lördag 15 september 2012

Ännu en lyckodag i mitt underbara liv!

Om ett tag, ganska snart, har jag födelsedag! Det kan man väl fira, att det är dags att fira snart eller...?
 Det tycker jordens bästa lill-matte i alla fall....så hon skickade paket till mig! Från Växjö.
 Godispåsar!
 Många godispåsar!
 Och det bästa av allt...
 ...en rosa elefant-pipis!!
 Har ni sett en finare pip-elefant? Från Växjö!
 Jag äääälskar min nya pipis!
 Hundratusen tack till lill-matten från gladaste hunden i Julita!
Godiset blir också bra sen, men i min värld slår inget en ny pipis! Jag kommer ALDRIG att släppa den frivilligt.
Elefanten fick följa med till skogen först och sen slank vi som oljade blixtar och gömde oss under sängen, för vi ska aldrig i livet skiljas åt som matten hade tänkt och mutade med pannkaka! Tji fick hon!

13 kommentarer:

Sigge sa...

WOW vilken tjusig header!
Hon i landet långt bort är verkligen duktig!!!!!!!

Storolillnosarna sa...

Ja, headern är fantastisk!

Växjö-pipiselefanter är di bästa pipisarna (tydligen), så släpp den aldrig! Vad är en pannkaka mot en rosa pipis-elefant? :)))

Unknown sa...

Er brevbärare måste väl vara väldigt uppskattad av Rudi?

Asta och Iris sa...

Rosa pipgrisar är det bästa som finns fast vi har inte träffat någon från Växsjö:-)

Ästher BollnäsTroll sa...

Rudi!!! Låt dej ALDRIG NÅNSIN luras att byta en pipis mot pannkaka.. det var bra att du inte gick på den lätta!!!! Tro mej det dröjer innan du får tillbaka den...med vänliga hälsningar Ästher BollnäsTroll:))

Grabbarna boys sa...

Nej, byt för allt smör i Småland inte bort den fiiina pipisen.
En rosa pipiselefant måste ju vara väldigt unikt att äga.
Själva har vi en röd liten pipnoshörning som Melvin älskar....den brukar han börja pipa med mitt i natten ibland!!
Vov från grabbarna boys!

Ludde sa...

Lycka är att få en rosa pipiselefant! Såg mysigt ut där under sängen och inte skulle jag byta mot lite pannkaka heller... Kramis!

Sandra sa...

Tihi...sötaste elefanten EVER förstår att du håller hårt i den :)

Eva sa...

Lita ALDRIG på en matte om det gäller pipisar!
Assar
(talar tyvärr av egen erfarenhet... Jag HAR låtit mig luras en gång eller två...;(( )

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Vilken fin pipis du fick du :-). Förstår att du inte ville byta bort den...

Kram

Vi i Kasperian sa...

Ha - jag är ett ORIGINAL! En unik personlighet! Jag skulle gladeligen byta bort en rosa pipis mot vad dom helst! Du skulle förresten FÅ den för ingenting!!!
Matte säger att jag går miste om mycket här i livet eftersom jag hatar alla pipisar, men jag fortsätter att odla min originalitet! :)
Så fint din flaxöronbild blivit fixad, den är helt OUTSTANDING!!!! Klart förresten, för det är ju du också... ;)

Emma o Malte sa...

Nej såna där tricks går jag inte heller på!! Pannkaka mot leksaker? Precis som att det är ett rättvist byte :-)

Felix sa...

Sjuttsingen vicken söt elefjant du fått, en sån vill jag oxå ha men matten säger att det duger med strumpkorvar, tills du slutar tugga sönder. Som vanligt är det grovt förtal, har väl aldrig tuggat sönder nåt heller, bara lite, hihi.

Russelpussar.