tisdag 17 maj 2011

Proffs.

Vi tog en sväng i skogen nyss. Det är attans grönt där och liljekonvaljerna har exploderat fram.

Matten såg att man kan sälja en liten bukett för 40 kr i stan och här i Julita vadar vi i dom! Jag känner mig som Joakim von Anka när jag sitter mitt i rikedomen!

Det finns många olika gröna färger på våren, det syntes tydligt idag.

Jag balanserade på några stockar för då brukar matten ta foto och så får jag gotta. Jo, det funkade den här gången också.

För att inte tala om den här positionen....

...den lönar sig i alla lägen.

Efter tre år med matten och kameran har jag stenkoll på hur och var jag ska posera. Jag är rena rama rackarns modellproffset nu!

På hemvägen såg jag att min hitteponny gick bakom staket och betade med en polare. Undrar om han kommer ihåg när han rymde i vintras? Han överlevde tydligen fast han vräkte i sig rådjurssäd när jag upptäckte honom. Tuff liten kille!

9 kommentarer:

Tessan sa...

Ja jösses du kan ju bli stenrik om ni säljer dom för 30 kr knippen!! Gillar bilden underifrån....Ja det är verkligen grönt och fint, men jag tycker lixom att det går för fort!
Kramis!

Anonym sa...

De är fridlysta ju:( Du är riktigt vacker.

Eva sa...

Ser ungefär likadant ut här! Fast de blommar lite dåligt i år:(
Bilderna med tassarna i vädret är verkligen värda godis!
Och så kul att du fick se att lille ponnyn verkar må gott. Det var skönt att få veta!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Liljekonvaljerna har usel framfart här just nu, tycker jag. Kanske Terminator har plockat dom står och säljer dom i stan.Ska se om jag hittar kantareller. De har kommit, för de finns i burkar på ICA. Det har jag sett. Sen ska jag leta efter tryffel och semlor som jag kan sälja.
Jösses vad fint du kan stå Rudi.
Jag skulle falla på rumpan direkt.
Nelson

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad fin du är när du sitter bland liljekonvaljerna :) Men är dom så dyra i stan....Skicka ut matten o plocka och sälj så kan hon ju köpa hur mycke gotta som helst till dig ;)

Attans otur då på träningstävlingen :( Men om det både vräkte ner och var skjutövningar i närheten så var det kanske inte så lätt. Men han hittade ju till rutan som ingen annan gjorde, det var ju bra :) Det är bara träna vidare så kommer det gå kanon. Även solen har ju sina fläckar ;)

Grabbarna boys sa...

Ja, du är rackarns bästa modellproffset ju.
Där ligger vi allt i lä!
Vov från grabbarna boys!

Kasper sa...

Massor att läsa ju - skönt att andtransporten gick bra! Och att du och Tiger inte blev "evigt" osams... ;)
När jag och matten vill titta på fina bilder, då går vi hit och "klickar".
Och när vi vill bli glada går vi hit och läser...
Annars är det ganska trist, matte har massa tråkiga saker för sig, och dessemellan "sliter" hon med ny hemsida. Och sen börjar vi blogga på en "riktig" blogg. Kanske en sån som du är på! :)
Så jag kommer allt igen, men just nu är jag fortfarande tyst.

Hillman sa...

Du må tro att min matte är avis på dina tillgångar av liljekonvaljer, såna växer inte här och hon älskar dessa blommor. Hur fasen man nu kan gör det men mattar är som de är, prexis som vi jyckar, hihi.

Du är attans snygg i alla dina posisar, förstår inte hur du beter dig för när matten tar fram bildgrunkan då vill jag helst va osynlig, hihi.

Taxpussar.

Jenny o Dio sa...

Erfarna män gillas :) Man kan lära mycket från dom :)
Har du några hyssa tt dela med dig av förresten? Jag börjar bli lite trött på mina gamla...

//Dio