söndag 27 november 2011

Advent i Julita.

Regn, stormvindar och gråväder därute. Men jag är ingen fegis. Tvärtom, ditut kastar jag mig gärna tänkte jag i morse!

Skogen var adventsmysig och fin!

Gamla fallna trädstammar trampade jag kaxigt på i väntan på att nya stammar skulle falla ner i stormen.

Jag gjorder väl inget speciellt i skogen annars...

...inte en människa, inte en hund, inte ett vilddjur såg jag på alla timmarna.

Väl hemma lekte jag att jag var med lillmatte i Senegal igen. Så då tog jag fram en kvarglömd iskattglass från frysen...

...och slickade i mig den mitt i adventsstormen! Det var svalkande och gott!

21 kommentarer:

Lizzieonline sa...

Vilken tur du har som tydligen har väldans nära till skogen !!! Så har jag det bara när vi är i Grönklitt .. och i dag har jag nästan blåst bort i regnet här hemma i Uppsala :-((
Förresten har matte varit jättetråkig !! Hon har nämligen suttit klistrad framför TV:n för att kolla på hästar ... Vad säger man ???

Har´e bäst !

Obligatorisk nospuss bifogas <3<3 !!

Katarina sa...

Du är modig du, Rudi! För övrigt låter det så spännande med Senegal - hoppas din lillmatte har det riktigt bra!

Emma o Malte sa...

Tur att du har sån bra fantasi!! För annars måste det varit attans kallt med såndär iskattglass i värsta stormen!

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad modiga du och matten är som ger sig ut i stormen. Men hu Rudi, isglass när det är så kallt.

Fina bilder på dig i skogen :)
Kram

Team Nelson / Ordringen. sa...

Iskattsglass nu!!! Du måste vara helt senegalen.
"Det var husse som tvingade mig att skriva den dåliga ordvitsen"
Nelson

Ludde sa...

Ha ha sa hussen! Senegalen var ordet! Såna där köldbomber nästan fick min mage att krevera i somras. Varm korv hade väl varit bättre? Sköna skogsbilder i stormen... Kramis!

Siriosmilla sa...

Du är en tuffing, Rudi! Våga sig ut i skogen mitt i stormen! Tänk om det hade blåst ner ett träd!

Klart att vi är de snyggaste schapparna du har sett! Äääh, har du träffat några fler schappar?

Heléne sa...

Adventpussar till dig från en nybadad och (enligt matte) väldoftande Molly.

Anonym sa...

Blåser det hos dig Rudi? Inatt får du inte går ut och pinka för då kan du flyga bort.

Ann-Margret o Vinja sa...

Kan verkligen inte förstå hur ni kan gilla sånt här bus väder. På sommaren kan det väl vara helt okej att gå ute i regnet om det är varmt ute. Men nu är det ju absolut inte mysigt alls :(

Men efetrsom du gillar sånt här regn och rusk så kan vi ju bestämma att allt skit väder kommer hem till dig och solen kommer hit ;)

Kram

Grabbarna boys sa...

Vad tusan....iskattglass mitt i vintern då, huuuuuu så gott!!
Det skulle vi nog också tänka oss vilja ha...struntsamma om det är vinter, höst, vår eller sommar.
Iskattsglassar kan man alltid äta!
Vov från grabbarna boys!

Eva sa...

Håller nog lite med Vinja; är du så förtjust i rusket så kan det få vara kvar hos dig!;D
Men isglassbilden var läskig!!! Jag blev alldeles kall bara jag såg den!
PUSS galning!

Vi i Kasperian sa...

Jag vill INTE ut i regn och rusk! Inte heller när träden knakar i skogen! Tur att inte matte vill det heller. :)
Så - oss fegisar emellan, så har vi haft det mysigt inne!
Men jag tycker du är hur strong som helst, ut i ruskväder och så ISKATTGLASS dessutom!!!!

Hillman sa...

Har du blivit helt fnossig, äta isglass den här årstiden, fast det ser verkeligen ut som om du har sommar fortfarande. Det där käket får nog vänta för här kan man äta isglass ute på backen om matten behagar kasta ut nåt, hihi.

Taxpussar.

Anonym sa...

Ser mumsigt ut Rudi!
Du ser ut som du blev jätte blött!
Ha det gott!

Ricco & Alfons & Towe

Jenny o Brio sa...

Iskattsglass låter lika exotiskt som Senegal, helt klart :)
Du är en modig hund som ger dig ut i ALLA väder, även storm! Tur att du inte blåste bort!

Sigge sa...

Skogen den fick jag inte vara i under stormen.
Det knakade och brakade och varken jag eller matte ville ha träd över oss.
Så en massa hälsovådligt regn då är det skönt att vara inne!

Älsa, Ästher o Annica sa...

Men Rudi att ni törs vara i skogen när det stormar!!! Vi tycker att du o matten ska använda hjälm då=)
Aha elektronisk råttskrämma låter intressant!!! Vi har ju i perioder problem att dom kommer in...ska kolla upp den där skrämman...då slipper man snusket att tömma vanlig fälla förhoppningsvis!!
Ja den här stanken vill man gärna slippa..blääää!
Tack för tipset:-)

Edith sa...

Låter som en härlig första Advent. Istället för att tända ljus och annat tjafs som min matte håller på med. Colliekramar

Hector sa...

Tja varför inte. Själv gillar jag isglass och isbitar. vad gör det om stormen viner ute då, inne är dte ju varmt och gosigt.
Annarrs har dte efter helgen varit rätt lugnt här faktiskt. Inget särskilt har hänt.
Ha en skön onsdag nu, själv ska jag knoppa en stund.

Sigge sa...

Hälsa din matte att hon har skräppost nu!
Vad det gäller fontänen så är det alltså nån som stulit vattnet för både dej och mej!