söndag 30 september 2012

Stadsbesök och sällskap med Tobbe!

Jag tog en sväng till stan idag. Först gick jag och hussen och lodade utanför sjukhuset medan matten var därinne hos gammelmatten. Vi fick inte följa med in och hälsa på.
Sen skulle hussen hälsa på Clas Olsson, då fick inte matten och jag följa med. Men det stod HURRA på fönstret, så det passade ju bra för en femåring som jag.
Såna som jag får inte följa med nånstans i världen när man är på stan.
Fast jag kliade häcken i häcken utanför mattens tråkjobb, det gjorde jag. Fina barr där!
Sen ville jag vänta utanför tråkjobbet, för där står hussen och jag ofta, ofta och väntar på att matten ska komma ut. Så då gjorde jag det idag också. Då sa matten att jag var en tokstolle för hon stod ju på andra sidan kopplet.
Så då inspekterade jag matresterna som låg på trappan till tråkjobbet. Det var intressant.
Efter det hoppade jag upp och gick ett helt varv rund den tömda fontänen. Det var ganska kul.
Sen hade hussen äntligen hälsat färdigt på Clas Olsson, så då kunde vi köpa en massa mat till mig och en påse grisöron och åka hem till Julita!
Då ville jag gå på promenad utan stadsväsen, så då gjorde vi det och träffade Tobbe!
Vi slog följe och gick ganska långt.
Ibland busade vi.
Så här ser han ut, Tobbe, han är en superkul kompis!

19 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken funktionell häck. Här har vi bara en syrenhäck, kliar inte alls lika bra hälsar Spunk.

Ulf sa...

Hehe ja, det är ju bra att häcken kommer till användning.Annat än att bara titta på menar jag.

Eva sa...

Trodde du att matten fått en kopia kanske? Vore nog praktiskt med två ibland, om man tillfälligtvis slitit ut den ena (vilket A nästan lyckades med igår...)
Tobbe ser verkligen ut som en superkul kompis!
A tackar för medhållet om spårning!
Och så hoppas vi att gammelmatten kryar på sig, så du kan hälsa på henne!

Asta airedaleterrier och Freja sa...

Häcken i häcken!!!Jag dör av skratt.

Sigge sa...

Jädrans vad jag ska pinka på den där häcken!
Jaså du drakc ur allt vatten i fontänen också allt för att jag inte ska få bada i den. Men du kan hälsa din matte att min kommer till det där tråkjobbet på tisdag och lämnar nåt som du ska ha

Emma o Malte sa...

Tycker det verkar spännande att gå på stan! Även att man inte får följa med nånstans, tror jag får tvinga med matten på en stadsvandring!

Vi i Kasperian sa...

Stan är alltid trist (men lite spännande också faktisk)men det är sant att man ALDRIG får följa med nånstans!!! Utom möjligen till nån grisöronaffär.
Men vaddå, visst stirrade du på matten! Till och med jag ser ju henne tydligt, där i fönstret, där hon håller dej i koppel!!!!

Stororlillnosarna sa...

Visst är det trist att vi jyckar är portade lite varstans.

Lite märkligt med den där bilden där du har två mattar, en framför dig i fönstret och en bakom din rygg, och kopplet är liksom både där och här. Strange!!

Edith sa...

Här kommer ett fång med försenade födelsedagskramar till femårs-Rudi! Grattis, grattis!

Lyckopiller sa...

Vilken söt liten kompis! Och den nya headerbild är ju helt fantastisk!

Grabbarna boys sa...

Den var bra den....klia häcken i häcken!!!
Du är ju bara för skön hela du Rudi!!
Vov från grababrna boys!

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Ja stan är nog ett allt bra trist ställen för hundar :-(. Får ju som sagt inte komma in nånstans.

Vilken tur det blev en promenad med kompisen sen :-)

Kram

Ludde sa...

Tjaa, kliar det så kliar det! Det var ju precis lagom höjd på häcken också! Eller häckarna, kanske man ska säga? Tobbe såg ut som en kul kompis. Förstår att ni busade... Kramis!

Laika sa...

Det är inte lätt inte att vara fyrbent och gå inne i stan, man får som sagt inte komma med in någonstans. Men häcken där utanför verkade vara en mycket praktisk en :) Härligt att du fick en trevlig icke-stadspromenad också, och med en vän dessutom. Så ska det vara!

Jessie sa...

Vilka fina bilder! Rudi och Tobbe är jätte söta båda två! :)

Älsa o Ästher sa...

Tack Rudi, ja vi är såå glada vi också att det verkar gå åt rätt håll med allt :))
Mm vad konstigt att det alltid finns förbud där vi inte får följa med in:( men vart är vattnet i fontänen??? Har du druckit ur den som som Sigge sa?? Du den där Tobbe såg mysig ut tycker vi!!
Ha det så bra!

desperat hemmafru sa...

Visst är det tråkigt att hundar knappt är välkomna någonstans på offentliga platser. Åtminstone är det tråkigt för oss hundägare... Vore kul att kunna släpa med sig hunden över allt (förutom mataffären då). I Belgien var hundar välkomna på de flesta platser. Här i Tyskland går den på många platser. I Sverige är man "rökt". Suck.

Felix sa...

Va häftigt, du har varit och spankulerat på stan, det där med gubbdagiset känner jag till, hihi.

Vicken häftig kompis du har en riktig terrier, förstår att ni har kuligt. Ja, du får ursäkta att jag inte varit ute och hälsat på dig men här är ju som det är med sjukisar och annat viktigt som tvåbeningarna håller på med. Inte kunde vi skriva på våran blogg heller knappt så vi kunde godkänna kommentarerna, för matten bara åkte ur hela tiden.

Russelpussar.

Jenny o Brio sa...

Du är en lyckligt lottad hund du som har kompisar av alla sorter och slag! Så praktiskt med en häck-häck utanför mattens jobb. Den kan ju nyttjas lite då och då då om jag förstår rätt :)