom mitt hus såg det ut så här stökigt idag.

Värsta vildsvinshjorden har bökat upp exakt där jag brukar börja mina spår. Dom där vildgrisarna brukar mest böka runt vid åteln och DÖDA ÄLGEN, men nu har dom varit nästan hemma hos mig och trynat runt.

Inte nog med att dom fulat till det i mossan...dom har bajsat också!

Undras just om dom sitter bakom busken där och fnissar åt mig?

Om dom kommer galopperandes hela hjorden kommer matten att göra så här! Ser ni att det är Munchs "Skriet" i pinnen, undrar matten? Ja, inte vet jag....

12 kommentarer:

Sigge sa...

Jäkla vilda grisar att stöka till i våra skogar.
Det är samma sak i mina det drar fram överallt och ställer till.
Matte säjer att hon tydligt ser att det är Skriet i pinnnen.
Den kan nog din matte sälja dyrt och sen skita i tråkjobbet och vara hemma med dej hela dagarna

Emma o Malte sa...

Nu slipper du ju spåra så långt om svinen nästan är hemma hos er :-)
Min matte kan oxå se skriet i den pinnen, men jag ser mest en pinne!!

Grabbarna boys sa...

Är det säkert att det inte är du som bökat upp där i skogen???
Nejdå, vi bara skojar....vi vet också vad de där grisarna kan ställa till det med allt bökande,
Det finns också nämligen väldigt gott om dem där vi bor!!
Ha en bra helg!!
Vov från grabbarna boys!!

Ann-Margret o Vinja sa...

Men vilka svin som saboterar i din skog, och sen bajsar ner också. Är nog dags att dom slutar att mata dom där grisarna så ni slipper dom.

Säg åt matten att hon ska smyga ut och lägga sömnmedel på maten som dom läggeer ut så kommer dom bara ligga och sova nånstans och inte förstöra din bästa spårskog.

Hmm, är nog inte lika konstnärlig som din matte för inte ser jag nått Skriet i pinnen. Men det kanske blir skrik om matten jagar bort grisarna med den.

becca & olga sa...

Så det blir av grisarna :(

Siriosmilla sa...

Vi gillar inte grisar..... I alla fall inte matten! Ha en bra helg!

Ludde sa...

Svinaktigt att grisa ner så där i din skog. Det är nog dags att bygga en grisfälla och skaffa vilda julskinkor. I värsta fall får jag komma och hjälpa dig. Jag har ju övat på kycklingvingar, så det ska nog gå bra... Kramis!

Heléne sa...

Fy, så läskigt med vildsvin inpå husknuten:-(( Nu får matten passa dej noga så du inte kommer i vägen för grisarna, de "skyr inga medel" där de drar fram.

Anonym sa...

Wow ni har rena rama zoo´t hos er måste jag säga. Var försiktig Rudi, vildsvin är inte att leka med.

Vi i Kasperian sa...

Usch och fy, och precis alldeles nära dig också! Jättetrist, som dom har ställt till det!!!
Och att dom dessutom bajsat där!!!
Se upp Rudi, och matten med! Kanske bäst att överhuvudtaget skria lite då och då i skogen, i förebyggande syfte! (Det brukar faktiskt min matte göra, inte direkt skrika kanske, men högt tala om för eventuella grisar att dom inte är ensamma i skogen och att dom gör bäst i att fly sin kos för matte och jag är FARLIGA!!!)

Hillman sa...

De däringa grisarna de kan allt ställa till en riktig oreda, matten minns när hon var i Vällinge, utanför Södertälje på kurs. Då fick hon och några andra börja morgonen med att lägga tebaks gräsmattan. Tur säger jag att vi inte har några vilda grisar nere hos oss, men de finns här uppe med.

Den däringa pinnen borde matten ta hem, för den var väldans lik Skriet, tycker jag och matten, hihi.

Taxpussar.

Lena Deimo sa...

Läskigt otäckt tycker vi i Jämtland! Såna grisar vill vi inte ha kontakt med. Däremot har vi en Nalle som går omkring på andra sidan vägen. Matte har blivit mycket högljudd och sjunger ofta i skogen. Hon säger att då hörs det att vi kommer och Nalle kan lufsa iväg. En trevlig helg tillönskas!