fredag 18 november 2011

Roliga saker.

Idag när du har en ledig dag vill jag att vi gör alla roliga saker jag vet, krävde jag i morse. Kanske inte alla, men några, svarade matten. Vi kan ju göra roliga saker tills det blir mörkt åtminstone. Så då gjorde vi det.

Först gick vi på promenad. Det är ju kul vareviga gång. Tänk om man skulle tröttna på promenad! Nä, det går inte att föreställa sig.

Vi gick en del i vanliga skogen...

...tills vi kom till MAGISKA SKOGEN! När man går in där böjer sig trädstammarna och man får konstig rumpform! Fast rumpan styrslar till sig när man går ut därifrån igen. Stammarna vet jag inte.


Efter att jag tvättat fötterna försvann matten med spårgrejerna och var borta i hundra år, medan jag låg och vilade mig. När hon kom hem igen skulle vi välja en kul rallybana bland alla vi har i en pärm. Det tog lång tid innan vi enats om en bana och valt ut alla skyltarna.

Då var det precis lagom att gå till spåret så jag fick jobba lite. Spåret var ungefär 950 meter långt så det var en lagom utmaning, tyckte jag.

Så klart att jag hittade alla pinnar matten sprätt omkring sig i skogen. Och all korv tog slut.

Av hårt arbete och korv blir man törstig. Tur det fanns en bäck längs hemvägen.

Nu måste vi skynda oss att bygga rallybanan innan det blir mörkt, kom vi på när vi packat undan spårselen och pinnarna. OK, sa jag, men bygg du, så tittar jag på! Det tar lång tid för en ensam matte att bygga en rallybana, kan jag berätta. Men till slut stod den där i all sin prakt och vi testgick den två gånger. Det var värsta skrattbanan!

Hmmm, så var det där med lydnads-Rutan, som jag har lite problem med när vi tävlar. Vi testar, sa jag, kanske jag är superbra på den idag!

Och det var jag ju!

19 kommentarer:

Sandra sa...

Oboy...vilken toppen dag!..Din matte är ju en av de bästa av de bästa!!!

Lizzieonline ... sa...

Du är ju jätteduktig på att ruta in tillvaron ju :-)) Både spår, rally och ruta .. Alltså gissa om man blir lite ( äh mycket då .. ) avis *harkl* !!

Själv fick jag finna mej i att bli "portad" i ett ridhus i dag, och inte en enda vitamineralrik "lämning" hittade jag att mumsa på :-((

Nosepussar kommer här i mängder <3<3<3 !!

Anonym sa...

Åh vad kul du och matten har på hennes lediga dagar. Lustiga skogen som ger lustig rumpa. Hihi!

Eva sa...

Vilken toppenbra ledig-dag för din matte! Att få umgås med dig hela dagen och så visade du att du visst fattat rutan också. Är allt bra avundsjuk på din matte ibland:)
PUSS!

Storolillnosarna sa...

Vi vill byta matte! Vi vill ha din matte istället. Inte får vi ha så där kul när vår matte är ledig, inte. Nä! Nu flyttar vi hem till dig!! Får vi sova i din lilla sommarstuga, måntro?

Wille sa...

Vilken aktiv dag du fick !
Vår matte har också varit ledig, men så mkt till träning har det inte blivit. Matte tycker nog att vi ska ta det lugnt efter gårdagen, men jag har ju fått en massa energi nu!!
Fast det är klart, en skön promenad har vi varit på minst två ggr med matte idag, och snart blir det en till med husse.
Frosten har äntligen kommit till vår del av världen och jag blev så glad när jag såg den i förmiddags så jag rullade mig en hel massa gånger. Äntligen snart vinter !!!!!

Siriosmilla sa...

Vilken härlig dag ni har haft! Här blev det lång skogspromenad med mycket bus och bergsklättring! Sedan blev det däckbyte och städning, inte riktigt lika kul. Eftermiddagspromenad till centrum och lite lydnadsträning så vi är också nöjda! Rallylydnad blir det hela helgen när matte ska på instruktörsutbildning!

Kristina o skällisarna sa...

Vilken härlig heldag!

Emma o Malte sa...

Vilken toppen dag du haft!! Låter ju mycket roligare än vår dag, som ändå var någorlunda toppen!
Vi tycker att ni kan filma när ni går rally så vi får se dig skratta :-) Och så att jag kan bli övertygad om att det är roligt!! (så matte slipper gå själv i vår)

Sofie sa...

Vilka härliga dagar du har. Gillar bilden när du sitter på rumpan. Du ser helnöjd ut.

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken super kul dag du och matten har haft :) Hunnit med med en massa kul ser jag.
Vad bra att rutan funkade också, nu gäller det bara att du får till den på tävling också :)

Katarina uggla sa...

Vad du får göra många roliga saker! Min matte å jag pysslar oxå med en hel del skoj, igår gjorde vi balansövningar! Det gillar jag helskarpt! Min matte börjar vara ganska bra på det nu...
Svansvift Scilla Räserråtta

Ludde sa...

Du är lycklig du som har en matte som hittar på så mycket kul. Jag åkte på en fottvätt också i dag, men nu är dom ordentligt lerinpackade igen... Kramis!

Totti sa...

Hm, skulle du kunna tänka dig ett mattebyte? Åtminstone någon gång i månaden? Jag skulle inte ha emot en sån där fredag, med roligheter hela dagen. När min matte är ledig så ska hon handla och städa och göra en massa andra tråksaker.

Edith sa...

Det må jag säga var en härlig hunddag och mattedag också förresten. Den magiska skogen verkar häftig. Dit vill jag komma. Trevlig helg!

Humlespunk sa...

Ett niohundrafemtio meter långt spår, det ska jag berätta för Spunkvalpen att såna finns. Då kommer hon med största sannolikhet hoppa uppochner av tosig lycka och hämta koppel och spårsele och vilja dit omedelbums.

Än så länge får hon bara ungefärsisådär hundrameters-spår, och såna är för bäbisar säger hon.

Vi i Kasperian sa...

Hörrudu, HÅLL I DIN MATTE!!! För nu är vi väldigt många som gärna vill byta till sig henne!!!!

Jenny o Brio sa...

Alltabästaste Rudi, du har en toppenmatte du som alltid hänger med på dina påhitt :)

Hillman sa...

Sicken konstifik skog du har, såna där trän har jag aldrig sett, måste va Nisse som varit framme och skojsat till det, hihi.

Klart att du klarar spåret som matten fixat, själklart för du är ju bäst. Lydnad är nog som man känner för, i alla fall om du frågar mig, för ibland är jag jättelydig och däremellan mindre lydig, hihi.

Taxpussar.