lördag 29 september 2012

Fem år och fyra dagar.

Allra, allra först vill jag säga tack så attans mycket för alla grattisar på min femårsdag!! Först idag har mitt ben slutat halta så ini bängen så det har varit tråkiga dagar med pyttepromenader åsså har matten varit i Göteborg och kollat på böcker som hon alltid gör så här års, så det var ju trist.
 Men vad pågår här då i strilregnet, utbrister ni kanske plötsligt!
 Jo, det var superkul banvandring i Äsköping i morse! Tyckte Smillamatten som synes.
 Idag var det många hundar och mattar som kom och tränade med oss i parken!
 Snygg-Aya var en av dom. *hjärta, hjärta*
Det är ett bra och störigt ställe vi hittat att träna på. Idag kom t ex tre kameler förbistrosandes, men det finns inget foto på dom.
Sen var det några barn som satt i lekparken i gungan och hade en katt som såg ut precis som Alf med sig. Störigt! Cyklister och joggare och främmande hundar kom förbi. Inte alls som hemma hos mig alltså.
Jag hade rosa elefant-pipisen med mig som jag pep med efter varje lyckad bana. Och faktiskt var varje bana lyckad för mig idag... det var för att jag äntligen fick göra nåt kul igen med mina ben. Jag tycker att man ska använda sina ben massor varje dag, annars blir det tråkigt.

9 kommentarer:

Emma o Malte sa...

Sån attans bra nyhet att du är bra i ditt ben igen Rudi!! Det gillar vi!

Stororlillnosarna sa...

Bra att benet uppför sig som braiga ben uppför sig. Alltså haltfria så man kan rallylydna med dom.

Vadå kameler? Här tror vi inte på nåt om det inte finns bildbevis eller vittnen eller nåt. :) Men tala om störigt ställe att köra rally på, med Alf-katter o kameler!

Grattis till lyckade banor, o att bästa elefant-pipisen fick vara med!

PS. Tur att den rosa elefant-pipisen inte rymde iväg med kamelerna. DS.

Ulf sa...

Så skönt att du är bra i benet igen Rudi. Det finns inget tristare än benont.
Kamelerna kom nog från Sahara. Där är det väldigt torrt. De har nog hört på nyheterna att i Sverige regnar det varje dag och har bestämt sig för att söka lyckan i vårt land. De klarar torka, men tyckte nog att nån måtta får det vara. Så tror jag att det är iaf.
Nelson

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Rally blir man på gott humör av även när det regnar. Kul att träffa Rudi igen , fast vi inte fick leka.

Grabbarna boys sa...

Verkligen bra att du äntligen är av med den benonda.
Vi gillar inte heller att ha ont i benen eller att vår matte är dunderförkyld.
Här händer verkligen ingenting just nu!!
Vov från grabbarna boys!

Eva sa...

Japp! Ben ska kunna användas!
Fick matten min till att använda sina ganska bra igår:)
Ser kul ut det där med rallylydnad, men jag undrar om det verkligen ÄR mycket av just "rally"delen? Tror att jag skulle vara bra på den nämligen...
Assar

Vi i Kasperian sa...

Snacka om störigt ställe!! DÄR skulle minsann jag passa jättebra, som "störing", menar jag! :D
Kameler och katter - bah!!
Ingenting mot mig, hehehe...
BRA att ditt onda har gått över, Förstår att du haft det lite trist några dagar. Stackare!

[Anna] sa...

Vad skönt att du är bra igen :)
Våran matte är avis på din matte hon ville oxå på mässan men hon var hemma oss istället så vi fick använda benen :) Men nästa år kanske hon kan! Om vi inte alla åker ner till gbg i maj.
//Bilbo Gimli Zeke

Jenny o Brio sa...

Ja ben är inte till för att halta på! Det har du helt rätt i. Vad bra att du är bra igen!