lördag 8 september 2012

Det roligaste jag vet!



Nu är kvällarna äntligen attans mörka och murriga igen. Då kom jag på att det är dags för specialsök inomhus. För i sommar har vi bara kört såna övningar ute i trädgården och så. Men nu ÄNTLIGEN fick  jag söka och söka och söka av hjärtans lust för att leta upp den där bomullspaden som legat bredvid en Earl Grey-påse igen!!!!
Japp!! Där var den klurigt gömd mellan "Wer wird Millionär, das Quizbuch Teil 1 und 2"! Inte mycket till utmaning, tvåoenhalv minut tog det att lokalisera den. Om ni inte brukar köra specialsök så går ni miste om jordens absolut mest roliga grej! Man blir törstig av att sniffa,  men man sover rackarns gott efter en skål vatten.

16 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Du får gärna berätta mer när vi ses.

Eva sa...

Vad du är duktig!!
Och så lugnt och metodiskt du söker!
Assar lyckades missa en bit rökt korv idag... Fast han STOD på den... Nååågot lite ivrig kanske? Liiiite dålig koncentration kanske?
Vi får ansöka att ha dig som speciallärare tror jag:)
PUSS o sov gott!

Ann-Margret, Vinja o Bozza sa...

Vad du är duktig Rudi på te-sök :-). Kanon att ha nått kul inne att göra också.

Kram

[Anna] sa...

Alltså vi vill ju veta hur man börjar tränar Special sök så vi kan träna här hemma :)

Christina Klosterberg sa...

Rudi ska vara glad att han har en sådan matte. Så smart att träna även inomhus!

Unknown sa...

Varför heter det specialsök?

Salza sa...

Attans duktig du är Rudi!! :)

Lizzieonline sa...

Kuuuul !!
Ska nog påminna matte om att vi nånstans fortfarande har torkade kantareller som jag fick ha till inomhussök ibland förr om vintrarna :-)))

Nosgnugg från Orsastintan alias Lizzie <3

Ulf sa...

Bra påminnelse. Husse brukade gömma portionssnus på de mest konstiga ställen. I små askar och sånt som han la i hyllor eller under soffan. Det var jättekul att söka upp dem. Jag ska skulle bli knarkhund, sa han. Nu var det längesen. Ska tvinga honom att gömma idag. Tack Rudi för det här inlägget. Mrs E tycker att te verkar trevligare,hälsar hon.

Katarina Uggla sa...

Som vanligt har du haft massor av buskul saker för dig Rudi! Och att en snygg brud friar till dig låter ju väldans trevligt tycker jag!! Viska gärna i mattens öra att min matte har börjat skriva på sin blogg igen... Svansvift från Scilla Räserråtta

Lisa sa...

Åh va kul! Kan du inte berätta hur man lär dom detta?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,
Lisa

Heléne sa...

Tack för inspirationen med inomhussök. Det är ett tag sedan vi gjorde det och nu passade det verkligen bra att stimulera en konvalecent.
Tack för uppmuntrande kommentarer:-)

Ludde sa...

Du Rudi! Be matten ta bort mina kommentarer där uppe är du snäll! Blogger strulade till det med länkarna! hoppas att det blir rätt nu bara... Kramis!

Vi i Kasperian sa...

Det där ska minsann jag och matte lära oss... :) När vi har fått sova några timmar... ;)

Katarina sa...

Vi ska genast påminna vår glömska matte om den här hjärngympan!
/Nanna och Leia

Sandra sa...

åh värsta agenten ju!!! imponerande!