fredag 7 september 2012

I Trollebo och ett lockande förslag.

Ikväll vill jag gå långpromenaden åt andra hållet, krävde jag! Så då gjorde vi det. Det är inspirerade och stimulerande att se nytt ibland. Efter några kilometer hamnade jag i Trollebo.
 Där fanns mängder av pryttlar och folk och fä att kolla på.
Egentligen fick man kanske inte klampa omkring bland allt, men matten rätade upp och snyggade till efter mig sen. Det tyckte hon var ganska kul.
Mest gillade hon den här tomten som ser ut att gräva sin egen grav. Eller står han i brunnen och gräver, tokern?
Några kilometer senare träffade jag en snygg tjej som frågade om jag ville ha valpar med henne....
Ja, tack, svarade jag. Men matten vill tänka på saken...attans mattar!

10 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vilket spännande ställe ni hamnade på.

Ulf sa...

Coolt.
Nelson

Strorolillnosarna sa...

Trollebo verkar vara ett trevligt ställe. Är det bara sådär mitt i skogen?

Och det där trevligt skamfulla förslaget... Hehe! Vi, tjusigt vackra killar, skulle också - utan minsta tvekan - tacka ja!!! Fast di där människovarelserna... *suck* De är så himla noga med VEM man "flyttar ihop med". Vadå? Tik, som tik!! Men nä... det ska röntgas, o ögonlysas, och... kollas att man inte är för nära släkt - eller alldeles "för-långt-ifrån-släkt". Äh, tik som tik, säger vi ständigt kärlekskranka hanhundar. :)

Vi i Kasperian sa...

konstigt - men kanske inte så konstigt ändå? För var ska trollen och tomtarna finnas, om inte just i skogen?
Men att stå i en brunn och gräva - nä, DEN tomten har nog inte alla hästar hemma, som man säger... :D

Älsa o BollnäsTrollet sa...

men vilket roligt ställe Trollebo :) vi tycker du passar bra där bland alla gulliga tomtar o troll:)
Men hoppsansa vad spännande då kanske du får bli pappa om ett tag då??;)
Ha en skön lördag snygg Rudi:-)

[Anna] sa...

Åh matten vill bygga ett eget Trollebo åt oss nu hon tyckte det var så fint men hussen och gräsklipparen uppskattar det nog inte :/

Sigge sa...

Häftigt det där Trollebo!
Jäkla människor för övrigt som alltid ska lägga sej i våra dejter med snygga tikar!

Grabbarna boys sa...

Ja, vilket ställe du hamnde på och vilket förslag du fick då!!
Har matten din bestämt sig ännu dåååå??
Vov från grabbarna boys!

Ludde sa...

Häftigt Trollebo. Det var väl inte DIN matte som tvekade? Med dina gener skulle det nog blivit tidernas spårvalpar... Kramis!

cockettsriccardo sa...

Å vilket vackert landskap du hamnat i Hoppas trollen var snälla!
Hört att de kan vara envisa .Kram

Ricco & Alfon & Gossip & Towe