tisdag 25 september 2012

5 år!!

Liiite pinsamt...men OK då. Alltså så här såg jag ut för fem år sen idag  :-) Attans vilken fånig skär nos jag hade då! Jag ser ju ut som en valross!
Alla vi syrror och brorsor såg ungefär lika märkliga ut för fem år sen. Fast mamma var ju snygg!
Japp, så är det! Idag har jag fyllt FEM år! Då är man ingen liten spoling längre minsann! Först fick jag dom här paketen: En egen pannkaka! Och ett eget paket kycklinghjärtan!!!
 Sen hade vi lite fest med serpentiner och så, fast ballongerna hade torkat så dom sprack.
Efter det kom då äntligen gästerna med fler presenter! Tiger lämnade motvilligt ifrån sig en påse kex...
 ...och ett paket inslaget i glitterlila papper! Mitt!
Jag var superhemlig när jag öppnade paketet, faktiskt kom ingen i närheten och fick se vad jag tog fram!
 Fast Tiger visste ju förstås...
 ...att det var en lila pipispippi! Den fastnade  i min mun och satt där när vi gick på födelsedagspromenad. Det blev en kort promenad för när matten kom hem hade jag blivit tokglad och toksprungit så jag blivit lite halt och lytt. Det kan bli så när man börjar mogna.
Efter promenaden med Tiger och pipispippin kokade vi min andra present. Jag fick kolla på alla hjärtan samtidigt, men inte röra!
 Fast sen hackade matten några och så fick jag hjärtbuljong och hjärtbitar på middagskulorna!!!
Så då fick pipispippin slicka på några hjärtan innan dom hamnade i frysen. Sån var min födelsedagskväll! Bra va? Och så har jag fått nästan fler grattisar på fejjan än vad matten får när hon fyller år :-) Nu är jag proppmätt och ska vila halta och lytta benet så jag kan gå en promenad som femåring i morrn!

24 kommentarer:

Asta och Iris sa...

Grattis bästa Rudi, du var jättesöt med rosa nos:-)

Arlene (and Dillon) sa...

It sounds like you had a wonderful day. Dillon says you are still a young whippersnapper (compared to him), haha. Happy Birthday Rudi. Enjoyed seeing your photos. (I'm not going to try and translate this.)

Hanna aka Lilla My sa...

Stort grattis finaste Rudi!

Älsa o BollnäsTrollet sa...

jaa må du leva uti hundrade år!!! GRATTIS SNYGG Rudi på 5 årsdagen!!!! Stor puss på nosen från oss:)

Sigge sa...

GRATTIS morr på dej!
Kom igen när du kommer upp i min ålder (8) då kanske du är torr bakom vingarna, menar öronen.
Förresten hörde jag att du ska få en av mina tillhörigheter. Nåt onödigt som jag aldrig använder. Slit det med hälsan.

Grabbarna boys sa...

HIPP HIPP HURRA PÅ DIN FÖDELSEDAG finaste Rudin i hela världen!!
Din dag ser uta tt ha varit en toppendag....förutom det halta benet då!
Vov från grabbarna boys!

Ulf sa...

Grattis Rudi.
Nelson

Vi i Kasperian sa...

Men grattis, så alldeles väldigt mycket! Vi skickar ett sexfaldigt leve härifrån (ja, matte får också vara med).
Men en sak fattar jag inte - HUR kunde dom få dig att låta den lila pipisen (en LILA till på köpet!!) smaka på dina hjärtan???!!!
Hoppas hältan går bort i natt - och du klär faktiskt i serpentiner - hade jag aldrig trott!

Emma o Malte sa...

Grattis Rudi!!! Vilken dag va!!

Eva sa...

VOFF voffeli voff VOOOOFFFFF!!!!
Ocg GRATTIS till allra bästaste Rudisen!
Jag tycker allt att du var väldans söt som valr... Sorry pyttevalp också!
Fast nu klär du ju väldigt bra i serpentiner:)
Pusspusspusspuss på di stora dag!
(Fast J säger nå't om kom igeeen nu...;D)

Unknown sa...

Stoooort grattis från dina kinesiska detektivkollegor med matte!

Lyckopiller sa...

Grattis finaste!

Sergeant Ludde sa...

Grattis gammelgubben! Kanske dags att ha käpp istället för pippis på promenaderna nu när du blivit lite till åren? Hoppas att hältan går över så du kan tokspringa lite imorgon också... Kramis!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Stort grattis önskar Aya och matte. Vad fin du var i serpentiner.

Storolillnosarna med matte sa...

Grattis igen!!

Vilket party! Vilka fina presenter! Vilken fin bild på partyröjar-Rudi klädd i serpentiner!!

Och så var du väldans söt som valpunge med valrossnos.

Vi tycker förresten också att det är rackarns synd att NI bor så himla långt bort. :)

Katarina sa...

GRATTIS Snygge-Rudi!!

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Vilken bra födelsedag du haft med mycke gott och sen ett nytt pipdjur :-). Lite tråkigt du blev halt :-(

Men vad söt du var när du var liten <3

Ha en bra dag och hoppas du är bättre i tassen idag.
Kram

Felix sa...

Jädrans matten som har glömt att tala om att min kompis fyllde år igår, ja det får bli ett försenat GRATTIS!!!! Va mycket kuligt du fått, en pippippis har jag aldrig sett förut och de där hjärtana så väldigt smarriga ut. Hoppas att haltheten har försvindit, så du kan promenixa igen.

Grattisrusselpussar i mängd.

Dessi & Teddie :) sa...

Grattis :)

from Sgt Bob via Kikkan sa...

Belated birthdays greetings from Sgt BOB, hope you feel OK tonight. Kikkan skickar också 5-åriga födelsedags hälsningar

Sandra sa...

Åhhh GRATTIS I EFTERSKOTT!!!!! verkar som du hade en superfödelsedag :) söt som valross oxå tycker vi :)

Jenny o Brio sa...

GRATTIS allrastiligaste Rudi, lite i efterskott...

Laika sa...

Grattis på din femårsdag! Vilka presenter du fick, smarrigt med kycklinghjärtan. Jag tycker att du var precis lika fin när du var liten som du är nu när du är stor :)

Wille sa...

Men snälla nån, har jag helt missat din födelsedag !! Förlåt Rudi, men här kommer i alla fall ett försenat GRATTIS på 5 års dagen !! Att du hade en härlig dag, det har jag redan kollat in ! han nu ett härligt år som 5 åring också !!!